Citat:
Ursprungligen postat av
2till18tecken
Nä jag nöjer mig med att skriva av mig och vara passiv-aggressiv på Flashback. Något bittert börjar jag acceptera att jag får klara mig själv på juristprogrammet.
Känner starkt igen mig i din situation. Jag hade otroligt svårt att identifiera mig som juriststudent under det första året av utbildningen. Lejonparten av mina kursare tävlade i diverse övningar, den mest populära var att skrika stämbanden hesa under seminarier och föreläsningar. Efter en tid när jag själv kommit in i juridiken förstod jag att de som hördes mest sällan var de mest skarpsinniga. Sen kommer du förr eller senare hitta personer med en mer behaglig inställning till juridikstudierna och livet, det gjorde jag i alla fall
Citat:
Ursprungligen postat av
StenSaxPause
Överskattad utbildning. Vem som helst som är läskunnig kan ju bläddra lite i lagboken (m.m.). och komma fram till vad som gäller. Välj något annat.
Så sant min vän. Den som satsar på ett Ab – det vill säga högsta betyg – måste lägga ner mycket tid och stor möda på studierna. För ett b krävs knappast ingenting alls. Juristprogrammet dräller av oduglingar som under gymnasietiden inte var rädda för ändalyktens sträva smak, för detta belönades de med goda betyg. Dessvärre saknar de oftast rationellt och analytiskt tänkande. Det är svårt att komma in på juristprogrammet, att hålla sig kvar är enkelt.