2014-01-25, 16:10
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Äta minipiller och regga sig på en dejtingssite är INTE = helt ok. med fist fucking..

Även en 8-åring frågar chans, vill mysa, kanske pussar, titta på filmer och äta popcorn med en kille hon tycker om. Det är INTE samma sak som att en 8åring vill ta den i tvåan..

Jag börjar fundera om det skulle behövas IQ-tester för LUND-studenter..

Självklart är det inte ok, får inte ihop någon kombination av tillfälligheter som rättfärdigar denna gärning. Men nu var det inte bara att äta minipiller och gå med i en dejtingsate. Det var Badoo, som enligt min och många andras erfarenhet är en knullsite, sedan sa även målsägande att hon ville mysa.

Du kan inte jämföra med en 8-åring, då denna faktiskt menar mysa på riktigt och troligtvis inte har vetskapen om något sexuellt över huvud taget, men de flesta som är i 20-års ålder i dagens samhälle vet att ordet mysa kan innefatta olika meningar och betydelser.
Citera
2014-01-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Minipiller för sig säger ju ingenting, men i kombination med knullsiten Badoo, skriva att hon vill "mysa", tala med kompisar om att börja träffa killar samt att meddela killen att inte lyssna på vad hennes far säger - låter ju mer som att man har något annat syfte än att faktiskt mysa på riktigt.

Självklart tror jag på det jag läser i domen som målsägande beskriver, tvivlar inte på det.

Sen att hetsa och säga att GMs kompisar "hejat på", och att detta skulle bidragit till händelsen är helt fel. Som vi alla vet så har de flesta killar i denna åldern en sådan jargong emellan varandra, och att man använder sig utav ord och uttryck som egentligen betyder något helt annat.

Tror inte någon av GMs kompisar, på något sätt, menat/velat att han faktiskt skulle genomföra det han gjorde. Man får skilja på "grabbig-jargong" och våldtäkt.

Så "knulla henne med kondom" betyder egentligen något helt annat?

Sen anser jag det vara ganska allvarligt att du inte heller tycks förstå att en förståndshandikappad, ung människa vill frigöra sig från sina föräldrar - precis på samma sätt som normala tonåringar vill. Skillnaden är att det man ligger efter i utvecklingen.

En normal 12-åring protesterar gentemot sina föräldrar och lyssnar inte. Så även en förståndshandikappad 22åring.

OM de flesta killar har en sån här jargon sinsemellan då vore det verkligen dags att utvärdera om man inte borde byta ut den jargongen till något intelligentare. Nu tror inte jag i och för sig att detta gäller "de flesta". Men låt oss säga att det gäller de unga männen (inga små pojkar här inte utan universitetstuderande unga män..) i dessa grupper, då anser jag att eftersom deras föräldrar har varit oförmögna att uppfostra dem så får väl FB göra jobbet åt dem. Den här sortens jargong när det gäller förståndshandikappade är inte ok.

Hoppas ni i Lund nu börjar fatta det.
Citera
2014-01-25, 16:13
Medlem
Citat:
Självklart är det inte ok, får inte ihop någon kombination av tillfälligheter som rättfärdigar denna gärning. Men nu var det inte bara att äta minipiller och gå med i en dejtingsate. Det var Badoo, som enligt min och många andras erfarenhet är en knullsite, sedan sa även målsägande att hon ville mysa.

Du kan inte jämföra med en 8-åring, då denna faktiskt menar mysa på riktigt och troligtvis inte har vetskapen om något sexuellt över huvud taget, men de flesta som är i 20-års ålder i dagens samhälle vet att ordet mysa kan innefatta olika meningar och betydelser.

Fast just i detta fall höll gärningsmannen med om att de skulle titta på film tillsammans. Det var det de skulle göra.
Citera
2014-01-25, 16:14
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med våldtäkt är något som dom tryckt rätt hårt på i särskolorna på senare år. Efter diverse larmrapporter om sexuellt utnyttjande eleverna emellan på dessa skolor.

Många tjejer med utv.störning blir sexuellt antastade av taxichaufförer. De får många anmälningar på sig.
Citera
2014-01-25, 16:15
Medlem
Citat:

Men ar det inte tydligt fran borjan nar man laser domen att wilhelm malmkvist med vanner har haft ett pagaende internt skamt,dar flickan har spelat huvudrollen?

Da framstar det iaf for mig som helt orimligt att han ens funderat nagot djupare pa vad mysa kan ha betytt. Han har uppenbarligen varit fullt medveten hela tiden om att det handlar om att han ska ha sex med henne for att visa hur "sjuk" han ar infor polarna. Det har varit hans enda drivkraft.
Sa att fordjupa sig i vad "mysa" kan ha betytt for dom olika parterna kanns helt irellevant.
Citera
2014-01-25, 16:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hon beskrivs ha en kognitiv funktionsnivå motsvarande en mellanstadieelevs. Biologiskt är hon 20 år. Jag tippar på att hon ser ut som folk gör mest, men sannolikt lite barnslig till klädseln (då jag gissar att föräldrar står för klädinköpen). Självfallet är hon nyfiken på sex och har dessutom en kropp som är redo och "pockar på".

Det riktigt vidriga är gärningsbeskrivningen som beskriver allt annat än mys och förspel. Ren och skär våldtäkt, grov i mitt tycke. Ber henne att ta av sig kläderna och lägga sig på rygg och för efter samlaget upp handen i en uppenbar oskuld. Suck...

Han njöt av makten över henne, ett barn i en vuxen kropp, och utnyttjade detta enbart för egen vinnings skull. Doftar emotionell personlighetsstörning lång väg...
Citera
2014-01-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Vad är det du inte förstår i mitt resonemang?

Ingenting. Jag höll med med dig. Tvärtom vad Kentiro alltså.
Citera
2014-01-25, 16:20
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Ser lustigt ut? Sluta nu. Och så svårt kan det väl ändå inte vara att förstå att någon har en nedsättning? Jag känner inte tjejen i fråga, men av beskrivningen av henne att döma torde det vara ganska uppenbart. Igen, man ska ju helst inte boxa någon i könet ändå.

Ja, utav att döma ur det som sägs i domen så bör gemene man kunna, förr eller senare, kunna komma till slutsatsen att denna har någon typ av handikapp. Sen tycker jag mig se antydan i domen om att GM vetat detta sedan tidigare och att de flesta i denna grupp också vetat detta.

Att GM ens bestämde träff med henne angående sin sexuella lust är ju fel redan där om han nu, som det verkar, vetat att hon hade någon typ av störning.

Det jag försöker komma till är att jag finner det väldigt lustigt att en person som verkar vara av det skick mentalt, kan lyckas få göra allt detta. Ingenting rättfärdigar ju en våldtäkt, men man kan ju påverka det aningen själv. T.ex, en lättklädd flicka i 20-års ålder rekommenderas ju inte gå ensam genom en mörk och skum park på natten. Samma sak med en person som är handikappad, som ändå sitter på en knullsite (Badoo) och självmant bestämmer träff/visar intresse för GM.
Citera
2014-01-25, 16:22
Medlem
MsDoubelinas avatar
FY FAN VILKA VIDRIGA KRÄK!

Det cirkulerar nu en lista med namn på personer som skall ha varit med i en Facebook grupp som heter "Manlig Makt" där medlemmarna uppmuntrar varandra att begå övergrepp mot kvinnor. En sorts liten klubb för riktigt sjuka personer som berömmer varandra för genomförda misshandlar och våldtäkter och även diskuterar planerade övergrepp som det på den handikappade flickan. Det verkar som en ganska stor del av namnen har anknytning till något som heter "Malmö Nation" som verkar vara en studentklubb för folk från Malmö.

Kärnan mao kanske inte alls är från Göteborg som skrivits tidigare. Har svårt att tro att de som bildar föreningar för sina "specialintressen" inom sexualiserat våld mot kvinnor inte har genomfört den här sortens övergrepp förut. Kanske skall ouppklarat sexualvåld i Malmö undersökas mot den listan? Någon från Lund som känner till Malmöföreningen? Någon med lite "cred" här som kan verifiera att listan med "manlig makt"-medlemmar är äkta?

Om den gruppen verkligen finns/funnits och vi har namnen så måste den ju användas effektivt och smart. Risken är ju annars att några av de här äcklen hamnar på arbetsplatser bland vanliga människor som inte vet vilka de är. Några av dem kanske t.o.m. lyckas skaffa flickvänner
Citera
2014-01-25, 16:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ja, utav att döma ur det som sägs i domen så bör gemene man kunna, förr eller senare, kunna komma till slutsatsen att denna har någon typ av handikapp. Sen tycker jag mig se antydan i domen om att GM vetat detta sedan tidigare och att de flesta i denna grupp också vetat detta.

Att GM ens bestämde träff med henne angående sin sexuella lust är ju fel redan där om han nu, som det verkar, vetat att hon hade någon typ av störning.

Det jag försöker komma till är att jag finner det väldigt lustigt att en person som verkar vara av det skick mentalt, kan lyckas få göra allt detta. Ingenting rättfärdigar ju en våldtäkt, men man kan ju påverka det aningen själv. T.ex, en lättklädd flicka i 20-års ålder rekommenderas ju inte gå ensam genom en mörk och skum park på natten. Samma sak med en person som är handikappad, som ändå sitter på en knullsite (Badoo) och självmant bestämmer träff/visar intresse för GM.
(min fetning)

Det är en svår balansgång för föräldrar till mentalt retarderade barn, balansgången mellan beskydd (inskränkning i personlig frihet) och självbestämmande (rätt till personlig frihet). I vissa stycken är kvinnan A som andra 20-åringar, i andra stycken är hon säkert mindre kapabel än en 7-åring.
Citera
2014-01-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon beskrivs ha en kognitiv funktionsnivå motsvarande en mellanstadieelevs. Biologiskt är hon 20 år. Jag tippar på att hon ser ut som folk gör mest, men sannolikt lite barnslig till klädseln (då jag gissar att föräldrar står för klädinköpen). Självfallet är hon nyfiken på sex och har dessutom en kropp som är redo och "pockar på".

Det riktigt vidriga är gärningsbeskrivningen som beskriver allt annat än mys och förspel. Ren och skär våldtäkt, grov i mitt tycke. Ber henne att ta av sig kläderna och lägga sig på rygg och för efter samlaget upp handen i en uppenbar oskuld. Suck...

Han njöt av makten över henne, ett barn i en vuxen kropp, och utnyttjade detta enbart för egen vinnings skull. Doftar emotionell personlighetsstörning lång väg...

Därför tror jag inte på vård trots att det skulle vara bättre med långsiktig vård (sluten avdelning) istället för ett kort fängelsestraff.
Citera
2014-01-25, 16:35
Medlem
Citat:

Hur tror du att handikappomsorgen ser ut? Det låter på dig som om du antar att handikappade behandlas som fångar med konstant övervakning, och att alla handikappade dessutom har samma, grava handikapp eller inget alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in