2014-01-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Domen är korrekt så det är bara att gilla läget

/ Leif

Varför kommer då hovrätten att ändra domen...!!
Citera
2014-01-27, 09:50
Medlem
Det är faktiskt inte alltid lätt att se på alla individer när att de är fulla. Alla sluddrar inte, skriver "Huifbadfbui" när de ska skriva "Hej", eller går vingligt ens när de ser dubbelt, är på väg att spy magsäcken ur sig eller däcka.

Många av er hade förmodligen inte märkt på mig att om jag var så full, särskilt inte om ni själva var det. Det är inte sällan folk säger saker i stil med "Men du är ju helt nykter!" eller liknande strax innan man spyr eller däckar. Jag är expert på att komma in vrålfull på krogen, bara för att senare bli utslängd för att jag däckat eller liknande, så uppenbarligen har även vakter svårt att märka detta på mig.

Men att hon trillade på marken och låg kvar där är ju visserligen ett ganska gott tecken på att hon var hyfsat berusad. Men vem vet, hon kanske skyllde på att hon hade halkat på is och mannen var berusad nog att köpa det?

Borde jag kunna fälla folk för våldtäkt tro? Kanske vore en karriär att satsa på, då.
Senast redigerad av 3. 2014-01-27 kl. 10:09.
Citera
2014-01-27, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoFuckingMercy
SKANDALDOM!!

http://www.metro.se/goteborg/valdtaktsatalad-frias-forstod-inte-att-kvinnan-var-redlost-berusad/EVHnaz!wzjrt8ExAZ8w/

Jag fattar inte hur man kan fria i ett fall som det här, vad anser ni?

Har du läst domen?
Citera
2014-01-27, 09:58
Bannlyst
Om två fulla personer hamnar i samma säng så kan vad som helst hända, och det lär knappast vara den första och inte den sista gången det händer för den delen. Jag vill läsa domen först innan jag avkräver blod från HovR. Om nu killen var full som ett vårdike och tjejen, enligt tidningen, hade 2 promille så kanske han inte uppfattade henne som att hon var i hjälplöst tillstånd? Jag skulle vilja ta del av FUP och se när mätningen gjordes? Hon kanske gjorde som bruden i Stureplanscaset, tippade i sig en halva brännvin EFTER det påstådda övergreppet.
Citera
2014-01-27, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serben666

Kommer HovR att ändra domen? När har de meddelat det beslutet?
Citera
2014-01-27, 10:00
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serben666

Sluta lek orakel, du framställer dig själv som en idiot. Domen är korrekt, och hon får skylla sig själv att hon drabbats av minnesluckor. Ingen har tvingat henne till att dricka kopiösa mängder alkohol. Är man 21 år klassas man som vuxen och då förväntas man kunna ta ansvar, vilket hon tydligt visat att hon inte kan. Givetvis ska man inte ha sex med någon som är så berusad att han eller hon inte kan ta hand om sig själv, men minnesluckor ska inte vara grund för en fällande dom. Ord står mot ord. Han säger att hon givit sitt samtycke, hon hävdar att hon inte minns detta och då kan man inte fälla någon för våldtäkt.

/ Leif
Citera
2014-01-27, 10:10
Bannlyst
Frågan är vad för idiot som tar hem en så full kvinna och har sex med henne? Låter rätt patetiskt och desperat, och framförallt korkat.
Citera
2014-01-27, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger
Frågan är vad för idiot som tar hem en så full kvinna och har sex med henne? Låter rätt patetiskt och desperat, och framförallt korkat.
Vänd på grisen. varför följer man med en kille hem när man packad och ändå har sex med den samme? För mig låter det rätt patetiskt och desperat, och korkat.
Citera
2014-01-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powermonger

En lika full man?

Jag undrar hur många "våldtäkter" det sker varje fredag och lördag runt om i Sverige. Man tar med sig kvinna som är berusad, har sex, dagen efter får kvinnan lite fyllesexångest och anser det hela vara en våldtäkt.
Citera
2014-01-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Har du läst domen?

Jepp!

https://anonfiles.com/file/c157e4baf8d3cee18a116632a25e078a

GÖTEBORGS TINGSRÄTT
Avdelning 3
DOM B 13926-13
2014-01-10
Citera
2014-01-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K277
En lika full man?

Jag undrar hur många "våldtäkter" det sker varje fredag och lördag runt om i Sverige. Man tar med sig kvinna som är berusad, har sex, dagen efter får kvinnan lite fyllesexångest och anser det hela vara en våldtäkt.
om du snor deras mobil och låser in dom så verkar det väl rätt skäligt att dom får ångest och gör en anmälan. pucko
Citera
2014-01-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Sluta lek orakel, du framställer dig själv som en idiot.
/ Leif

Det epitetet förtjänar man bara om man, som du, försöker smutskasta kvinnan i det här fallet.

Gubben har utnyttjat situationen på hennes bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in