2014-01-22, 12:05
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkiveraMera
Protokollbilaga: Telefonavlyssning

http://minfil.org/u41aedb3b4/ab_88.pdf

Varsågoda.
Tackar!
Citera
2014-01-22, 12:11
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Vittneskonfrontationer gör ej i rättssalen.

Vi kallar det vittnesbekräftelser då. Åklagaren kommer att fråga kvinnan som rastade hund:

-De här killarna som du såg, ser du dem här i rätten? Kan du peka ut dem.

Så går det till, för er som inte vet.

Rättsläkarintyget finns med. Det framgår redan i stämningsansökan att dödsorsaken inte har kunnat fastställas. Försök att tänka i två steg. 1. Gärning. 2. Vad som kan bevisas i efterhand.
Citera
2014-01-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Vi kallar det vittnesbekräftelser då. Åklagaren kommer att fråga kvinnan som rastade hund:

-De här killarna som du såg, ser du dem här i rätten? Kan du peka ut dem.

Så går det till, för er som inte vet.

Rättsläkarintyget finns med. Det framgår redan i stämningsansökan att dödsorsaken inte har kunnat fastställas. Försök att tänka i två steg. 1. Gärning. 2. Vad som kan bevisas i efterhand.

Vad gör det för rättegången och bevis om dödsorsak att FUP ligger ute i tråden? Kommer försvaret att fråga rättsläkaren om han läst sitt eget utlåtande i tråden?
Citera
2014-01-22, 12:24
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Vad gör det för rättegången och bevis om dödsorsak att FUP ligger ute i tråden? Kommer försvaret att fråga rättsläkaren om han läst sitt eget utlåtande i tråden?
Det gör absolut ingenting för rättegången. Dom som påstår något annat vet inte hur ett rättegångsförfarande går till, alternativt så vet dom inte vilka saker som domaren/domarna tar hänsyn till när de fäller sitt avgörande.
Citera
2014-01-22, 13:06
Medlem
MaryJane 4:20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDu553
Har skummat igenom FUP:en, ända jag hitta var att Fransson vid ett tillfälle säger att det vågar har inte säga med tanke på hotbilden som redan finns.

Någon som vet mer om denna hotbild och varför det är extra säkerhet på rättegången?

Du syftar Filen ab_87.pdf sida 517?

Citat:
Förhöret återupptas kl 16.17
FHL: Bollen ligger hos dig nu Markus
Markus: Mm
FHL: Det är min uppfattning att det är dags att berätta nu!
M: Nej, jag alltså jag vågar inte det. Nej. Nej jag vågar inte det, det gör jag inte.
FHL: Vet du mer, som du inte berättar?
M: Nej
FHL: Vad är det som gör att du inte vågar berätta?
M: Hotbilden som redan finns på mig. Jag vågar inte.
FHL: Tror du hotbilden blir mindre om du inte berättar?
M: Nej, det kommer den inte bli.
FHL: Enligt min uppfattning ökar hotbilden så länge du inte berättat.

Enda jag kan tänka mig är väl att han är orolig för konsekvenser av att gola.
Senast redigerad av MaryJane 4:20 2014-01-22 kl. 13:08.
Citera
2014-01-22, 13:18
Medlem
Citat:
Har skummat igenom FUP:en, ända jag hitta var att Fransson vid ett tillfälle säger att det vågar har inte säga med tanke på hotbilden som redan finns.

Någon som vet mer om denna hotbild och varför det är extra säkerhet på rättegången?

Självklart att det finns hotbild på en rättegång som denna.
Tänk på att pappa Bruno lever ute i samhället. Ingen som vet vad han kan ta sej till,
när han inser att han inte får se sin son på 15 år. Annat än inom lås och bom förstås.
F.ö hur kan advokaten föra en linje om "vållande"....
Men,men i Sverige har vi ju alla rätt till ett försvar. Men tycker det verkar urbota korkat,
efter jag läst igenom Fup. Detta är ett bestialiskt mord och ingenting annat!!!
Citera
2014-01-22, 13:27
Medlem
Citat:

Extra säkerhet har denna tingsrätt 2-3 gånger om året, enligt media. Kan det inte ha att göra med att BO och MGM är släkt - och att släkten enligt tråden inte verkar vara vanliga svenssons. Risk för hämnd för Gabriels död?
Citera
2014-01-22, 15:17
Medlem
Finns det "risk" att de skyller på varann under rättegången?

Sen tror jag inte MGM har så mycket att frukta från BO:s sida av släkten, det verkar som våldsmän/mördare hamnat i MGM:s del av släkten
Citera
2014-01-22, 16:55
Medlem
Mr-Mums avatar
Jag har bara börjat läsa FUP, och kommer säkerligen ha många åsikter och tankar när jag läst klart (precis som alla andra).

Hoppas verkligen att Jan* dumpar HH nu, om hon inte redan har gjort det. Jag tror inte att varken hon eller dottern går säker för den här mördaren. Att han kallar henne hora och andra trevliga saker medan hon är gravid med hans unge säger ju en del om hans inställning mot henne.

Och jag hoppas att Buro, jag menar Bruno, är jävligt nöjd med vad han har skapat. Han måste vara den sämsta pappan genom tiderna. Jag vet inte vad han gjorde mot HH när han var liten, men han måste ha varit ett riktigt svin för att skapa en sådan här psykopat. Två mord och ett mordförsök vid 22 års ålder - fy fan.

Skäms på dig Bruno! Hoppas och tror att du snart hamnar där du hör hemma - bakom lås och bom.

Om detta är att vara tattare, så är jag väldigt glad över att vara en buro!
Citera
2014-01-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag har bara börjat läsa FUP, och kommer säkerligen ha många åsikter och tankar när jag läst klart (precis som alla andra).

Hoppas verkligen att Jan* dumpar HH nu, om hon inte redan har gjort det. Jag tror inte att varken hon eller dottern går säker för den här mördaren. Att han kallar henne hora och andra trevliga saker medan hon är gravid med hans unge säger ju en del om hans inställning mot henne.

Och jag hoppas att Buro, jag menar Bruno, är jävligt nöjd med vad han har skapat. Han måste vara den sämsta pappan genom tiderna. Jag vet inte vad han gjorde mot HH när han var liten, men han måste ha varit ett riktigt svin för att skapa en sådan här psykopat. Två mord och ett mordförsök vid 22 års ålder - fy fan.

Skäms på dig Bruno! Hoppas och tror att du snart hamnar där du hör hemma - bakom lås och bom.

Min son är väluppfostrad,säger Bruno vid två tillfällen i förhör....
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det...Han verkar totalt omedveten om att något blivit jävligt fel i uppväxten. Man föds inte ond!
Citera
2014-01-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

De där e inte att va tattare som i skriver utan d e nog stora fel på enstaka likväl som d e på oss vanlia buroar, tror inte bruno har gort nått för henke skulle bli sån här utan han e la född sån, och d där me att han skulle blett rövknullad som liten e ju bara prat frå fölk som inget vet. ja trodde inte detta om henke men fy fan va en kan bedra sej. iblan skulle d finnas dödstraff i sverje och
Citera
2014-01-22, 20:56
Medlem
activitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
De där e inte att va tattare som i skriver utan d e nog stora fel på enstaka likväl som d e på oss vanlia buroar, tror inte bruno har gort nått för henke skulle bli sån här utan han e la född sån, och d där me att han skulle blett rövknullad som liten e ju bara prat frå fölk som inget vet. ja trodde inte detta om henke men fy fan va en kan bedra sej. iblan skulle d finnas dödstraff i sverje och

Uppväxten och hur sina föräldrar spelar MYCKET stor roll hur barnet sen beter sig så jag tror Bruno ligger bakom detta till högsta grad!

jag tror inte att han bara var född sån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in