Citat:
Ursprungligen postat av
scotty
Jag vet inte hur det är med dom, men i våran släkt (är också resande) så säger vi är våra kusinbarn är våra kusiner.. Vi säger det för att vi står varandra så otroligt nära, och för att det är jobbigt att säga "kusinbarn" hela tiden. Jag anser att mina kusiners barn är mina kusiner.
Ni får väl ha erat eget system men det kan ju ställa till lite problem när ni kommuniserar med den riktiga världen. Om ett vittne säger "Gabriel ringde sin kusin" så betyder det för oss buro-krater att Gabriel ringde Bruno och då ligger ju Bruno risigt till.
Här gör t.o.m förhörsledaren bort sig. Gabriel är ju inte kusinbarn till Henrik utan Henriks fars kusin. Total kaos. Vilken jävla röra.
Citat:
Det var dom bitarna. Och sedan går vi vidare Henrik. Jag tänkte bara, relationen med Gabriel
Mmm.
Du uttryckte ju till mej nåt i stil med, men det är ju min kusin det handlar om men om vi ska
vara lite petiga är det inte så att han är kusinbarn till dej?
Jo det stämmer bra.
Det stämmer bra?
Det är (ohörbart)
En missuppfattning jag själv gjorde när jag läste att Henrik och Gabriel var kusiner var att då måste Bruno och Björn vara bröder eller kanske halvbröder. Då drog jag den slutsatsen att Brunos morfar var också hans far. Inte så trevligt. Det stärktes av att Bruno bodde med sin mor, morbror Björn, morfar och mormor på samma adress.
Bättre med ett gemensamt system och buro-systemet är säkrare.