2014-01-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBA4321
Jag tror mig veta vilka dessa människor är och kan med väldigt stor säkerhet säga att den Adam som tidigare outats är fel. Tycker det blir väldigt fel när man outar en människa med namn och facebook-profil bara för att man aktivt letat fram ett samband mellan denne och GM. Att tillägga är att denne Adam har inte varit i Lund på över ett halvår och har med väldigt stor sannolihet ens hört talas om brottet eller ens haft kontakt med GM.
satan vad krystat det där låter. du TROR att du vet vilka de är sedan börjar du gå i god för vad de olika personerna kan ha gjort.
Citera
2014-01-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Nej jag känner inte inte någon av de inblandade.

Är det åtminstone inte rimligt att vänta tills man läst FUPen innan man dömer och hänger ut folk pga ett SMS?

Jag haller med dig,darfor jag valt att inte skriva namnet pa nagon av dom (forutom om jag citerat).

Basta vore om man talade om vannerna som "vannerna" nar man diskuterar deras roll,sen far folk lasa namnen sjalva i domen.

Jag ar en person som kan ha forstaelse med mycket,valdigt mycke,aven nar jag inte haller med sa forsoker jag se forklaringar. Jag tror inte pa onda och goda manniskor...
Men i domen tycker jag att det framgar tydligt vilken otroligt dalig manniskosyn dessa vanner har.
Att wilhelm malmkvist nekar till brottet,skyller pa flickan och samtidigt visade total hansynsloshet och medmansklighet efter faktumet,det fick min bagare att rinna over.
Att hans kamrat hejjat pa innan men aven uppvisat uppskattning for tilltaget,far min bagare att rinna over.

Detta ar manskligt skrap
Citera
2014-01-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
satan vad krystat det där låter. du TROR att du vet vilka de är sedan börjar du gå i god för vad de olika personerna kan ha gjort.

Ja det ar tydligt att det sitter folk i lund och har panik over att fa sina namn googlade.
Citera
2014-01-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag tycker det finns många märkligheter i offrets historia.

Offret har träffat GM på Badoo - badoo är i stort sett en mobilapp som bar går ut på för träffa folk i sin geografiska närhet. En knullapp.
Offret käkar p-piller
Hon frågar om GM om de ska vara ihop något som GM svarar med fan lägg av och jävla psykfall. GM verkar inte vilja ha med henne att göra utan, men Offret verkar ju ses endå och ringer och SMS:ar.
Offret undrar om de ska mysa och GM svarar ja.

Registrera sig på en knullapp, äta p-piller och sedan verkligen ligga på och vilja träffa folk för att mysa... Nja det låter skumt.

Eftersom offret även har svårt att agera utifrån långsiktiga konsekvenser och handlar impulsivt för att uppnå snabba, positiva konsekvenser. Kan lika gärna vara så att överdrivit för hon blivit illabehandlad av GM och skämts inför lilla pappa och säga vad som helst. Hon ska ju även vilja glömma alltihop och efteråt smsat GM att hon inte ska lyssna på hennes pappas samtal i röstbrevlådan. Kan det vara så att hon överdrivit och sedan han överbeskyddande pappan drivit på för sin mongodotter?

Jag tycker iaf det är skumt. Och tycker ialla fall att vad som faktiskt hänt är lite oklart.

Offret visste tydligen inte var sex var för något ens. Men efter incidenten så ringde hon sin pappa och sa att hon blivit våldtagen. Det var en detalj som fick mig att haja till.
Citera
2014-01-25, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Offret visste tydligen inte var sex var för något ens. Men efter incidenten så ringde hon sin pappa och sa att hon blivit våldtagen. Det var en detalj som fick mig att haja till.

Hon sa att hon trodde hon hade blivit våldtagen. Läs domen.
Citera
2014-01-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Ja det ar tydligt att det sitter folk i lund och har panik over att fa sina namn googlade.

Självklart får alla skapa sin egen uppfattning om min trovärdighet eller mitt motiv med mitt inlägg.
Till skillnad för många andra i tråden så använder jag ordet "tror" då jag inte vet till 100 % då detta är väldigt starka anklagelser. Är det så viktigt att här på flashback få reda på vilka de är så har jag förståelse för det men som många andra skrivit så är det väldigt viktigt att oskyldiga inte dras in eller outas.
Citera
2014-01-25, 15:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Jag haller med dig,darfor jag valt att inte skriva namnet pa nagon av dom (forutom om jag citerat).

Basta vore om man talade om vannerna som "vannerna" nar man diskuterar deras roll,sen far folk lasa namnen sjalva i domen.

Jag ar en person som kan ha forstaelse med mycket,valdigt mycke,aven nar jag inte haller med sa forsoker jag se forklaringar. Jag tror inte pa onda och goda manniskor...
Men i domen tycker jag att det framgar tydligt vilken otroligt dalig manniskosyn dessa vanner har.
Att wilhelm malmkvist nekar till brottet,skyller pa flickan och samtidigt visade total hansynsloshet och medmansklighet efter faktumet,det fick min bagare att rinna over.
Att hans kamrat hejjat pa innan men aven uppvisat uppskattning for tilltaget,far min bagare att rinna over.

Detta ar manskligt skrap

Jag skulle drista mig att säga att detta är en omänsklig handling.
Därtill är det en pervers drift som har förorsakat detta trauma.

Sedan är det nonsens att hans kamrater skall stå helt oskyldiga - gruppens makt är stark. Ni som inte tror mig kan ju läsa Flugornas Herre. Där var ingen i egentlig mening ond, men med rätt förutsättningar och grupptryck kan hemskheter hända ändå.
Citera
2014-01-25, 15:12
Medlem
BlotGoths avatar
Kentiro:

Det hon visste om sex var det skolsyster hade berättat "att två människor ligger på varandra" (eller va det nu var - finns citerat i början av tråden), är väl inte helt otänkbart att hon fått lära sig vad våldtagen är, men jag har inte läst domen så

Och kan alla ni som hänger upp er på att hon åt minipiller sluta hänga upp er på det? Är inte speciellt ovanligt att förståndshandikappade/utvecklingstörda får det, för att reglera mens bla, detta har redan påpekats i tråden, men är väl jobbigt med läsförståelsen ibland kan jag tro...
Citera
2014-01-25, 15:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Det där med våldtäkt är något som dom tryckt rätt hårt på i särskolorna på senare år. Efter diverse larmrapporter om sexuellt utnyttjande eleverna emellan på dessa skolor.
Citera
2014-01-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan inte hålla med. Normalbegåvade är det inte.. De saknar ju många sociala färdigheter. Oförmögna att sätta sig i andra människors situation. Och oförmögna att se konsekvenserna av sitt eget handlande. Det är inte normalbegåvatt för mig.

Det är faktiskt skrämmande att se att den här sortens människor överhuvudtaget KAN få viktiga positioner i samhället där de dessutom kan bestämma över andra människor. Helt horribelt. De har ju inte förmågan till det.

Psykologiska tester vid chefsrekrytering borde vara ett måste..
Jag förstår hur du tänker, men det är mer en fråga om talspråk och begreppsinnebörd. Vad jag reagerade på är att deras intelligens likställdes med brottsoffrets, något som snarast urskuldar deras beteende genom att sätta alla på samma nivå.

Hon har ett förståndshandikapp, de har inte. Deras handlande visar att de brister i sin empati och en rad andra områden, men det är inte samma sak som att de inte skulle vara normalbegåvade i medicinsk mening.
Citera
2014-01-25, 15:25
Medlem
Schizofrenens avatar
Nu har jag läst precis alla inlägg i denna tråd. För det första får även jag psykbryt på personen som skriver 40% av alla trådens inlägg utan bokstäverna å, ä och ö.

Sedan ser jag ingen anledning till att hänga ut GM's kompisar. Förstår inte var alla i denna tråd har växt upp, men en grabbig jargong som oftast är rätt rå förkommer ÖVERALLT. GM's kompis Johan har uppmanat till sex, men detta är såvitt jag vet inget brott - även om personen är förståndshandikappad. Om Johan ens var seriös tvivlar jag på. Tror snarare att det var ett grovt skämt vilket flertalet av flashbacks medlemmar troligtvis själva sagt någon gång.

Alltså, sluta att koppla oskyldiga personer till denna tråd med namn och adress. Att de sedan har ett moraliskt ansvar kan diskuteras, men det är inte skäl nog att hänga ut dom.

Nej jag är ingen av personerna i grupperna. Nej jag försvarar inte GM's handlingar.
Citera
2014-01-25, 15:27
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBA4321
Jag tror mig veta vilka dessa människor är och kan med väldigt stor säkerhet säga att den Adam som tidigare outats är fel. Tycker det blir väldigt fel när man outar en människa med namn och facebook-profil bara för att man aktivt letat fram ett samband mellan denne och GM. Att tillägga är att denne Adam har inte varit i Lund på över ett halvår och har med väldigt stor sannolihet ens hört talas om brottet eller ens haft kontakt med GM.
Är du medveten om att du med ditt inlägg, där du namnger en av personerna, bara spär på med sökbar information om denne person.

Att du dessutom är nyreggad medlem på FB och endast har gjort två inlägg, båda i den här tråden, får det att lukta lite unket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in