2014-01-27, 09:05
Medlem
Besvärjarens avatar
404 not found WTF?
Citera
2014-01-27, 09:05
Medlem
Tror inte det är bara Avanzas problem om man tittar på ex. https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/historik.html?identifier=877&marketplace=11 så fungerar inte dagens diagram...
Citera
2014-01-27, 09:10
Medlem
Paul-Kemps avatar
En helt ny dimension av börskrash...
Citera
2014-01-27, 09:12
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul-Kemp
En helt ny dimension av börskrash...

Det verkar så

Jag hade tänkt köpa bear-certifikat inför det fortsatta fallet i tyskland men har redan missat en halv procents nedgång. Antar att man inte kan kräva ersättning

Edit: Nordnet fungerar för mig. Men jag har inte skickat in alla papper där så jag får inte handla än
Citera
2014-01-27, 09:12
Medlem
kato85s avatar
Katastrof att sidan är nere. Är det en nettsida som inte får ligga nere så är det en bank/börsmäklares. det här får bara inte hända, speciellt inte nu när börsen är volatil...

@AvanzaBank: Vad har ni för skyldigheter och garantier gentemot era kunder vid sådana här tillfällen? erbjuder ni ersättning för de stackars småsparare som nu tappar pengar för att de inte klarar att komma in på nettsidan och sälja av? Vad har ni för ansvar här?
Hur är det exempelvis om sidan ligger nere flera dagar? Och ett gigantiskt ras sker på stockholmsbörsen? Kan ni täcka förluster i 5 eller 6-siffrig skala p.g.a sidan legat nere? Det här är sådant som folk måste få veta.
Citera
2014-01-27, 09:16
Medlem
kato85s avatar
nu kom den online, 09:15 svensk tid.
Citera
Medlem
Kom in på Avanza mini nu!
Edit: Halv sanning... Blir utkickad titt som tätt...
Citera
Medlem
Kan man få ersättning för dagens katastrof?
Citera
2014-01-27, 09:19
Medlem
AvanzaBanks avatar
Hej,

Vi upplever just nu tekniska störningar på vår vanliga hemsida. Prova med att ladda om sidan på nytt, och rensa cookies för att se om det hjälper. Vi beklagar de problem som det medför. Vi är medvetna om problemen och arbetar med att lösa dem så snabbt som möjligt. För orderläggning ring in till oss på 08-562 250 00 och tryck knappval 1 för att tala med en mäklare.

/Dan , Avanza Bank
Citera
2014-01-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashheart
Kan du motivera varför du skulle få det?
Ja jag skulle göra en trade som nu uteblev men det är väl omöjligt att bevisa...
Citera
2014-01-27, 09:20
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddmaan
Kom in på Avanza mini nu!
Edit: Halv sanning... Blir utkickad titt som tätt...

Jag lyckades också logga in men kom inte länge än till startsidan innan jag möttes av 404 igen
Citera
2014-01-27, 09:21
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Vi upplever just nu tekniska störningar på vår vanliga hemsida. Prova med att ladda om sidan på nytt, och rensa cookies för att se om det hjälper. Vi beklagar de problem som det medför. Vi är medvetna om problemen och arbetar med att lösa dem så snabbt som möjligt. För orderläggning ring in till oss på 08-562 250 00 och tryck knappval 1 för att tala med en mäklare.

/Dan , Avanza Bank

Nu kommer vi ju inte åt prislistan men är det inte mångdubbelt dyrare att ringa in och lägga ordrar? Dessutom borde ni väl vara helt nerringda nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashheart
Ungefär som när min ISP gick ner och jag spelade poker som mest aktivt och förlorade säkerligen en 50k på 3 dar? Nedu, shit happens och du får vara glad att det inte är längre än såhär.

Där var det ju din ISP som inte fungerade det får man räkna med. Att en börsmäklare som hanterar riktiga pengar är mycket allvarligare. Skulle Avanza gå i konkurs skulle staten täcka upp, det skulle de inte med varken pokersidan eller din ISP
Senast redigerad av Dille24 2014-01-27 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in