2014-01-25, 22:06
Medlem
Docklands avatar
Hade VB behövt tejpa någon skada hemma hos KJ hade KJ yppat det. Antagligen, till och med troligtvis hade VB berättat det för KJ också.
Citera
2014-01-25, 22:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hade VB behövt tejpa någon skada hemma hos KJ hade KJ yppat det. Antagligen, till och med troligtvis hade VB berättat det för KJ också.

Hon kan väl ha tejpat vid ett annat tillfälle, rullen låg i fickan på träningskläderna, la den på skåpet av någon anledning, inte orimligt tycker jag.
Citera
2014-01-25, 22:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkami
Brukade VB ofta gå runt med blödande sår på kroppen och tejprullar?

Hon hade, vad jag förstår, några sårskorpor av gammalt datum vid obduktionen.
Citera
2014-01-25, 23:08
Medlem
Fragmentering contra Helheten?

Kanske detaljerna gör det mer komplicerat att se det enkla. Kanske är det dess enda syfte, att förvilla.

Det mesta är skött helt kliniskt utan att lämna några spår efter sig alls. Trots att det måste varit en tämligen blodig historia. Ingenting. Ingen mord- eller styckplats, inga vapen ...

Sedan kommer det ett väldigt uppenbart blodspår i KJs baklucka.

Det stämmer inte.

EDIT. Om inte VBs delar och blodet i bilen dykt upp just då? Vad hade då hänt?

Jo, husundersökning, topsningar, dammsugning av bilar, stuga mm hade hamnat under luppen. Så detta "dök" upp ytterst lämpligt. Kan jag tänka.
Senast redigerad av Remark 2014-01-25 kl. 23:18.
Citera
2014-01-25, 23:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Kanske detaljerna gör det mer komplicerat att se det enkla. Kanske är det dess enda syfte, att förvilla.

Det mesta är skött helt kliniskt utan att lämna några spår efter sig alls. Trots att det måste varit en tämligen blodig historia. Ingenting. Ingen mord- eller styckplats, inga vapen ...

Det stämmer inte.

Med tanke på att KJ visste att polisen misstänkte honom och den relativt långa tid som förflöt mellan försvinnande och fynd av benen, ja, det är märkligt att KJ inte ägnade all den tiden åt att sopa bort spår efter sig. Obegripligt.
Citera
2014-01-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på att KJ visste att polisen misstänkte honom och den relativt långa tid som förflöt mellan försvinnande och fynd av benen, ja, det är märkligt att KJ inte ägnade all den tiden åt att sopa bort spår efter sig. Obegripligt.

Jag har svårt att tänka mig att KJ är en "perfekt" mördare som lyckas städa alla spår. Han gjorde misstag helt enkelt.
Citera
2014-01-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Jag har svårt att tänka mig att KJ är en "perfekt" mördare som lyckas städa alla spår. Han gjorde misstag helt enkelt.

Ett misstag. Det stämmer inte med KJs personlighet eller hans förutsättningar. Han borde lämnat hur många spår som helst efter sig, det skulle drällt av dom.

Att det inte gjorde det är det märkliga.

Samt. Vem hade mest att tjäna på att "bevisningen" dök upp just då?

Inte var det ett resultat av gediget polisarbete ... det "serverades".

Tror jag.
Citera
2014-01-26, 00:04
Medlem
[quote=Remark|47215126]Fragmentering contra Helheten?

Det stämmer inte.

Jo, husundersökning, topsningar, dammsugning av bilar, stuga mm hade hamnat under luppen. Så detta "dök" upp ytterst lämpligt. Kan jag tänka.[/QfUOTE]
Tänk om det inte alls är kliniskt skött. Det kanske dräller av bevis på styckningsplatsen. Problemet är att ingen har hittat den eller mordplatsen för den delen. Var det inte KJ som hade spenderat mycket bensin de första dagarna? Han kan ha åkt långt bort till något ställe som han känner till. Om det är så kan denna plats vara hur sölig som helst och fullt av spår. Kanske en jaktstuga med tillgång till en frysbox?
Citera
2014-01-26, 00:25
Medlem
[quote=Husvagn2|47215940]
Citat:

Det stämmer inte.

Jo, husundersökning, topsningar, dammsugning av bilar, stuga mm hade hamnat under luppen. Så detta "dök" upp ytterst lämpligt. Kan jag tänka.[/QfUOTE]
Tänk om det inte alls är kliniskt skött. Det kanske dräller av bevis på styckningsplatsen. Problemet är att ingen har hittat den eller mordplatsen för den delen. Var det inte KJ som hade spenderat mycket bensin de första dagarna? Han kan ha åkt långt bort till något ställe som han känner till. Om det är så kan denna plats vara hur sölig som helst och fullt av spår. Kanske en jaktstuga med tillgång till en frysbox?

Någon sådan har inte hittats. Ingenting som pekar i den riktningen. Däremot finns det andra som har tillgång till dylika.

I hela KJs bil - i röran - hittas ingenting. Kliniskt rent. Det är också märkligt tycker jag.

En ytterst noggrann person verkar varit i farten. Sätter en slant på att det inte var KJ.

EDIT. I kupén alltså. Hittades inget alls.
Senast redigerad av Remark 2014-01-26 kl. 00:34.
Citera
2014-01-26, 00:35
Medlem
MBoudines avatar
"Mb har alibi" läser man allt som oftast i tråden .. Vem ger MB alibi är den vanligaste följdfrågan på detta påstående, och: "AN" är det självklara svaret. Vem ger den svartsjuka makan AN alibi kommer därefter följdfråga nummer två som ett brev på posten. Jo, det gör den stalkade k-kompisen och karatetränaren, MB. Två äkta makar med Norrbottens starkaste motiv att röja undan Vatchareeya Bangsuan för gott ger varandra alibi - och åklagarna utbrister unisont: "Micke" kan gå nu ..

"Motiv är ett njutningsmedel för överklassen" tycker stolpskottet Leif GW Persson, och MOTIV har inte tagits i beaktande alls i det här målet - motiv är trivialiteter som mordspanande poliser inte ska ägna utredningstid åt. Vill då erinra om att beträffande mordet på Mille Markovic påstår Stockholmspolisens presstalesman, Lars Byström, följande: "När de gäller grova brott går vi ALLTID in och tittar på motiv. Det kommer vi göra även i det fallet". Så tycker man hos Stockholmspolisen - men inte bland kollegerna i Boden. Att motiv spelar en underordnad roll, eller ingen roll alls, kanske är en provinsiell eller rent av lokal regel där uppe ? Jag undrar vad Tomas Olssons reaktion blir när han möts av beskedet att motiv saknar betydelse ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-26 kl. 01:02.
Citera
2014-01-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"Mb har alibi" läser man allt som oftast i tråden .. Vem ger MB alibi är den vanligaste följdfrågan på detta påstående, och: "AN" är det självklara svaret. Vem ger den svartsjuka makan AN alibi kommer därefter följdfråga nummer två som ett brev på posten. Jo, det gör den stalkade k-kompisen och karatetränaren, MB. Två äkta makar med Norrbottens starkaste motiv att röja undan Vatchareeya Bangsuan för gott ger varandra alibi - och åklagarna utbrister unisont: "Micke" kan gå nu ..

"Motiv är ett njutningsmedel för överklassen" tycker stolpskottet Leif GW Persson, och MOTIV har inte tagits i beaktande alls i det här målet - motiv är trivialiteter som mordspanande poliser inte ska ägna utredningstid åt. Vill då erinra om att beträffande mordet på Mille Markovic påstår Stockholmspolisens presstalesman, Lars Byström, följande: "När de gäller grova brott går vi ALLTID in och tittar på motiv. Det kommer vi göra även i det fallet". Så tycker man hos Stockholmspolisen - men inte bland kollegerna i Boden. Att motiv spelar en underordnad roll, eller ingen roll alls, kanske är en provinsiell eller rent av lokal regel där uppe ? Jag undrar vad Tomas Olssons reaktion blir när han informeras om det ..

För det första tycker jag inte att LGW är något stolpskott. Tvärtom.

För det andra tycker jag inte heller att man kan avfärda poliskåren i Norrbotten generellt rakt av att dom är provinsiella och sämre än polisen i Stockholm - som också är detsamma. Tror dom skulle vara helt bortkollrad i de sedvänjor och bruk som gäller i norr.

EDIT. De flesta poliser som finns i norr har gått sin utbildning och tjänstgjort i Stockholm. Innan dom flyttade norrut.

Nu finns sedan ett antal år även en polisutbildning i Umeå.
Senast redigerad av Remark 2014-01-26 kl. 00:59.
Citera
2014-01-26, 01:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
För det första tycker jag inte att LGW är något stolpskott. Tvärtom.[/b]

För det andra tycker jag inte heller att man kan avfärda poliskåren i Norrbotten generellt rakt av att dom är provinsiella och sämre än polisen i Stockholm - som också är detsamma. Tror dom skulle vara helt bortkollrad i de sedvänjor och bruk som gäller i norr.

Det beror naturligtvis på vilka krav på träffsäkerhet man ställer på dem som uttalar sig i t ex mordfall och om troliga gärningsmän, och då imponerar inte Leif GW Persson. Tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in