2014-01-23, 21:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SKL hade, i strid med lagen, Marinas DNA kvar sedan misshandelsmålet där hon friades.
Och vad har detta med fingeravtryck att göra? Källa på att de hade det? och vilken lag skulle detta strida emot?
Citera
2014-01-23, 21:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Och vad har detta med fingeravtryck att göra? Källa på att de hade det? och vilken lag skulle detta strida emot?
Det är diskuterat i tråden.
Citera
2014-01-23, 21:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Carina Johansson är skakad men glad över hovrättens beslut.
– Jag fick precis reda på det. Jag har längtat efter den här dagen. För det har alltid legat som ett stort mörkt moln ovanför en, säger hon med gråten i halsen.
Kommer det bli lättare nu?
– Ja, det kan inte bli värre än vad det har varit.

http://www.expressen.se/gt/hovratten-marina-mordades-av-exet/

Måste varit ett helvete att inte fått nitat detta kräket. Men nu kan dom gå vidare och njuta av att rättvisan har sin gång.

Citat:

Finns det ingen källa så kan man sortera det till luftslottsteorierna. Dessutom ett avtryck utan minsta relevans. HR är klar i skuldfrågan och detaljerna ska nog ältas om och om igen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-23 kl. 21:40.
Citera
2014-01-23, 21:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:

ok, då flikar jag väl in en åsikt här då. Att utrednings/misstankeregistret gallras fattar jag, hittar dock ingen frist för detta. Men man kan anta att tidpunkten för Marinas mord gjorde att den gallringen frös inne. Det fanns ju misstanke om brott, vilket nu är bevisat. Så vilken lag strider detta emot fortfarande?
Citera
2014-01-23, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ok, då flikar jag väl in en åsikt här då. Att utrednings/misstankeregistret gallras fattar jag, hittar dock ingen frist för detta. Men man kan anta att tidpunkten för Marinas mord gjorde att den gallringen frös inne. Det fanns ju misstanke om brott, vilket nu är bevisat. Så vilken lag strider detta emot fortfarande?
Citera
2014-01-23, 21:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Carina Johansson är skakad men glad över hovrättens beslut.
– Jag fick precis reda på det. Jag har längtat efter den här dagen. För det har alltid legat som ett stort mörkt moln ovanför en, säger hon med gråten i halsen.
Kommer det bli lättare nu?
– Ja, det kan inte bli värre än vad det har varit.

http://www.expressen.se/gt/hovratten-marina-mordades-av-exet/

Måste varit ett helvete att inte fått nitat detta kräket. Men nu kan dom gå vidare och njuta av att rättvisan har sin gång.

Finns det ingen källa så kan man sortera det till luftslottsteorierna.

Ja, det är svårt efter så många år att hålla reda på alla luftslott. Du gör ett bra jobb i alla fall
Jag kan tänka mig att det för vissa kan känns lite tomt nu. De har ägnat sina dagar i år att bygga luftslott och nu faller korthuset. Blir nog lite av en kris
Citera
2014-01-23, 21:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Det är ett brott utan förmildrande omständigheter, inte en enda. FS (ex-sambon, red anm.) har planerat mordet och dödat Marina i sin säng. Brottet har skett mot en kvinna, en närstående, i hennes hem och när hon låg och sov, försvarslös. Dessutom har han agerat så att offret inte skulle hittas till stort lidande för anhöriga, sade Svenkvist under gårdagens slutplädering.
http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2759926-hovratten-40-arige-ex-sambon-skyldig

Den här Svenkvist är inget man rubbar på direkt. Han är skicklig och rutinerad.
Inte konstigt att RÅ handplockade honom. Och nej, han är inte helt i pension utan till en viss del enbart, och det innebär säkerligen fler fall för Chefsåklagare Svenkvist. En eloge till hans lugn då det framfördes trams från advokat Hansson med klient.
Citera
2014-01-23, 21:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Nu tycker jag att om du inte kan lämna källa så behövs ju inte dina kommentarer. Det var du som tog upp detta med dna och nu vill du inte lämna källan? Ska jag förstå att det inte finns någon källa? Att detta är bara löst prat som mycket annat på tråden? Då ska man nog låta bli att anklaga SKL för lagbrott.Men har du en källa blir det en annan sak.
Citera
2014-01-23, 21:54
Medlem
Citat:
Den här Svenkvist är inget man rubbar på direkt. Han är skicklig och rutinerad.
Inte konstigt att RÅ handplockade honom. Och nej, han är inte helt i pension utan till en viss del enbart, och det innebär säkerligen fler fall för Chefsåklagare Svenkvist. En eloge till hans lugn då det framfördes trams från advokat Hansson med klient.

Svenkvists upplägg under rättegången var fantastiskt!
Tror inte han missade ett enda indicie idag. Det måste t.o.m. imponerat på letsdoit.

Får passa på att ge ytterligare en känga till advokat Hansson. Han hade inte en chans att ge sig på kärnfrågorna, utan gjorde trött bort sig med påhittade ord, luftspalter och gnäll på polisens arbete.
Uselt... Undrar hur nöjd FS är med honom idag?

Jag hävdar fortfarande att FS hade haft bättre chans att klara sig, med en annan advokat.
Citera
2014-01-23, 21:56
Medlem
Grandiosos avatar
Bilder på den nu överbevisade kvinnomördaren Fredrik Svensson

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg

http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg
Citera
2014-01-23, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu tycker jag att om du inte kan lämna källa så behövs ju inte dina kommentarer. Det var du som tog upp detta med dna och nu vill du inte lämna källan? Ska jag förstå att det inte finns någon källa? Att detta är bara löst prat som mycket annat på tråden? Då ska man nog låta bli att anklaga SKL för lagbrott.Men har du en källa blir det en annan sak.
Sök på SKL och DNA i tråden så hittar du det nog.
Citera
2014-01-23, 21:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Beslutet från HR i dag.
https://anonfiles.com/file/0a424e1918e8428405cf80f43c01a760

BESLUT
Hovrätten anser att övertygande bevisning har förebragts om att Fredrik Svensson har
gjort sig skyldig till mord.

Enligt hovrätten är den 40-årige exsambon skyldig till mordet på Marina Johansson. Detta meddelade rätten nyss.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5765054

Fy fan vilken lättnad. Och så jävla sorgligt samtidigt. All denna tid och alla dessa resurser, känslor och engagemang. Du har sannerligen skapat ett monster som går till historien, Fredrik! Har ingenting annat att korka upp ikväll till Marinas minne än en folköl, men det får duga. Vila i frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in