2014-01-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Critage
Efter ha läst igenom hela FUP i går som tog mig hela dagen så måste jag säga.. att jag har mina funderingar varför parkerar dom bilen vid drömstan och sen går i väg en bra jävla bit för att göra en "affär" så jävla bullshit där dom "parkera bilen" och där han blev mördad är ett bra gångavstånd emellan jag tror ärligtalat att dom lurat ut han i skogen typ att dom har haft droger gömda där och han går först och dom knivhugger han i ryggen för varför skulle han ha mest kniv hugg i ryggen om dom möttes 1v1 med dragna knivar som tjockis henke säger?

får inte ihop det.. och varför skulle fransson byta kläder? om han inte har gjort något rätt jävla självklart... att han ochså har blodat ner sig de är vad jag tror.

åh de alla bilder och tid punker när dom var på statoil henke var ju inne på toa med sin brud han kanske tvätta sina händer där? varför skulle dom lixom åka från lidköping till skara för att tvätta sig för att sen åka ut till filsbäck och bränna skiten?

så att summera min Teori är att dom lura ut han helt enkelt bakom företaget kniv hugger han i ryggen 6-7 gånger han faller till marken tar en bild och sen fortsätter hugga han i framsida för att avsluta hans liv. sedan dra in kroppen i skogen samt ta av sig de blodiga kläderna tagit fram dom nya som säker fanns i bilen redan bytt om åkt till statoil skaffat bensin tvättat händerna på toa förmodligen och sedan raka vägen för att bränna kläderna.

någon annan som känner likadant att detta är mera troligt?

Han tvättade händerna hemma hos MF.
När flickvännen var med på Statoil är flera timmar senare, när de redan bytt om, eldat kläder, skor, mordvapen o telefon(er?) OCH har käkat donken.
Citera
2014-01-24, 01:36
Medlem
Den här frågeställningen kanske borde diskuteras i en egen tråd, i så fall får Mod vara så vänlig att bryta ut den:
Jag är lite nyfiken på familjen H*lmdahl faktiskt. H*nrik verkar definitivt vara både våldskapabel och kriminell i övrigt. Hans pappa Brun* har jag förstått i tråden att han anser att riktiga män slåss med kniv, och att han åkt på en och annan volta. Den döde Gab*iel var nog ingen ängel ur det avseendet heller. Kanske inte lika våldskapabel men tog droger och var tjuvaktig, vilket hans broder E*anuel uppmuntrade genom att handla med stöldgodset som brodern stulit ihop.
He*rik nämner någon D*vid som skulle vara våldtäktsman i samtal med sin pappa Br*no, vilket Henr*ks syster tydligen nämnt något om också. Baserat på dom och fakta eller hörsägen och falska rykten?
Bj*rn, G.H:s pappa, verkar ha haft vissa sociala svårigheter också. Missbruk, kriminalitet? Hur som helst så verkar han vara frälst och skötsam numera, oavsett eventuell bakgrund.

Vilka är profilerna i familjen? Hur ser deras meritlista ut? B*uno och H.H verkar onekligen vara de våldsammaste av dem. Finns det andra?
Sedan bör det understrykas också att det verkar som att familjen har flera skötsamma medlemmar också, inte minst på den kvinnliga sidan. Och dessa kan vi lämna åt sidan. Det är de kriminella i familjen jag är nyfiken på.

Citat:
Smålandsposten onsdagen den 27 augusti 1913:

"Ett rått tattardåd - två bröder
knifskurna. Vid ett ställe i Klewetorp
i Dasetorps socken, beläget nere i sko-
gen, öfverföllos i söndags två bröder
Frans Arvid och Karl Gustaf Johans-
son, som voro inne i stugan, af ett följe
tattare, fyra släktingar Holmdal, som
rusade på dem och svårt knifskuro dem.
Karl fick två knifhugg i ryggen mellan
skulderbladen och ett i lungsäcken.
trots blodförlusten lyckades de båda
bröderna släpa sig fram till närmaste,
20 minuter, därifrån aflägsna gård.
Under flykten aflossade våldsverkarna
flera skarpa skott efter dem. Karl har
intagits på Falköpings lasarett. ovisst
är om hans lif kan räddas.
Gärningsmännen tillhör en känd ta-
taresläkt. det antagliga motivet för
dådet är att bröderna Johansson köpt
Klewetorp, på hvilken egendom Holm-
dals
äfven voro spekulanter.
Två af bröderna Holmdal har själfva
anmält sig hos polisen. Spaningarna
efter de öfriga pågå."

"Dasetorp" felskrivning i tidningen för Daretorp.
- Trakterna kring västgötaslätten. Samma släkt?
Citera
2014-01-24, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
De där e inte att va tattare som i skriver utan d e nog stora fel på enstaka likväl som d e på oss vanlia buroar,

Nu skriver du att du är en vanlig buro men överlag vill du ge sken av att du är en tattare?

Citat:
tror inte bruno har gort nått för henke skulle bli sån här utan han e la född sån,
Född sån?
Utveckla gärna

Citat:
och d där me att han skulle blett rövknullad som liten e ju bara prat frå fölk som inget vet.

Fast det säger du ju att du inte vet..?

Citat:
ja trodde inte detta om henke men fy fan va en kan bedra sej. iblan skulle d finnas dödstraff i sverje och

Det är väldigt svårt att uppfatta vad du skriver då du inte kan formulera dig.
Nu menar du alltså att din släkting borde avrättas?
Citera
2014-01-24, 09:11
Medlem
direkt uppdatering idag också eller ?
Citera
2014-01-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
direkt uppdatering idag också eller ?

Verkar inte som det är nån direktuppdatering idag....Jag hittar inget iaf.
Citera
2014-01-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingLion
Nu skriver du att du är en vanlig buro men överlag vill du ge sken av att du är en tattare?

ja e ingen tattare
Född sån?
Utveckla gärna

Fast det säger du ju att du inte vet..?

Det är väldigt svårt att uppfatta vad du skriver då du inte kan formulera dig.
Nu menar du alltså att din släkting borde avrättas?

d e la för fan inte min släkting
Citera
2014-01-24, 11:28
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Bra frågeställning har där gjorts någon P-7. P-14. Utredning på nämnda person? för med sådan negativ historik sedan barndomen vore det väldigt relevant för sraffpåföljden. Kan vara att han blir kryssad och dömd till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning (RPV. SUP.)
Helt klart har där framkommit några uppgifter om g-m. Pcykiska tillstånd vid jerningstillfället i fråga?
Citera
2014-01-24, 11:52
Medlem
stör mig som faan på att det inte är nån rapportering idag..iaf inte vad jag kan hitta !
Citera
2014-01-24, 11:57
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5765367

Verkar inte bli något idag. Kanske senare?
Citera
2014-01-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5765367

Verkar inte bli något idag. Kanske senare?
Det verkar finnas på lidköpings tidning men det verkar som man måste prenumerera för att få tillgång till det.
http://nlt.se/
Citera
2014-01-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det verkar finnas på lidköpings tidning men det verkar som man måste prenumerera för att få tillgång till det.
http://nlt.se/

Man kan prenumerera för 19 kr per dygn,såg jag. Om nån tycker det är värt det,
så finns den möjligheten.
Menar alltså att man kan ta endast ett dygn i taget.
Citera
2014-01-24, 13:02
Medlem
Zizzla163s avatar
Verkar som att Henriks far Bruno inte är på plats idag som han var igår..

Undrar verkligen vart han står i det hela??

För visst har han vetat om hela händelsen sen tio min efter kortet togs på den döende Gabriel..?

Ang om det gjorts någon psyk utredning på Henrik, han är knappast så sjuk att han inte kan hållas ansvarig för sina handlingar?? Och det är väl först då som rätts psyk är aktuellt?

Sitter garanterat folk på anstalt med betydligt värre diagnoser är "lilla" Henrik som bara vågar ge sig på människor som redan ligger i underläge..

FAAN VAD JAG SER FRAM EMOT ATT HAN KOMMER UT PÅ ANSTALT!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in