Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Jag tror inte någon hävdat bilen har varit mord och/eller styckningsplats. Men jag förstår inte hur de tänker som säger det är konstigt att bilen i övrigt var blodfri. Det tycker jag är ganska självklart att man inte fläckar ned säten och grejer.
Jag tycker ditt utlägg motsvarar mina egna teorier.
Flera i tråden tar för givet att kropp eller kroppsdelar fraktades i bilen men det är inte många som vet om det är sant eller inte (sannolikt endast GM och eventuell/-a medhjälpare). En liten mängd blod i det sammanhanget ter sig då märkligt, särskilt om det handlade om plantering av spår.
KJ bil hade dragkrok. Det vore betydligt lättare för honom att frakta och stycka liket på släpvagnen och sedan spola av golvet. En släpvagn hade även kunnat användas för att hämta och kasta bort den andra sängen med som knappast ryms i en bil. KJ hade tillgång till sin äldre brors släpvagn som stod vid föräldrahuset. Om KJ använde sig av en släpvagn så är det även möjligt att han själv lade in handsken med blod på, plastpåsen, osv i bagaget efter att ha försökt tvätta ren dessa i vatten. Då är det inte så märkligt eller skickligt att det endast återfinns en liten mängd blod i bilen. Att lägga prylarna på släpet hade riskerat att dessa hade blåst av när man kör.
Om KJ äldre brors släpvagn nyttjades så förklarar det pappans agerande när han fick bråttom att byta halva släpvagnsgolvet. Jag tror att pappan fick en magkänsla om att märken och fläckar på släpvagnsgolvet inte enbart hade att göra med att det var slitet. Han har själv erkänt att han bytte golvet och kan för sitt liv inte tro att KJ har mördat och styckat VB. Däremot kan han ha känt på sig att det stod inte rätt till. Om släpvagnen användes i fallet VB så förklarar det KJ ointresse av att hjälpa sin pappa med att byta golvet. Ovanstående möjlighet förutsätter inte en eller flera medhjälpare men det hade underlättat, exempelvis för att flytta stenar, kropp och säng. Se ovanstående endast om en alternativ förklaring om varför endast en liten mängd blod hittades i hans bil, ingenting annat då det inte är värt något utan bevis.