2014-01-25, 15:29
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Och kan alla ni som hänger upp er på att hon åt minipiller sluta hänga upp er på det? Är inte speciellt ovanligt att förståndshandikappade/utvecklingstörda får det, för att reglera mens bla, detta har redan påpekats i tråden, men är väl jobbigt med läsförståelsen ibland kan jag tro...

Minipiller för sig säger ju ingenting, men i kombination med knullsiten Badoo, skriva att hon vill "mysa", tala med kompisar om att börja träffa killar samt att meddela killen att inte lyssna på vad hennes far säger - låter ju mer som att man har något annat syfte än att faktiskt mysa på riktigt.

Självklart tror jag på det jag läser i domen som målsägande beskriver, tvivlar inte på det.

Sen att hetsa och säga att GMs kompisar "hejat på", och att detta skulle bidragit till händelsen är helt fel. Som vi alla vet så har de flesta killar i denna åldern en sådan jargong emellan varandra, och att man använder sig utav ord och uttryck som egentligen betyder något helt annat.

Tror inte någon av GMs kompisar, på något sätt, menat/velat att han faktiskt skulle genomföra det han gjorde. Man får skilja på "grabbig-jargong" och våldtäkt.
Senast redigerad av rebekk 2014-01-25 kl. 15:38.
Citera
2014-01-25, 15:39
Medlem
kloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Offret visste tydligen inte var sex var för något ens. Men efter incidenten så ringde hon sin pappa och sa att hon blivit våldtagen. Det var en detalj som fick mig att haja till.
Som jag läst det så har hennes bild utav sex varit väldigt "luddig". Inte att hon inte haft någon aning om vad sex är eller att det ens existerar. Hon ska väl även vart 20+, man kan knappast gått 20 år genom livet förståndshandikappade eller inte utan att ha hört ordet "våldtäkt" några gånger.
Senast redigerad av klouds 2014-01-25 kl. 15:50.
Citera
2014-01-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Minipiller för sig säger ju ingenting, men i kombination med knullsiten Badoo, skriva att hon vill "mysa", tala med kompisar om att börja träffa killar samt att meddela killen att inte lyssna på vad hennes far säger - låter ju mer som att man har något annat syfte än att faktiskt mysa på riktigt.

Självklart tror jag på det jag läser i domen som målsägande beskriver, tvivlar inte på det.

Sen att hetsa och säga att GMs kompisar "hejat på", och att detta skulle bidragit till händelsen är helt fel. Som vi alla vet så har de flesta killar i denna åldern en sådan jargong emellan varandra, och att man använder sig utav ord och uttryck som egentligen betyder något helt annat.

Tror inte någon av GMs kompisar, på något sätt, menat/velat att han faktiskt skulle genomföra det han gjorde. Man får skilja på "grabbig-jargong" och våldtäkt.
Att hon skulle vilja närma sig någon form av normalitet är inte konstigt. Personer med funktionshinder eller förståndshandikapp/utvecklingsstörningar lever inte i bubblor utanför samhället och är heller inte handikappade i varenda cell i kroppen, och det är också här en stor del av problematiken finns. Hon tyckte väl att det var spännande med killar, men kan inte hantera allt som det för med sig.

Man får heller inte glömma att det han gjorde hade varit helt åt helvete oavsett begåvningsnivå på tjejen han gjorde det mot.
Citera
2014-01-25, 15:55
Medlem
Citat:

Detta skulle kunna stamma om det inte vore for att iaf en kamrat fortsatt skamtandet och hanandet EFTER faktumet.

I ovrigt haller jag med dig,det finns inte underlag nog for att borja hanga ut nagon annan an wilhelm malmkvist.
Citera
2014-01-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Offret visste tydligen inte var sex var för något ens. Men efter incidenten så ringde hon sin pappa och sa att hon blivit våldtagen. Det var en detalj som fick mig att haja till.
Så en person som inte förstår hur man kör en bil kan inte veta vad en krock är? Hon har förmodligen fått våldtäkt förklarat för sig. Precis som någon annan sa så är det tyvärr inte särskilt ovanligt att tjejer med den här problematiken blir utnyttjade.
Citera
2014-01-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Att hon skulle vilja närma sig någon form av normalitet är inte konstigt. Personer med funktionshinder eller förståndshandikapp/utvecklingsstörningar lever inte i bubblor utanför samhället och är heller inte handikappade i varenda cell i kroppen, och det är också här en stor del av problematiken finns. Hon tyckte väl att det var spännande med killar, men kan inte hantera allt som det för med sig.

Man får heller inte glömma att det han gjorde hade varit helt åt helvete oavsett begåvningsnivå på tjejen han gjorde det mot.

Äta minipiller och regga sig på en dejtingssite är INTE = helt ok. med fist fucking..

Även en 8-åring frågar chans, vill mysa, kanske pussar, titta på filmer och äta popcorn med en kille hon tycker om. Det är INTE samma sak som att en 8åring vill ta den i tvåan..

Jag börjar fundera om det skulle behövas IQ-tester för LUND-studenter..
Citera
2014-01-25, 16:04
Medlem
Hjortronsylts avatar
Vart tog inlägget som skrivits av några av de inblandade killarna (eller åtminstone medlemmar i fb-gruppen) vägen? Kan ju inte inbillat mig att jag läst ett långt inlägg som mer eller mindre bekräftade hur jag uppfattat situationen. Har mod raderat den av någon obskyr anledning som jag inte förstår?
Till skillnad från många andra inlägg här så tillförde det ju något till diskussionen?
Citera
2014-01-25, 16:05
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.

Självklart är det så, att de försöker vara som "oss" normala utan att veta hur illa och/eller lustigt det kan se ut. Men jag talar inte om hennes strävan, utan vilken bild utomstående och GM, som troligtvis inte var helt insatta i hennes egentliga begåvning låg till och därav drog de slutsatserna jag konstaterade i mitt inlägg där jag adderade olika tillfälligheter.

KOM ETT INLÄGG PRECIS NÄR JAG SKRIVIT MITT FÖRRA, DÄR DET VAR ETT UTLÅTANDE FRÅN F.D MEDLEMMAR UR GRUPPEN "The Fist"(?), SOM SEDAN TOGS BORT ILLA KVICKT. NÅGON SOM SITTER PÅ PRINT?
Citera
2014-01-25, 16:06
Medlem
Fy. Fan. Alltså.

GM verkar tillhöra de högre klasserna i samhället. Dessa förment fiiina och moraliskt överlägsna jävla småborgarbrackor finns i ett överflöd i Lund. Jag är personligen beredd ta ansvar för att den unge herrn under all framtid kommer att förföljas av detta avskyvärda brott. Om inte annat så ligger det i samhällets självklara intresse att omgivningen varnas för denna psykopatiska slaktfärdiga gris.

Framtida flickvänner, släktingar, vänner, arbetskollegor, presumtiva arbetsgivare. Alla kommer att få domen samt bilder och länkar till denna flashbacktråd skickade till sig. Det spelar ingen roll om GM skulle få för sig att byta namn eller flytta till Antarktis. Han ska stigmatiseras till döds.

Wilhelm Malmkvist kommer aldrig komma gömma sig.

Jag har redan lagt in en liten påminnelse i min kalender så jag kommer ihåg att återuppväcka tråden när tiden är innte
Citera
2014-01-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Äta minipiller och regga sig på en dejtingssite är INTE = helt ok. med fist fucking..

Även en 8-åring frågar chans, vill mysa, kanske pussar, titta på filmer och äta popcorn med en kille hon tycker om. Det är INTE samma sak som att en 8åring vill ta den i tvåan..

Jag börjar fundera om det skulle behövas IQ-tester för LUND-studenter..
Vad är det du inte förstår i mitt resonemang?
Citera
2014-01-25, 16:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inlägget från "The Fist" raderades av användaren själv och jag tog bort den punkt som var det enda som återstod. Nu vet ni det.
/Moderator
Citera
2014-01-25, 16:10
Medlem
Citat:
Självklart är det så, att de försöker vara som "oss" normala utan att veta hur illa och/eller lustigt det kan se ut. Men jag talar inte om hennes strävan, utan vilken bild utomstående och GM, som troligtvis inte var helt insatta i hennes egentliga begåvning låg till och därav drog de slutsatserna jag konstaterade i mitt inlägg där jag adderade olika tillfälligheter.

KOM ETT INLÄGG PRECIS NÄR JAG SKRIVIT MITT FÖRRA, DÄR DET VAR ETT UTLÅTANDE FRÅN F.D MEDLEMMAR UR GRUPPEN "The Fist"(?), SOM SEDAN TOGS BORT ILLA KVICKT. NÅGON SOM SITTER PÅ PRINT?
Ser lustigt ut? Sluta nu. Och så svårt kan det väl ändå inte vara att förstå att någon har en nedsättning? Jag känner inte tjejen i fråga, men av beskrivningen av henne att döma torde det vara ganska uppenbart. Igen, man ska ju helst inte boxa någon i könet ändå.

edit: jag ser i inlägget under det här att du bygger ditt argument på att hon på grund av sin ålder borde förstå innebörden av det ena och det andra. Hon är förståndshandikappad, att hon inte förstår saker som andra i hennes ålder gör är lite vad det handlar om.
Senast redigerad av Oskar. 2014-01-25 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in