2014-01-24, 18:31
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det fina med alla kryptovalutor är att det knappast är garanterat att Bitcoin kommer att vara vinnaren, utan det kan lika gärna vara Dogecoin.
75%+ av alla bitcoins ägs av 1-2% av alla Bitcoinanvändare.
Det unika med bitcoin är att det är den första, men resten av alt-coins har mer eller mindre samma protokoll, vilket gör att användare kan komma att strömma till den valuta som är mer jämnt fördelad över användarna. Varför betala massiva summor för en valuta när en annan valuta gör exakt samma jobb. Det är inte direkt så att någon är knutet till ett verkligt värde, till skillnad från ett lands valuta som kan knytas till förmågan att taxera.
För att en stor del av värdet i en valuta ligger i nätverkseffekterna.

Internet liknar Bitcoin på det sättet att det är ett protokoll där den största delen av värdet ligger i att alla andra använder det. Hur går det för "altnets"?
Citera
2014-01-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det fina med alla kryptovalutor är att det knappast är garanterat att Bitcoin kommer att vara vinnaren, utan det kan lika gärna vara Dogecoin.
75%+ av alla bitcoins ägs av 1-2% av alla Bitcoinanvändare.
Det unika med bitcoin är att det är den första, men resten av alt-coins har mer eller mindre samma protokoll, vilket gör att användare kan komma att strömma till den valuta som är mer jämnt fördelad över användarna.

Kommer/blir det en valuta som blir som bitcoins är idag så kommer altcoinet att ägas på liknande sett. Kan tänka mig att tex 75% av dogecoinsen ägs av 1-2% av användarna.
Citera
2014-01-24, 23:00
Medlem
boms avatar
Om någon annan kryptovaluta ska ta över bitcoins plats så måste det finnas någon funktion med den som inte finns i bitcoin. Jag kan tänka mig att några andra krypto valutor kommer att användas för olika ändamål där dom på något sätt "presterar" bättre än bitcoin. Typ att litecoin verkar vara snabbare att överföra och nmc är anonym? Om någon är insatt så lär jag mig gärna vad dom andra krypto valutor kan ha för relevans. Det finns ju verkligen ett överflöd av krypto valutor nu och enda anledning jag kan se, och köper en krypto valuta är pump and dump för att öka på andelen bitcoin

Visst verkar dogecoin populärare än bitcoin. Men det är bara en inkörsport till bitcoin. Jag tror det som är relevant nu för när bitcoin kommer att gå i värde över ATH som var är antalet återförsäljare som väljer att acceptera bitcoin som betalningsmedel. Då finns ju bitpay och sådana företag etablerade så det är enkelt att acceptera bitcoin om dom ser fördelarna. Att en återförsäljare skulle säga jag vill nog hellre ta betalt i den extremt instabila valutan dogecoin som funnints i 3 månader, typ? Istället för bitcoin som har hållit i 5 år ser jag som väldigt osannolikt
Men all lycka till, till cool runnings http://www.theguardian.com/technology/2014/jan/20/jamaican-bobsled-team-raises-dogecoin-winter-olympics
Citera
2014-01-25, 17:49
Medlem
vizuals avatar
ska gå in med 0.2 btc i klondike och 0.2 i USDe

tror ni detta är ett bra val?

känns som dom kommer gå upp
Citera
2014-01-25, 21:10
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Doge!
Citera
2014-01-25, 21:29
Bannlyst
Citat:

Akta dig för coinmarket.io, jag är en av många som blivit hackad och förlorat alla coins. Förlorat över 10k Klondike där... Förhoppningsvis får jag tillbaka dem, de borde kunna återställa transaktionerna under den tiden det hände. Helst då deras sida blev hackad inatt också, så den gick ner och varit nere några gånger under dagen också.
Blev hackad medan jag höll på att tradea, han sålde alla mina coins till sjuka överpriser och sålda till underpriser så mina BTC försvann helt.

Sätt in BTC - Köp KDC - Ta ut dina coins!
Citera
2014-01-26, 02:41
Medlem
Vireks avatar
Citat:
mooncoin på 3.4mil ÄR DET ETT SKÄMT ELELR FAN!

jag fundera på att gå in med 10k när market cap var på $30k

skulle tjänat en mille på 5 dagar FML

Mja du måste ju ha köpare till alla med. Tror du det hade funnits verkligen ?
Citera
2014-01-26, 02:44
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Mja du måste ju ha köpare till alla med. Tror du det hade funnits verkligen ?

aa iofs, men skulle nog kunnat fått för 5k och tjäna en mille, fast skulle nog sålt innan nånstans mellan 100-300k kan jag tänka mig ^^

@sparkzor yes har på wallets
Senast redigerad av vizual 2014-01-26 kl. 02:48.
Citera
2014-01-26, 05:05
Medlem
boms avatar
lol vad är det med Mt.gox är den exchangen slut nu? Houbi, Bitstamp, Btc-e är alla påväg att gå under 800$ mt.gox är på 975$ och går starkt mot 1000$ !
Citera
2014-01-26, 14:51
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
lol vad är det med Mt.gox är den exchangen slut nu? Houbi, Bitstamp, Btc-e är alla påväg att gå under 800$ mt.gox är på 975$ och går starkt mot 1000$ !
Ja MtGox är det ingen vettig som använder längre. Tar flera månader att få ut pengarna därifrån beroende på var du bor och vilket utbetalningssätt du använder. Därför köper folk BTC för pengarna de har där och för istället över dessa BTC till en riktig exchange.
Citera
2014-01-26, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Ja MtGox är det ingen vettig som använder längre. Tar flera månader att få ut pengarna därifrån beroende på var du bor och vilket utbetalningssätt du använder. Därför köper folk BTC för pengarna de har där och för istället över dessa BTC till en riktig exchange.
Jag försökte verifiera mig där i November, fick mail för två dagar sedan som sa att fakturan och mitt legitimation inte gällde. Det var en faktura från samma dag som jag försökte verifiera mig och ett legitimation från Swedbank...
Själv kör jag på Kraken just nu och ibland Fybse!
Citera
2014-01-27, 11:19
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters

Rätta mig om jag har fel, men har inte MtGox fortfarande högre volym än övriga handelsplatser? I sådana fall verkar det lite missvisande att säga "ingen vettig använder MtGox längre." Volym senaste 24h:

MtGox: 11740 BTC
Bitstamp: 9933 BTC

Oavsett det så tycker jag det är konstigt att priset är så mycket högre på MtGox. Någon som vet varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in