2014-01-27, 15:06
  #1
Medlem
Någon som vet något mer kring detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18248215.ab
Citera
2014-01-27, 15:06
  #2
Moderator
KomissarieBecks avatar
En man har hittats fastfrusen i Susabäcken utanför Åre. Polisen misstänker brott.

En har hittats fastfrusen i Susabäcken utanför Åre.
Polisen misstänker grovt brott http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18248215.ab

Någon som vet mera?
Citera
2014-01-27, 15:11
  #3
Medlem
Citat:
Mannen hittades död vid 12-tiden på måndagen. Enligt polisen var det en privatperson som upptäckte den döda mannen som låg fastfrusen i isen.

Enligt personal på plats tror man att mannen varit död sedan i natt eller tidig morgon. Mannen har ännu inte kunnat identifieras, men uppges vara i 20-årsåldern.

http://op.se/lanet/are/1.6767359-dod-man-hittad-fastfrusen
Citera
2014-01-27, 15:11
  #4
Medlem
liljenstars avatar
Kan bidra med att susabäcken går i en ravin på Åreskutan (berget man åker skidor på) och mynnar så småningom ut nere i byn.
Så utan att veta mer exakt var han hittats, så kan han blivit dumpad relativt långt från civilisationen eller mitt i stan.
Dock mynnar ett par offpiståk ut i susabäcken, så det är inte en helt öde plats även längre från byn.

Lite sugen på att åka och fota lite, men det var ju några timmar sen han hittades, så vet inte om det är värt besväret.

min gissning: högskolestudent (studentveckor i åre), som åkt på stryk efter krogrunda.
__________________
Senast redigerad av liljenstar 2014-01-27 kl. 15:15.
Citera
2014-01-27, 15:15
  #5
Medlem
fy fan. jag tror inte det är mord utan någon som varit ute på fyllan. vet själv hur jävla mycket fylla det kan vara både i och utanför åkningen i Åre
Citera
2014-01-27, 15:18
  #6
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
fy fan. jag tror inte det är mord utan någon som varit ute på fyllan. vet själv hur jävla mycket fylla det kan vara både i och utanför åkningen i Åre

Ja, eller iallafall fyllerelaterat. Skulle vara intressent att veta om han är hittad i byn. Är det långt upp på skutan hamnar man ju i ett annat läge.
Citera
2014-01-27, 15:18
  #7
Medlem
Död man hittat fastfrusen i isen i Åre

Någon som vet mer? Fylla?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18248215.ab
Citera
2014-01-27, 15:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
fy fan. jag tror inte det är mord utan någon som varit ute på fyllan. vet själv hur jävla mycket fylla det kan vara både i och utanför åkningen i Åre

Fylla är knappast något grovt brott-måste finnas synliga skador med tanke på brottsrubriceringen-stympad?
Citera
2014-01-27, 15:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennjir
Fylla är knappast något grovt brott-måste finnas synliga skador med tanke på brottsrubriceringen-stympad?
det står inte att det är något grovt brott

Polisen utreder händelsen som ett misstänkt grovt brott.


när folk hittas döda brukar polisen starta en utredning om mord som sedan läggs ner om det inte är brott med i bilden

synliga skador är inte något konstigt heller om man gör en vurpa med eller utan skidor och har lite otur på köpet.
__________________
Senast redigerad av mr.mengele 2014-01-27 kl. 15:31.
Citera
2014-01-27, 15:23
  #10
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sladdrulf
Någon som vet mer? Fylla?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18248215.ab

aye, skidresa med universitetet. Han blev utslängd från krogen sen såg ingen honom igen.

Folk letade efter honom redan på natten och även polisen hade ringts när de märkte att han inte kommit hem.
__________________
Senast redigerad av Feverdog 2014-01-27 kl. 15:46.
Citera
2014-01-27, 15:24
  #11
Medlem
The_Aces avatar
Förekommer det organiserad brottslighet i Åre?
Citera
2014-01-27, 15:26
  #12
Medlem
liljenstars avatar
Enligt krysset på aftonbladets bild, skall han vara hittat i bäcken mellan Fjällgården och Tott. Alltså inte nere i byn. Fjällgården har restaurang, men inte nattklubb vad jag vet. Tott har nattklubb mellan varven, är inte så insatt. Verkar inte varit något hålligång igår iallafall. Både fjällgården och tott är hotell.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in