Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Om VB blev kidnappad eller mördad mellan tiden 21.30-23.53 den 4 maj, måste man se till vad KJ gjorde den tiden.
Enligt förundersökningen dricker han några starköl efter att VB har lämnat bostaden hans vid 21.00, och vid 22.00 åker han till sin yngre bror för att besöka honom. Den yngre brodern har en kompis som är hemma hos honom och de sitter och dricker några öl tillsammans i bostaden.
Den yngre brodern och hans kompis säger båda i polisförhören att KJ kom vid 22.00 tiden och åkte iväg vid 23.00 tiden.
Nu finns det många på det här forumet som påstår bestämt att KJ är den som styckmördade VB, jag önskar veta när gjorde han det tidsmässigt ?
Min logik säger mig att om KJ påbörjade sitt våld mot VB när grannarna hörde skriken så har han haft tiden däremellan och fram tills han besökte sin kompis på söndagen. Finns det uppgifter om var hans mobiltelefon fanns under den tiden, eller var den avstängd?
En sak som kan tala emot att styckningen skedde i lägenheten är att han lämnade mobilen hemma för att stycka på en annan plats, han svarade nämligen inte på sms/samtal som han fick strax efter midnatt, han svarade på morgonen. Men det kan lika gärna bero på att han var upptagen med styckningen, ville inte bloda ner sin mobiltelefon, eller så var han stressad, klarade inte av yttre impulser såsom kommunikation med någon person.