Citat:
Ursprungligen postat av
rebekk
Ja, utav att döma ur det som sägs i domen så bör gemene man kunna, förr eller senare, kunna komma till slutsatsen att denna har någon typ av handikapp. Sen tycker jag mig se antydan i domen om att GM vetat detta sedan tidigare och att de flesta i denna grupp också vetat detta.
Att GM ens bestämde träff med henne angående sin sexuella lust är ju fel redan där om han nu, som det verkar, vetat att hon hade någon typ av störning.
Det jag försöker komma till är att jag finner det väldigt lustigt att en person som verkar vara av det skick mentalt, kan lyckas få göra allt detta. Ingenting rättfärdigar ju en våldtäkt, men man kan ju påverka det aningen själv. T.ex, en lättklädd flicka i 20-års ålder rekommenderas ju inte gå ensam genom en mörk och skum park på natten. Samma sak med en person som är handikappad, som ändå sitter på en knullsite (Badoo) och självmant bestämmer träff/visar intresse för GM.
Så enligt ditt synsätt får tioåriga tjejer skylla sig själva om de är på vuxensidor och råkar bli våldtagana?
Tjugoåriga tjejer skall inte gå genom mörka parker själva.. gör de det så är det deras fel om de blir våldtagna?
Fan, jag är snart femtioårig gubbe och och jag undviker mörka parker om nätterna för jag inte vill bli rånad.
FÖR JAG VET OM RISKEN!
En begåvningshandikappad tjej med ett intellekt som en tioåring har alltså en viss skuld till det hela eller vad menar du?