2014-01-28, 18:07
Medlem
MF tycker vel poliser är "GRISAR" så varför ska dom fara runt han som skyd? spara våra skattepengar och låt MF slippa sina "GRISAR"!!!!!!eller är han liten ock rädd utan sin idol???!
Citera
2014-01-28, 18:11
Medlem
@arrowscaup: är du dum eller? Rent generellt så håller du truten om du bla. snackar med poliser om du tex. suttit inne förr= man säger inte för mycket om vissa saker.

Detta ser du bla. i FUP:en i BH:s förhör men hursom helst tycker jag det är tragiskt det som skett men jag är förvånad över att MF är släppt det hade jag aldrig trott efter vad jag läst ur FUP:en.

Oavsätt tror jag att detta målet kommer överklagas till HR så säger min magkänsla iaf.
Citera
2014-01-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldog
@arrowscaup: är du dum eller? Rent generellt så håller du truten om du bla. snackar med poliser om du tex. suttit inne förr= man säger inte för mycket om vissa saker.

Detta ser du bla. i FUP:en i BH:s förhör men hursom helst tycker jag det är tragiskt det som skett men jag är förvånad över att MF är släppt det hade jag aldrig trott efter vad jag läst ur FUP:en.

Oavsätt tror jag att detta målet kommer överklagas till HR så säger min magkänsla iaf.

Möjligt att jag är dum !
Eftersom det nu påstås att han helt har lagt sin kriminella sida bakom sig (lögn), så borde han istället när det uppgavs för han i förhöret att HH erkänt att han orsakat GH:s död, klart och tydligt tagit avstånd från detta och inte suttit och talat så gott om han som en väluppfostrad pojk.
Finns det någon vett i huvudet på karln så borde han själv inse att hans leverne har orsakat att HH är den person han är idag.

Jag anser det och märkligt att MF är släppt och även jag är övertygad att någon eller kanske bägge två parter kommer att överklaga domarna !
Citera
2014-01-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Möjligt att jag är dum !
Eftersom det nu påstås att han helt har lagt sin kriminella sida bakom sig (lögn), så borde han istället när det uppgavs för han i förhöret att HH erkänt att han orsakat GH:s död, klart och tydligt tagit avstånd från detta och inte suttit och talat så gott om han som en väluppfostrad pojk.
Finns det någon vett i huvudet på karln så borde han själv inse att hans leverne har orsakat att HH är den person han är idag.

Jag anser det och märkligt att MF är släppt och även jag är övertygad att någon eller kanske bägge två parter kommer att överklaga domarna !
Det är han nog medveten om, fast han kanske inte brukar hålla sådana terapeutiska samtal med polisen. Eller tror du det? Han kanske inte heller tycker att sådant angår någon utanför familjen och därför håller en stålmask utåt och tar sin son i försvar, just för att han själv känner stor skuld?
Citera
2014-01-28, 19:36
Medlem
Citat:
Lägg ner och försvara "parasiten" !!!

I somras/höstas skötte han sig inte i alla fall !!

Dessutom sitter han i förhör och "försvarar" och nästan hjälteförklarar sin son, om hur väluppfostrad han är.
Han är den första som får ett samtal från Henke när Gabriel blivit mördad ... Tror du dom pratade om väder och vind eller ????? Nä, du .... Han va nog den person som talade om va Henke skulle göra i detta skede !! Övertygad om detta.

Han är och kommer alltid förbli kriminell !!
Man blir verkligen förvånad över att en så skötsam person som Rejje ( som du säger) överhuvudtaget vågar anställa en person som han !! Om han nu inte går på bidrag eftersom han är utsläppt ganska nyss !! (Billig och bra arbetskraft)
Han borde ju dessutom ha en hiskelig massa skulder efter sina brott så det kan ju inte bli många korvören kvar i plånboken.

Mår illa !!

Men nu har inte jag sagt att han jobbar åt rejje utan åt hans son och vad som sades mellan Henrik och Bruno är väl inget vare sig du eller jag vet .
Om han går på bidrag eller ej vet jag inte då jag inte är insatt i firman och tror knappast att du är så heller.
Ha har säkert en massa skulder sen tidigare men det är väl knappast något man är kriminell av ? eller vad tycker du ?
Jag vet i allafall att om han syslat med något som inte vart lagligt hade han inte vart välkommen på den firman med eller utan bidrag.
Jag undrar en sak när jag läser ditt vad jag vill kalla " en dåres försvarstal" känner du Bruno ? har ni något otalt med varandra ?
Denna mannen sliter och släpar för att klara vardagen ska han då förtalas för gamla synder eller för vad hans son gjort ? Det är väl inget konstigt att han älskar sitt barn ! det tror jag man gör oavsett vad hen gjort, du kanske märker det en dag när du får egna barn för jag antar att du inte har några egna eller har jag fel ? om du nu skulle ha det så tycker jag du skriver som en person som inte vet vad "älska sina barn " betyder.
Citera
2014-01-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Men nu har inte jag sagt att han jobbar åt rejje utan åt hans son och vad som sades mellan Henrik och Bruno är väl inget vare sig du eller jag vet .
Om han går på bidrag eller ej vet jag inte då jag inte är insatt i firman och tror knappast att du är så heller.
Ha har säkert en massa skulder sen tidigare men det är väl knappast något man är kriminell av ? eller vad tycker du ?
Jag vet i allafall att om han syslat med något som inte vart lagligt hade han inte vart välkommen på den firman med eller utan bidrag.
Jag undrar en sak när jag läser ditt vad jag vill kalla " en dåres försvarstal" känner du Bruno ? har ni något otalt med varandra ?
Denna mannen sliter och släpar för att klara vardagen ska han då förtalas för gamla synder eller för vad hans son gjort ? Det är väl inget konstigt att han älskar sitt barn ! det tror jag man gör oavsett vad hen gjort, du kanske märker det en dag när du får egna barn för jag antar att du inte har några egna eller har jag fel ? om du nu skulle ha det så tycker jag du skriver som en person som inte vet vad "älska sina barn " betyder.

Inte så mycket att kommentera i detta inlägg ! för du försöker få Bruno att framstå som en "Ängel" idag !
men jag skrev inte jag VET utan det va påstående från mig = Jag TROR att det är så

Har Hardbone fått tunghäfta själv eller har " du" lärt dig skriva ren svenska nu ?!? Ditt "Troll"
Citera
2014-01-28, 21:56
Medlem
Citat:
Inte så mycket att kommentera i detta inlägg ! för du försöker få Bruno att framstå som en "Ängel" idag !
men jag skrev inte jag VET utan det va påstående från mig = Jag TROR att det är så

Har Hardbone fått tunghäfta själv eller har " du" lärt dig skriva ren svenska nu ?!? Ditt "Troll"

"hardbone" har gett upp att skriva på denna sida pg.a den anledningen att han blir missförstådd hela tiden,
och jag förstår att han ger upp för det verkar som "efterblivna narkomaner" som typ dig sitter och förstår vad det verkar inte ens vad du skriver själv.
Det som hänt är en väldigt tragisk händelse men det är ju sånt som händer när man lever i en värld full av droger!! du verkar faktiskt höra till den kategorin sorgligt nog.
Jag försöker inte få någon att framstå som en ängel MEN jag sitter inte och smutskastar en människa som verkligen tagit sig i kragen och lever det rätta livet.
En annan sak som stör mig är att det inte är 18 års gräns för att få skriva på sidan, det märks så väl att t.ex du är en väldigt omogen människa och som inte skulle få sitta vid en dator/telefon och vräka ur dig sånt som du skriver! har dina föräldrar ingen koll på dig ?
Citera
2014-01-28, 22:32
Medlem
Citat:
"hardbone" har gett upp att skriva på denna sida pg.a den anledningen att han blir missförstådd hela tiden,
och jag förstår att han ger upp för det verkar som "efterblivna narkomaner" som typ dig sitter och förstår vad det verkar inte ens vad du skriver själv.
Det som hänt är en väldigt tragisk händelse men det är ju sånt som händer när man lever i en värld full av droger!! du verkar faktiskt höra till den kategorin sorgligt nog.
Jag försöker inte få någon att framstå som en ängel MEN jag sitter inte och smutskastar en människa som verkligen tagit sig i kragen och lever det rätta livet.
En annan sak som stör mig är att det inte är 18 års gräns för att få skriva på sidan, det märks så väl att t.ex du är en väldigt omogen människa och som inte skulle få sitta vid en dator/telefon och vräka ur dig sånt som du skriver! har dina föräldrar ingen koll på dig ?
Det är en människa som blivit knivhuggen vi pratar om. Både i ryggen och i bröstet. Inte någon som trillat och slagit sig illa.

För att man har missbruksproblem ska man alltså förvänta sig att man kan bli mördad av sin egen släkting?
Citera
2014-01-28, 23:11
Medlem
Minimois avatar
Citat:
va e denne hova k..t för nån då e skötsam mänska elle ? hur vet du att bruno sköt va du me elle, henke sa att den di sköt sa vem d va etter två dar

Citat:
den där klompen va la inte derekt oskyldi själv har ja hört, han va la hemma hos nån som hade sina barn hemma å sköt etter hennes gubbe å sen när di anmälde detta så va di golare men va kallar klompen sej chälv nu då ? va hette den andre å finns d en trå på detta

All dynga som du har spridit här, som svetsare mm och nu som dig själv, verkar komma från en och samma källa. Du går på rykten och manipulerad info. BO pekade ut Bruno som skytten. Läs själv domen. Du kommer att känna igen flera namn från Gabriel-FUP.

Mordförsöket, samtliga rättsinstanser:

https://anonfiles.com/file/c7a94af39a839b53588973040a0279aa

Det går tydligen i släkten att lämna de som man har skjutit eller knivat ensamma kvar på platsen.
Senast redigerad av Minimoi 2014-01-28 kl. 23:19.
Citera
2014-01-28, 23:32
Medlem
Har H.H träffat sin dotter? Föddes väl i höstas någon gång? Var J*ne med på rättegången?
Citera
2014-01-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
All dynga som du har spridit här, som svetsare mm och nu som dig själv, verkar komma från en och samma källa. Du går på rykten och manipulerad info. BO pekade ut Bruno som skytten. Läs själv domen. Du kommer att känna igen flera namn från Gabriel-FUP.

Det går tydligen i släkten att lämna de som man har skjutit eller knivat ensamma kvar på platsen.

Nja,efter jag läst detta,så måste jag säga att Bruno är ju inte i avsaknad av empati,som sin son. Om det stämmer att han ringt Bringebäck,och bett honom titta till offret.
Det har inte framkommit nånstans att Henrik ångrar sej,eller är ledsen över vad som hänt.
Kanske är som den "nye" hardbone säger,att Bruno har ett stort hjärta.Men självklart gör han fel
när han försvarar Henke i vått och torrt. Tycker att man som förälder åtminstone ska fördöma såna handlingar,och inte ställa sej bakom.
Citera
2014-01-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi

Enligt vad jag kan se så är inte Bruno skytten ! kan inte fröken svenska ? det står ju att Bruno gjort en rörelse för att förhindra det, läs och förstå innan du skriver falska anklagelser.
Vilka namn är det jag ska känna igen från Gabriels fup ? jag har inte läst den så jag vet ej vilka du menar, men jag såg att det flera gånger stog att det INTE var Bruno som skjutit!
och jag har inte spridit någon dynga här "fina mogna ord du använder" jag har tagit över detta kontot av en arbetskamrat som tydligen lessnat på folk med förutfattade meningar och liten hjärna.
Som du kanske har sett så har Bruno och den andre som var med sonat detta med fängelsestraff på sju år vardera så man får nog anse det brottet som sonat.
En annan fråga vem tror ni jag är ? tänkte bara för det stod "tror du inte vi vet vem du är" det kan jag tala om att ni inte vet.
Såg det i papperna ut som denne Kent var en oskyldig person ? nej! en människa som åkt och hotat folk , skjutit på folk och tidigare slått sönder knän och panna på en kille efter han våldtagit sin tidigare flickvän! så jag håller fast vid att droger drar med sig brott! sen att detta var mot en vidrig våltäcksman kan man bara hurra åt.
Det stod även att skadorna var av lindrigare art , du får lära dig att skillja på hur det kunde blitt och hur det blev lilla vännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in