2014-01-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Håller med dig, men han kommer aldrig kunna ha ett normalt liv efter detta. Han kommer alltid vara våldtäktsmannen. Han kommer aldrig kunna skaffa familj, aldrig kunna vara med sina gamla vänner och troligen aldrig få ett normalt jobb. Detta gör inte nuvarande straff tillräckligt, men han kommer ju inte komma ut och allt är tipptopp. Med detta sagt menar jag absolut inte att det är synd om honom, inte på nåt sätt, men hans straff sträcker sig i viss mån längre än 2,5 år.
Skitsnack. Han kommer från en överklassbakgrund och har hans farsa kontakter kommer inga brottsregister att begäras. Kan garantera att han kommer att få en fin lön och att alla inblandade kommer att se mellan fingrarna.
Citera
2014-01-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Håller med dig, men han kommer aldrig kunna ha ett normalt liv efter detta. Han kommer alltid vara våldtäktsmannen. Han kommer aldrig kunna skaffa familj, aldrig kunna vara med sina gamla vänner och troligen aldrig få ett normalt jobb. Detta gör inte nuvarande straff tillräckligt, men han kommer ju inte komma ut och allt är tipptopp. Med detta sagt menar jag absolut inte att det är synd om honom, inte på nåt sätt, men hans straff sträcker sig i viss mån längre än 2,5 år.

Vänner från "Manlig Makt" - knytnäven i fittan hos feministerna - eller vännerna från "The Fist"?

Vilka av dem tror du kommer att undvika honom i framtiden?

Mamma och pappa har uppenbarligen inte lagt mycket tid för att uppfostra sin son så de kanske inte tillbringar mer tid med honom - än hittills.

Fast han kan ju flytta utomlands och skaffa sig en förståndshandikappad flickvän - som De Troilius tycks ha gjort..
Senast redigerad av sno 2014-01-25 kl. 00:51.
Citera
2014-01-25, 00:43
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Läser man domen så är inte kompisarna direkt snövita.
Har man ryggrad och minsta antydan till hjärna avstyr man sådant beteende. Att de fanns med i en dtängd FB-grupp med tveksamt innehåll visar man på raka motsatsen. Omogenhet är ingen ursäkt för att förstöra någon annans liv.

Att kompisarna spelat olika roller är självklart men att bara faktumet att de varit med i stängd FB-grupp gör att de inte kan hävda fullständig oskuld. De är helt enkelt bara skyldiga till att vara mänskligt avskräde.
Jadå. Och de kommer att få betala. Gruppen är knäckt nu. Alla dess medlemmar kommer naturligtvis att själva, i tur och ordning, få uppleva exakt hur det känns att vara fullständigt hjälplös medan man får sitt kön söndertrasat. Få hela sin person fullkomligt utplånad och förnedrad. Detta är en särskild sorts mänskligt avskräde som inte förtjänar någon som helst medlidande. Bara varje tänkande människas fullkomliga förakt.

De som gärna hejar på medan någon angriper de allra mest utsatta och sårbara. De som helt saknar ryggrad och heder. De som samlat ihop till att vakna med ett knä i bröstet och en handske över strupen. Det är få som verkligen förtjänar att få lida så mycket som just dem.

De kan flytta. De kan byta namn. Men den som aktivt bidragit till att fullständigt ödelägga en annan människas liv kan inte gömma sig. Det blir intressant att se hur tuffa de är. När de inte längre är många mot en handikappad, ensam och rädd liten flicka. När de själva är den försvarslösa. Jag är tror de kommer att skrika som små grisar.
Citera
2014-01-25, 00:45
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Langskottet gick hem. Han ar van pa facebook med Joh*n(a) med samma efternamn som var van med Willhelm innan hans sida akte ner.
Nagon slags slakt ar dom.

Med tanke på att det finns så få personer med det efternamnet i Sverige så är det såklart hyfsat sannolikt att de är släkt - troligen är denna politiker farbror (då han bor i Svenljunga, medans W kom ifrån Göteborg) Men vad det nu spelar för roll förstår jag inte...
Citera
2014-01-25, 00:50
Medlem
gubbjavlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Kräkets kompisars namn står i domen och är därför offentliga,

John Schönander
Carl-Johan
Richard Fernqvist
Adam

Vissa efternamn saknas men går att klura ut genom deras "vänskaps"-krets.
Känner noll och ingen empati för kräket. Hans så kallade kompisar har kanske inte gjort något olagligt i juridisk mening men moraliskt är de klart medskyldiga. De har verkligen inte gjort världen bättre genom sitt beteende och bör därför hållas ansvariga genom att hållas kopplade till Wilhelm Malmkvist och hans "arv".

Öga för öga, tand för tand känns passande, jag har två knytnävar till förfogande om dräggen vill prova på den mottagande änden.
Är de namnen bekräftade? Vet vi att det är dom och att de är medlemmar i våldtäktsgruppen på FB? Gå ut med fel namn nu kan leda otroligt fel. Alla i den här gruppen kommer jagas ner och få sitt, men vi ska inte sterilisera fel gris.
Citera
2014-01-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
mannen,detta ror sig uppenbarligen om overklassungar,mao. formodligen moderater,folkpartister och sdare.
Vad nu detta har med nagonting att gora?

Jag får TOKSPEL på att du skriver utan prickar. För helvete skaffa ett svenskt tangentbord, speciellt eftersom du skrivit 70% av alla inlägg i tråden.

Ont:Även fast det är ett sjukt brott känns det som att det finns massor av liknande gäng som hetsar varandra till olika erövringar, krävs nog inte mycket innan det ska rinna över för någon, för att sedan spåra ur fullständigt som i det här fallet. Fyfan vilken sliskig jävel den där snubben verkar vara f.ö. Lite kuk i röven skulle nog få honom på andra tankar..
Citera
2014-01-25, 01:15
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Är de namnen bekräftade? Vet vi att det är dom och att de är medlemmar i våldtäktsgruppen på FB? Gå ut med fel namn nu kan leda otroligt fel. Alla i den här gruppen kommer jagas ner och få sitt, men vi ska inte sterilisera fel gris.
Läs domen.
(FB) Lund; Våldtog särskoleelev – hängde ut henne på Facebook
Citera
2014-01-25, 01:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenio
Vilken oerhört sjuk människa.. Hur fan kan ha få ett så milt straff? Hoppas att någon i hennes närhet tar ett ordentligt "snack" med honom när han kommer ut!
verkligen helt sjukt. Han borde ju få vård.
Citera
2014-01-25, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
verkligen helt sjukt. Han borde ju få vård.

Jag är inte övertygad om att det går att bota honom.

Brist på empati - går det att bota? Tror inte det.
Citera
2014-01-25, 02:17
Medlem
malmomannens avatar
Vilken äcklig jävla fitta den killen är, ursäkta språket..har lagt mkt av mitt gamla och våldsamma liv bakom mig, men denna kille skulle jag mer än gärna stöta på. Skulle bokstavligt talat bankat på han hårt och sedan skurit kuken av denna vidriga fitta! Våldtäkt är så lågt det går att komma och sedan mot en person som inte är helt hundra gör bara saken ännu värre, som någon annan skrev..när man läser om detta blossar gammalt hat upp i själen!
Hoppas grabben får en tuff tid och inte sitter skyddad hela voltan..

/M.
Citera
2014-01-25, 02:30
Medlem
I egenskap av bekant till ett par medlemmar känner jag att jag behöver klargöra följande: Grupperna har ingenting med våldtäkter att göra, och i dem har det aldrig hetsats till brott - det är vanliga grupper, där ett gäng vänner och bekanta diskuterar sitt studentliv, vilket innebär allt mellan studier, tjejer och fest. Den enda direkta kontakten grupperna har haft med våldtäktsfallet är den bild av BO som postats (efter brottet begåtts), vilket framgår av domen. Åtminstone ett flertal av medlemmarna kände inte ens till människan i fråga förrän i dag, och jag tror mig kunna svära på att ingen anade att det var en våldtäkt det rörde sig om. GM har otvivelaktigt begått ett fruktansvärt brott, men tänk på att inte hänga ut oskyldiga av bara farten. Mina bekanta är lika förvånade som alla andra.
Citera
2014-01-25, 02:48
Medlem
Perfect10s avatar
Med grupper som heter "Manlig makt" och "The fist" höll de sig säkert till att diskutera läxläsning.

Sedan kan man också citera domen:
-"på grund av en jargong från Wilhelm Malmkvist m.fl. som för de flesta med något mått
av medmänsklighet lämnar mycket att önska"

Du får nog komma med bättre argument om du ska försöka övertyga mig om att de inget visste.

[För övrigt andra gången ett nyreggat konto kör den dementerande och överslätande stilen. Intressant.]
Senast redigerad av Perfect10 2014-01-25 kl. 02:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in