Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Jag resonerar inte om bevisningen. Jag resonerar om Q:s förhållningssätt till rättegångens förlopp. Det är mycket möjligt att Q:s vädervederläggande är fullkomligt vattentätt, det berörs inte av mitt resonemang. Det är likafullt så att det är ett mycket typiskt alternativteoretikerbeteende att, från att tidigare uttryckt tvärsäkerhet över en friande utgång, börja snacka om åklagarens bristande objektivitet vid rättegångens slut, och sådant har i det förgångna varit en mycket säker indikation på fällande dom. Det är just detta som är att bygga upp dolkstötslegender, som blir användbara vid ett frikännande.
Eftersom alternativteoretiker - sannerligen - inte är allvetande, måste den korrelationen snarast bero av psykologiska faktorer - väsentligen att alternativteoretikern, på ett mer eller mindre medvetet plan, oroar sig väsentligt mer över utgången av fallet än vad h*ns tvärsäkra avfärdande av bevisningen mot den tilltalade skulle kunna ge vid handen.
Jag antar att ett alternativ är att FS är gm ?
Det finns 3-5 sådana teoretiker här i tråden med samma slags tvärsäkerhet och dolkstötslegender, så varför du går till angrepp mot Q:s förhållningssätt och inte de 3-5 alternativteoretiker (då inte inräknat de OÄNDLIGA antal troll som stängts av) som agerar är för mig en gåta, hur tänkte du där ?
Jag antar att du menar att även dessa bidrar till stämning, eller är det bara de som ställt sig på försvarets sida i målet ?
EDIT fetat: Finns det en benämning för beteendet när "krimrävar" som bara dyker upp när det närmar sig dom och säger: "jag har inte följt fallet, men vet bättre än alternativteoretiker" ?