Citat:
Ursprungligen postat av
Cruelladevil
Jag skulle velat höra Henriks försvarares slutplädering. Har hon lyckats smula sönder dessa otvivelaktiga bevis som finns? Henrik har dessutom erkänt. Hur kan hon säga att han ska försättas på fri fot.
Om hon nu sagt det. Det låter helt skumt!
HH åker dit så det visslar om det. Som du säger, det finns ett erkännande. Sen vill advokaten få det till nödvärn och självförsvar. Det skulle kunna vara den utvägen som HH's advokat ser för att försätta HH på fri fot. Men nödvärn är just det åklagaren och förhörsledarna försökt att motbevisa, bl.a genom drygt 10 knivhugg både framifrån och bakifrån, men också genom att det är inte nödvärn om man hugger någon för att pausa och ta en bild, för att sedan återuppta knivhuggandet. Då har jag iallafall svårt att se det, precis som åklagaren, som nödvärn. Därmed så kan vi hoppas att HH åker dit för överlagt mord och inte dråp eller vållande till annans död. Att det uppstod ett bråk och tumult enligt HH, my ass. Jag tror HH hugget ned GH utan förvarning, stackars pojk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minimoi
Nej, det går inte att dra den slutsatsen. Det beror på hur tingsrätten har formulerat sig i dagens häktningsbeslut. Exempelvis Mats Alm frisläpptes, dömdes till två år för griftefridsbrott och fick vänta på plats på anstalt för att avtjäna tiden som blev kvar efter hans tid i häkte.
Det kan vara som du säger. I väntan på dom. Jag hoppas att det är så, dock underligt att försätta en misstänkt som potentiellt kommer åka dit på fri fot. MF borde väl rimligtvis försättas i häktet igen?
Eftersom inte mordvapnet återfunnits, vem tror ni har flyttat på den? "Vinden" eller någon person? Eller var det ens där HH lade kniven, har han fabulerat ihop det?