2014-01-30, 16:37
Medlem
Länken till inslaget:
http://www.tv4.se/nyheterna/lokala-nyheter/tv4nyheterna-stockholm-0933-2537019
ca 1.38 min in i nyheterna
Citera
2014-01-30, 18:27
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Kan börja med o intyga att Jag,Celine,David och Gabriel är helsyskon.

Samt att jag finner att någon Robin skall ha sagt att GH öppnat sig o berättat om sexuell utsättning ifrån fosterfamilj vilket INTE stämmer. Han var dock utsatt för våld av familjen i Lundsbrunn ( Jon*s o Lin*a Falk. Lin*a är även pastor kärringen i husförsamlingen i Lundsbrunn och en mycket vidrig människa )

Jaa*a är även biologisk moder till oss alla och Bj*rn vår biologiska fader.

Skulle också uppskatta ifall någon kunde länka Nyheten där Monic* Be*m försöker att påstå att vittnen o annat skulle vara "påverkade" av att FUP legat ute här. Tror den ända påverkade människan som är tyst är HH's goda vän MF som inte vågar öppna sig för rädslan till konsekvenserna. Tycker han borde tänkt på de innan ifall han nu velat leva ett lugnt och fint liv den där idioten.

Städtanten på kurorten?
Citera
2014-01-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Kan börja med o intyga att Jag,Celine,David och Gabriel är helsyskon.

Samt att jag finner att någon Robin skall ha sagt att GH öppnat sig o berättat om sexuell utsättning ifrån fosterfamilj vilket INTE stämmer. Han var dock utsatt för våld av familjen i Lundsbrunn ( Jon*s o Lin*a Falk. Lin*a är även pastor kärringen i husförsamlingen i Lundsbrunn och en mycket vidrig människa )

Jaa*a är även biologisk moder till oss alla och Bj*rn vår biologiska fader.

Skulle också uppskatta ifall någon kunde länka Nyheten där Monic* Be*m försöker att påstå att vittnen o annat skulle vara "påverkade" av att FUP legat ute här. Tror den ända påverkade människan som är tyst är HH's goda vän MF som inte vågar öppna sig för rädslan till konsekvenserna. Tycker han borde tänkt på de innan ifall han nu velat leva ett lugnt och fint liv den där idioten.

Det där låter ju som ett hot mot M.F och vad gör den människan som skulle ev ha ihjäl mf eller hh till en bättre människa än någon av dom två ? det visar j bara att hat eller agg kan göra vem som helst till mördare.
Citera
2014-01-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Det där låter ju som ett hot mot M.F och vad gör den människan som skulle ev ha ihjäl mf eller hh till en bättre människa än någon av dom två ? det visar j bara att hat eller agg kan göra vem som helst till mördare.

Jag uppfattar det inte som ett hot.
Mer att MF är rädd för vad HH (eller folk på kåken) kommer göra om han tjallar.
Citera
2014-01-31, 00:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Vad jag har förstått så är Emanuel,Celine och Gabriel helsyskon.

Det var tydligen fel info:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5761102

Men det är ju förståeligt att det blir missuppfattningar när HH uppger att han är kusin till GH fast det är hans far BH som är kusin med GH.

Här var det kusinfel igen. Kusinen är ju Bruno:
Citat:
Anton visste att Gabriel hade en kusin vid namn Henrik.

...och här:
Citat:
Alexis uppfattade det som att Gabriels pratade med sin kusin.

...och här:
Citat:
Gabriell skulle ha en skuld till sin kusin Henrik Holmdahl

Phuh:
Citat:
Enligt Bilal har Henrik sagt till honom att han skall träffa sin äckliga kusin i onsdags,

o.s.v o.s.v

Är man säker på att den som sitter nu är Henrik och inte Bruno?
Citera
2014-01-31, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Är man säker på att den som sitter nu är Henrik och inte Bruno?

Hur menar du nu?
Citera
2014-01-31, 02:16
Medlem
KofotarConnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Städtanten på kurorten?

Citera
2014-01-31, 03:14
Medlem
Jag vet inte hur det är med dom, men i våran släkt (är också resande) så säger vi är våra kusinbarn är våra kusiner.. Vi säger det för att vi står varandra så otroligt nära, och för att det är jobbigt att säga "kusinbarn" hela tiden. Jag anser att mina kusiners barn är mina kusiner.
Citera
2014-01-31, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det kanske kommer härifrån?

Som jag har poängterat tidigare är det en realitet att det ofta sker när FUP finns ute på nätet innan rättegångar.
I så fall är det upp till åklagaren att ta med det i beräkningarna runt åtal och huvudförhandling. Skulle det vara ett uppenbart problem för rättssäkerheten så är det en fråga för politiker. Det finns ingen lagstiftning som förbjuder enskild medborgare att publicera det på internet och eftersom vem som helst kan hämta ut FUP så är det inte en uppenbart försvårande omständighet för åklagaren, i så fall hade HD garanterat haft några kända prejudikat som reglerat FUP:s offentliga status i känsliga mål.
Citera
2014-01-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
http://www.hitta.se/husf%C3%B6rsamlingen+lundsbrunn/lundsbrunn/0SRPP-mnU1?vad=0511+-+579+27 = http://lundsbrunnhelandecenter.se/ ??

Har förekommit i egen tråd: (FB) Lundsbrunn Helande Center . SEKT? Hjälp !

Är det till sådana hem socialen skickar fosterbarn? Har de ingen koll alls på var barn placeras som har en problemfylld uppväxt bakom sig? Snacka om ur askan i elden... Så BO var placerad hos henne?

Lägg märke till att redan på startsidan får man ett bankgironummer att sätta in pengar på
Citera
2014-01-31, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essemmenn
http://www.hitta.se/husf%C3%B6rsamlingen+lundsbrunn/lundsbrunn/0SRPP-mnU1?vad=0511+-+579+27 = http://lundsbrunnhelandecenter.se/ ??

Har förekommit i egen tråd: (FB) Lundsbrunn Helande Center . SEKT? Hjälp !

Är det till sådana hem socialen skickar fosterbarn? Har de ingen koll alls på var barn placeras som har en problemfylld uppväxt bakom sig? Snacka om ur askan i elden... Så BO var placerad hos henne?

Lägg märke till att redan på startsidan får man ett bankgironummer att sätta in pengar på

Finns tyvärr åtskilliga såna exempel,där barn placeras hos "skötsamt" folk...
Ibland har dom det faktiskt bättre i sin ursprungsfamilj. Sålänge man inte förekommer i straffregistret
är det tydligen okej att ta emot fosterbarn. Många gör det endast för pengar..
Citera
2014-01-31, 14:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotty
Jag vet inte hur det är med dom, men i våran släkt (är också resande) så säger vi är våra kusinbarn är våra kusiner.. Vi säger det för att vi står varandra så otroligt nära, och för att det är jobbigt att säga "kusinbarn" hela tiden. Jag anser att mina kusiners barn är mina kusiner.

Ni får väl ha erat eget system men det kan ju ställa till lite problem när ni kommuniserar med den riktiga världen. Om ett vittne säger "Gabriel ringde sin kusin" så betyder det för oss buro-krater att Gabriel ringde Bruno och då ligger ju Bruno risigt till.

Här gör t.o.m förhörsledaren bort sig. Gabriel är ju inte kusinbarn till Henrik utan Henriks fars kusin. Total kaos. Vilken jävla röra.

Citat:
Det var dom bitarna. Och sedan går vi vidare Henrik. Jag tänkte bara, relationen med Gabriel
Mmm.
Du uttryckte ju till mej nåt i stil med, men det är ju min kusin det handlar om men om vi ska
vara lite petiga är det inte så att han är kusinbarn till dej?
Jo det stämmer bra.
Det stämmer bra?
Det är (ohörbart)

En missuppfattning jag själv gjorde när jag läste att Henrik och Gabriel var kusiner var att då måste Bruno och Björn vara bröder eller kanske halvbröder. Då drog jag den slutsatsen att Brunos morfar var också hans far. Inte så trevligt. Det stärktes av att Bruno bodde med sin mor, morbror Björn, morfar och mormor på samma adress.
Bättre med ett gemensamt system och buro-systemet är säkrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in