2014-01-23, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bilder på den nu överbevisade kvinnomördaren Fredrik Svensson

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg

http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg
Känns lite overkligt att Marinas baneman ser ut som en nerknarkad kopia av Renegade...
Hoppas Fredrik får hjälp med sin rygg nu. Istället för opiater kanske han kan få lite massage av sina blivande kompisar?
Citera
2014-01-23, 22:01
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Maskroos -- fortfarande säker på hans oskuld?

Jag tror det här var bra för Maskroos. I framtiden kommer hon själv att förstå att det här inte var bra för henne. Men det kan ta ett tag innan hon kommer till den insikten. Jag kan tänka mej att hon då känner tacksamhet över att hon kom lindrigt undan. Jag är övertygad om att hennes föräldrar har varit oroliga över henne och nu kan andas ut. Det finns så många fina killar där ute, varför ge sej i lag med någon som FS?
Citera
2014-01-23, 22:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nu tycker jag att om du inte kan lämna källa så behövs ju inte dina kommentarer. Det var du som tog upp detta med dna och nu vill du inte lämna källan? Ska jag förstå att det inte finns någon källa? Att detta är bara löst prat som mycket annat på tråden? Då ska man nog låta bli att anklaga SKL för lagbrott.Men har du en källa blir det en annan sak.

Minsta gallringstid verkar vara ett år, såvida inget nytt brott begås eller att det på annat sätt behövs av utredningstekniska skäl. Så dna-bevarades i och med att det fanns ett misstanke om brott.
EDIT: gallringsfrist räknas från uttjänad straff eller i Marinas fall friande dom antar jag.
Senast redigerad av Titiana 2014-01-23 kl. 22:09.
Citera
2014-01-23, 22:07
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sök på SKL och DNA i tråden så hittar du det nog.

Det är klart att jag vet var informationen finns men ville veta på vilket sätt och vad du stödjer dig på då du anklagar SKL för lagbrott?
Jag har hittat lagparagraferna och kan läsa och söker inte källor främst i denna tråd.
Citera
2014-01-23, 22:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Känns lite overkligt att Marinas baneman ser ut som en nerknarkad kopia av Renegade...
Hoppas Fredrik får hjälp med sin rygg nu. Istället för opiater kanske han kan få lite massage av sina blivande kompisar?
Jag anser att det är bra att det finns personer som värnar rättssäkerheten och även granskar.

Nu inväntar vi HR:s dom och kan därefter föra en diskussion hur de i majoritet kvinnliga domarna analyserat och tänkt.
Forskning visar att kvinnor och män använder olika hjärnhalvor och kvinnor överrepresenterar sina känslor i sitt tänkande, och män tänker mer logisk.

Ska bli spännande hur de kommit fram till att F är skyldig utifrån det underlag som framställts och utifrån det avsaknande av bevis.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-23 kl. 22:22.
Citera
2014-01-23, 22:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag anser att det är bra att det finns personer som värnar rättssäkerheten och även granskar.

Nu inväntar vi HR:s dom och kan därefter föra en diskussion hur de i majoritet kvinnliga domarna analyserat och tänk.
Forskning visar att kvinnor och män använder olika hjärnhalvor och kvinnor överrepresenterar sina känslor i sitt tänkande, och män tänker mer logisk.

Ska bli spännande hur de kommit fram till att F är skyldig utifrån det underlag som framställts och utifrån det avsaknande bevis.

Rättssäkerheten? Innefattar den fantasier i slag med lala land?
Kvinnor har en rak logisk analys och låter sig inte styras med pitten vilket är vanligt förekommande annars.
Och då tänker jag snarast på vittne E hans tidigare x.
Friman va ett stolpskott inget annat, och nu har man blivit övertygad, så vad finns det mer att tillägga?

Tror du verkligen att dom inte kan resonera sig fram till det uppenbara i kommande domslut?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-23 kl. 22:26.
Citera
2014-01-23, 22:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Nu inväntar vi HR:s dom och kan därefter föra en diskussion hur de i majoritet kvinnliga domarna analyserat och tänk.

Ska bli spännande hur de kommit fram till att F är skyldig utifrån det underlag som framställts och utifrån det avsaknande bevis.

Domen kommer att bli mycket intressant att läsa, vi får hoppas att den är bättre skriven och formulerad än domen i Bodenmålet, där fick man inte mycket till livs om hur de hade värderat de bevis som räckte för en enhällig dom.

Jag tror och hoppas att domen är glasklar och tydlig i alla avseenden angående hur de har värderat bevisningen.
Citera
2014-01-23, 22:25
Medlem
Citat:

Att granska är bra. Men att man i sin desperata jakt på en alternativ gärningsman inte drar sig för att anklaga vittnen och vänner/bekanta/grannar som finns hörda i utredningen utan att ha något som helst att bygga anklagelsen på känns väldigt "ofint".
Citera
2014-01-23, 22:32
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Sök på marinamannen

https://anonfiles.com/file/b75c7e091511024338f904209147923f (till höger)

Vem är mannen till vänster?
Citera
2014-01-23, 22:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Att granska är bra. Men att man i sin desperata jakt på en alternativ gärningsman inte drar sig för att anklaga vittnen och vänner/bekanta/grannar som finns hörda i utredningen utan att ha något som helst att bygga anklagelsen på känns väldigt "ofint".
Men fakta som finns med i polis/åklagarens utredning är alltid bra att granska och ifrågasätta.
Nu har inte polis eller åklagare undersökt de män som haft kontakt med M, och det är fakta eftersom åklagaren inte lagt upp underlag för att så är.

Sen får man inte glömma att försvaret har som underlag att utgå från den fakta som polis/åklagare lagt fram. Sverige har inte som USA den rätt att försvaret själva kan plocka och gräva fram fakta.
Inte rättssäker enligt mig.

Sen kan ny fakta på andra vägar komma fram till en resning i HD som inte behöver vara styrt från polis/åklagare. Och det är inte heller rättssäkert att "oskyldigt dömda" ska behöva förlita sig på att fakta ska trollas fram.
Citera
2014-01-23, 22:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Nuvarande flickvännens pappa.
Citera
2014-01-23, 22:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc

Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Sök på marinamannen

https://anonfiles.com/file/b75c7e091511024338f904209147923f (till höger)
Och Sandrell va väl vykortsskrivaren? Han som anklagade Fredrik i inledningen av fallet med ett postat vykort.

FUP
Här är det i alla fall en som kallar dig för Freddan och det är undertecknat Kjell Sandrell och det är ett vykort som låg i bostaden när vi var där igår. Det är stämplat den 8 augusti i Göteborg om jag läser det rätt här och nu ska du lyssna väldigt noga.
"Vad har du nu ställt till med. Har du slagit ihjäl din käring, lika bra att erkänna det hela för polisen och få det hela avklarat. Ju förr dess bättre. Nu får du väl skaka galler en tid framöver. Att du kunde vara så våldsam trodde jag inte. Hälsningar Kjell Sandrell".

sidan 1002

Citat:
Än har vi inte läst domen.
Nej, det blir ett sant nöje och se när dom ska tala om hur han ljuger. Och du fattar fortfarande inte?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-23 kl. 22:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in