2014-01-25, 11:26
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsutredning
Han fick ett adekvat straff. Han dömdes för misshandel och vållande till annans död, inte mord. Det är inte så högt straff.

Tänker du att domstolen som dömde honom skulle förstå att han skulle döda någon igen och höja straffet? Hur ska en domstol veta vilka som kommer återfalla och vilka som inte kommer göra det? Det är en fråga du bör ställa dig.

Om man försöker mörda någon när man är 13 år, och dödar någon när man är 18, 19 år, så säger ju logiken att han troligen kommer begå fler knivdåd. Men självklart kan man inte låsa in någon baserat på vad man tror/misstänker kan hända, vilket ju så klart är bra i de flesta fall, men trist i detta fall.

Att han inte dömdes för mord alternativt dråp för attacken i Mariestad är för jävligt. Att hugga någon i nacken o försöka skära halsen av (?) densamme pga något han sagt, o sedan skryta om det och skratta åt det, säger ju en del om vilken psykopat han är.
Citera
2014-01-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontlike
Nu var ju inte Henrik ensam om att gola mig utan även gårdagens sista vittne!
Som verkar ha hela sin äckliga tunga långt upp i röven på henrik

Ja ser inte nånstans att henke golat om nån sprit, du kan la lägga upp den sida så vi får se påt
Citera
2014-01-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
hej !

har lite funderingar

När insåg du att Henke faktist var skyldig ?
trodde helthjärtat att han var oskyldig direkt när detta hänt ?

Har läst lite olika bloggare och sånt tidigare om att " vara mamma till en mördare" , och har förstått att man har väldiga jobbigt känslor och tankar att brottas med ...gemensamt för alla var ju dock att de älskade sina ( i dessa fall )söner, hur känner du för allt detta ? nu är ju skillnaden ( förutom att du är pappa) också att du har ett kriminellt förflutet ..?!

Har hört ifrån flera håll att Henke kunde vara väldigt charmig etc för att nästa sekund( bokstavligt) hugga i ryggen , det är ju psykopati...har du sett psykopat-tendenser i din son?

Tvivlar inte på att HH kan vara väldigt charmig...
Citera
2014-01-25, 12:34
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
Ja ser inte nånstans att henke golat om nån sprit, du kan la lägga upp den sida så vi får se påt
Varför skall dontlike behöva bevisa något för dig? Säger h#n att Henrik är en golare, så är han. Även du borde ju vid detta laget inse att han är en idiot och inget annat, eller försvara du han fortfarande?
Citera
2014-01-25, 12:38
Medlem
Citat:

Vad jag vet så finns det fler åtal och utredningar i världen än just detta !
Men tänker knappast diskutera det här då det handlar om något helt annat
Citera
2014-01-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Varför skall dontlike behöva bevisa något för dig? Säger h#n att Henrik är en golare, så är han. Även du borde ju vid detta laget inse att han är en idiot och inget annat, eller försvara du han fortfarande?

Ne ja försvarar inte honom men ja har läst hela jävla fup å ja har inte sett nån golning på t*d å ja undra bara om d e gokännt i hans umgänge att gola även öm nån annan pratat vi bor inte långt frå varran så ja vet vecken fjant han e tror han e ball fast han sulle ha namnet mr zero
Citera
2014-01-25, 12:52
Medlem
Citat:
Vad jag vet så finns det fler åtal och utredningar i världen än just detta !
Men tänker knappast diskutera det här då det handlar om något helt annat

du har la inga papper påt å ja fattar inte va ditt brännvin har me detta å göra
Citera
2014-01-25, 13:37
Medlem
Citat:

Nufår du för fan ta och ge dig. Han och valentin har satt mig i skiten.
Vad bra att jag är en fjant i dina ögon då,det skiter jag fullständigt i.
Och vad i helvete vet du om vilka kretsar jag rör mig i ?
Citera
2014-01-25, 13:41
Medlem
Citat:
Nufår du för fan ta och ge dig. Han och valentin har satt mig i skiten.
Vad bra att jag är en fjant i dina ögon då,det skiter jag fullständigt i.
Och vad i helvete vet du om vilka kretsar jag rör mig i ?

d e inget stort samhälle vi bor i så d e la inte svårt att veta va töcker storebror dins vänner om golare
Citera
2014-01-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans

jasså öm han säjer d så e d så känner du fjanten elle vadå
Citera
2014-01-25, 13:49
Medlem
Citat:
d e inget stort samhälle vi bor i så d e la inte svårt att veta va töcker storebror dins vänner om golare

Ja vad dom tycker vet väll alla. Jag har knappast golat ner Henke
har bara bekräftat att han var hemma hos mig och att han har en
skuld till mig. Om du hade varit på rättegången eller följt liveuppdateringen
så hade du vetat det.
Men det är ju kanon att bor i samma håla och att du tycker jag är
en fjant. Förmodligen tycker jag samma om dig så då går det på ett
ut!
Fattar inte ens varför du skriver till mig.
Du borde ju skämmas i hjälp då du är bästa polare med Henke
och inte ens vet vad svinet pysslar med.
Citera
2014-01-25, 14:02
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:

Är du på riktigt? Du verkar ju helt jävla inavlad!
Dontlike säger ju att det pågår andra utredningar i Sverige, inte bara denna om mordet på GH. Troligen menar han att det pågår en utredning om honom. Att denna utredning skulle ligga i samma mapp som utredningen om mordet på G är ju det dummaste jag har hört. Kan inte du bara krypa tillbaka under den sten du kom fram ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in