2014-01-24, 18:56
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Kan man hänga ut hans kompisar här eller bryter man mot någon regel då?

Tror väl det ska vara lugnt så länge du inte sammankopplar med deras (presumtiva) fb-nick.
Citera
2014-01-24, 19:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Har också svårt att tro på den delen. En mycket stor andel av de som söker sig dit är såklart fullständigt tokiga och man kan ha många åsikter om försvaret, men min erfarenhet är att de är förvånansvärt duktiga på att rensa ut psykfallen. En riktig praktstolle som den här Malmkvist har mycket liten chans att hamna i aktiv tjänst. Jag gissar att det mest är hans egna fria fantasier som ligger bakom den "kopplingen". Kanske var han "hemvärnsungdom" under någon period och gärna pratar om saken. Det skulle passa betydligt bättre i profilen. Yrkesvalet antyder ju möjligen att han är hemmahörande i lantlig miljö. Bondson och sladdbarn (alt. ensambarn) känns faktiskt inte alls orimligt. Vi lär snart få veta.

Det var exakt just detta jag menade med mitt inlägg.
Visserligen är han gammal nog för att ha kunnat ha genomfört en värnpliktsutbildning, men jag är tveksam. Extremt tveksam.
Citera
2014-01-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Jag har inte sett artikel i nagon annan tidning an metro(antar att det star aven i nan lokalblaska) och hur manga i hans kretsar laser metro tror ni?

http://www.sydsvenskan.se/lund/valdtaktsman-spred-bilder-till-kamrater/

Åtminstone har vi en tidning till som rapporterar, må så vara en "lokalblaska", men det är tidning nr 1 i Skåneland sett till prenumeranter.
Citera
2014-01-24, 19:17
Medlem
Gefreiters avatar
"– Jag tänkte på ”fredagsmys” med film och popcorn, som jag brukar ha med mamma eller pappa, säger hon i förhör."

Hur kan man ta sig den friheten att göra så här mot en annan människa.
Citera
2014-01-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Har också svårt att tro på den delen. En mycket stor andel av de som söker sig dit är såklart fullständigt tokiga och man kan ha många åsikter om försvaret, men min erfarenhet är att de är förvånansvärt duktiga på att rensa ut psykfallen. En riktig praktstolle som den här Malmkvist har mycket liten chans att hamna i aktiv tjänst. Jag gissar att det mest är hans egna fria fantasier som ligger bakom den "kopplingen". Kanske var han "hemvärnsungdom" under någon period och gärna pratar om saken. Det skulle passa betydligt bättre i profilen. Yrkesvalet antyder ju möjligen att han är hemmahörande i lantlig miljö. Bondson och sladdbarn (alt. ensambarn) känns faktiskt inte alls orimligt. Vi lär snart få veta.

Jag är inte ens förvånad att han gjort något så här..
Ja han har gjort värnplikt "lumpen".
Citera
2014-01-24, 19:24
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teshko
http://www.sydsvenskan.se/lund/valdtaktsman-spred-bilder-till-kamrater/

Åtminstone har vi en tidning till som rapporterar, må så vara en "lokalblaska", men det är tidning nr 1 i Skåneland sett till prenumeranter.

Ja, de rapporterade redan igår. Försökte hitta domen då men lyckades inte, FB är tydligen alltid före.
Citera
2014-01-24, 19:26
Medlem
Om jag mina rätt så är hans familj rätt täta, iaf farsan hans.
Citera
2014-01-24, 19:27
Medlem
tlcswes avatar
När media/FUP skriver att kvinnan var utvecklingsstörd, vad menar dem då? Downssyndrome?
Utvecnklingsstörd är ett så oerhört brett begrepp. Inte för att detta komma förändra så mycket, men jag undrar av ren undran.

Och vad som är lite ironiskt är att dem kallar offret för utvecklingsstörd.
Vad är GM då - Normalbegåvad?
Senast redigerad av tlcswe 2014-01-24 kl. 19:30.
Citera
2014-01-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
När media/FUP skriver att kvinnan var utvecklingsstörd, vad menar dem då? Downssyndrome?
Utvecnklingsstörd är ett så oerhört brett begrepp. Inte för att detta komma förändra så mycket, men jag undrar av ren undran.

Som du säger väldigt brett begrepp så det är svårt att säga just i det här fallet. Utvecklingsstörd är man man ligger två år efter "normal" utveckling.
Citera
2014-01-24, 19:39
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Som du säger väldigt brett begrepp så det är svårt att säga just i det här fallet. Utvecklingsstörd är man man ligger två år efter "normal" utveckling.

Men när man läser domen och stycken som:

Citat:
När de sedan på förmiddagen bestämde att ses tänkte hon på ”fredagsmys” med film och popcorn, som hon brukar ha med mamma eller pappa. Hon skulle få välja film.

så förstår man ungefär på vilken nivå hon ligger och enligt mig skulle det nästan klassas som våldtäkt mot barn.
Citera
2014-01-24, 19:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattony
Men när man läser domen och stycken som:

så förstår man ungefär på vilken nivå hon ligger och enligt mig skulle det nästan klassas som våldtäkt mot barn.

Well.. ordet mysa är ju helt klart öppet för tolkning idag.

Men eftersom hon skulle få välja film innebär det ju att snubben var helt på det klara vad hon avsåg med "mysa".
Citera
2014-01-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe

Saxat ur domen:

I målet finns också ett par av åklagaren åberopade psykologiska utredningar och bedömningar av A från januari respektive februari 2013, gjorda av leg. psykologen Ylva Narby. I dessa har Ylva Narby antecknat bl.a. att A redan som barn diagnostiserades med ospecificerad psykisk utvecklingsstörning med betydande beteendestörningar samt ADHD. A har enligt yttrandena en lindrig utvecklingsstörning med en begåvningsnivå och en generell adaptiv förmåga som är betydligt under genomsnittets samt avsaknad av förmåga till självstyrning och planering samt att kunna generalisera från en situation till en annan som gör att A behöver stöttning och vägledning vid utförande av uppgifter även om hon har förmågan att kunna utföra dem. A har svårt att agera utifrån långsiktiga konsekvenser och handlar impulsivt för att uppnå snabba, positiva konsekvenser. Hon är i behov av att andra personer fungerar som hennes styrande funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in