2014-01-27, 16:13
  #25
Medlem
liljenstars avatar
Då var mysteriet kanske redan löst verkar det som.
Men var uppe vid tott, inget att se. Lite polisbilar, något avspärrningsband.
På vägen ner med bilen mötte jag likbilen.
Citera
2014-01-27, 16:25
  #26
Medlem
Många frågor fortfarande obesvarade.
När sågs han senast vid liv?
Kom han direkt från afterskin på fjällgården eller har han gått i susabäcken?
Bodde han på tott?
Citera
2014-01-27, 16:29
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Då var mysteriet kanske redan löst verkar det som.
Men var uppe vid tott, inget att se. Lite polisbilar, något avspärrningsband.
På vägen ner med bilen mötte jag likbilen.
fylla som gått vill alltså.
Citera
2014-01-27, 16:31
  #28
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.snuggels
Många frågor fortfarande obesvarade.
När sågs han senast vid liv?
Kom han direkt från afterskin på fjällgården eller har han gått i susabäcken?
Bodde han på tott?

Tiden vet jag ej, bodde på tott.
Citera
2014-01-27, 17:41
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.snuggels
Många frågor fortfarande obesvarade.
När sågs han senast vid liv?
Kom han direkt från afterskin på fjällgården eller har han gått i susabäcken?
Bodde han på tott?

Sägs blivit nekad inträde till bygget och sägs ha tagit en vandring hem. tog förmodligen inte den vanliga vägen mot tott
Citera
2014-01-27, 17:44
  #30
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Sägs blivit nekad inträde till bygget och sägs ha tagit en vandring hem. tog förmodligen inte den vanliga vägen mot tott


Kan Du få fram vem personen ifråga är????
Citera
2014-01-27, 18:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Sägs blivit nekad inträde till bygget och sägs ha tagit en vandring hem. tog förmodligen inte den vanliga vägen mot tott

Om han gick från Bygget är det den mest logiska vägen att ta, upp vid gamla brandstationen och följa gångvägen (som går bredvid susabäcken) upp till tott. Varför han hamnat i vattnet är ju dock lite oklart..kanske ville gena?
Citera
2014-01-27, 18:35
  #32
Medlem
Legolasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrhandlebar
Om han gick från Bygget är det den mest logiska vägen att ta, upp vid gamla brandstationen och följa gångvägen (som går bredvid susabäcken) upp till tott. Varför han hamnat i vattnet är ju dock lite oklart..kanske ville gena?
Några av mina polare sprang över vägen istället för att ta tunneln, så bara för att det finns en bättre väg behöver den inte användas. Om han nu blev nekad inträde på bygget (vilka jag tycker har rätt låga trösklar) så tyder ju det på att han var rätt dragen också.

Hörde även om en annan kille som klev igenom med ett ben på typ samma ställe för ett tag sen.
Citera
2014-01-27, 18:43
  #33
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinga
Sägs blivit nekad inträde till bygget och sägs ha tagit en vandring hem. tog förmodligen inte den vanliga vägen mot tott
Usch alltså!
Jag fattar givetvis att man inte kan ta in hur fulla som helst på krogen, men samtidigt vet ju ordningsvakter framförallt hur fulla människor fungerar.
Då tycker jag man kan ta och ringa taxi åt personen eller nåt.
Inga av grabbens kompisar som läser här?
Citera
2014-01-27, 18:52
  #34
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungfru67an
Usch alltså!
Jag fattar givetvis att man inte kan ta in hur fulla som helst på krogen, men samtidigt vet ju ordningsvakter framförallt hur fulla människor fungerar.
Då tycker jag man kan ta och ringa taxi åt personen eller nåt.
Inga av grabbens kompisar som läser här?

Nu var det ju inte så att killen i fråga blev nekad inträde på sydpolens enda krog, där det krävs 70 mil på skidor för att nå baslägret.
Ville killen ha en taxi stod det förmodligen ett par stycken utanför.
Citera
2014-01-27, 18:58
  #35
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liljenstar
Nu var det ju inte så att killen i fråga blev nekad inträde på sydpolens enda krog, där det krävs 70 mil på skidor för att nå baslägret.
Ville killen ha en taxi stod det förmodligen ett par stycken utanför.

Det finns ju bara ETT ställe där, tott.
Och beroende på vad klockan var så kan det ju faktiskt varit tomt på taxibilar, men vad vet vi?
Hur som helst är det jävligt tragiskt.
Citera
2014-01-27, 19:01
  #36
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungfru67an
Det finns ju bara ETT ställe där, tott.
Och beroende på vad klockan var så kan det ju faktiskt varit tomt på taxibilar, men vad vet vi?
Hur som helst är det jävligt tragiskt.

Att det är tragiskt är vi helt överens om, vänder mig bara mot att ordningsvakterna på ett turistmål skulle behöva dalta med alla överförfriskade gäster.
Han skall försökt komma in på Bygget. Tott bodde han på. Om uppgifterna i tråden stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in