2013-12-17, 01:37
Medlem
NixYOs avatar
»Socialt ostraciserad«, låter som en anglicism/gallicism; det heter väl ändå »socialt utfryst«. Jaja, Jonas De Geer har väl bott utomlands ganska länge? För i sådana fall kan man se över det.
Citera
2013-12-17, 02:25
Medlem
NixYOs avatar
Här är talat där Obongo nämner att hans pappa är en andravärldskrigsveteran:

Obama says his father served in World War II
http://www.youtube.com/watch?v=Fv4jnlkxOaw

Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Javisst, info och chatt är redan igång på http://www.radioframat.com/89
Vilka av dessa neutrala julhälsningar var det som din tyske/tyska läkare använde?

Frawjon: (FB) Översättning och språkhjälp TYSKA
Citat:
Frohe Feiertage, frohe Festtage eller frohes Fest. Låter dock väldigt urvattnat.
Senast redigerad av NixYO 2013-12-17 kl. 02:32.
Citera
2013-12-17, 04:24
Medlem
NixYOs avatar
Kan vara bra att transkribera vad bl.a. Jonas De Geer sade angående kristendomen som våra fäders religion:
Dan Eriksson: »Vi tar ett, eh, sista ämne här för dagen och det är ett lite bredare ämne, öh, men det handlar om om det som kallas då på engelska ›war on Christmas‹, alltså ›kriget mot julen‹, eh, och, eh, anledningen till att vi kommer in på det här när vi förberedde programmet är en diskussion som har uppstått i USA nu, eh, efter en artikel i Slate Magazine, som skrivits utav Aisha Harris, en svart kvinna, eh, som är mycket upprörd över att jultomten är vit, och menar att, ehm, det är exkluderande för alla de svarta som bor i som bor i USA, så därför bör jultomten numera vara en pingvin eftersom den är både svart och vit. Ehm, och Fox News tog upp, eh, den här O'Megyn Kelly sade då att ›det är helt enkelt så att, det är så lätt att, eh, jultomten är vit‹; hon säger också att Jesus var en vit man, eh, och att det var, eh, det bara är så, eh, och det här har gjort att hon har fått göra avbön och det har varit – *inandning* – massor av attacker mot henne om vilken rasist hon är och så vidare. Men nu känns det som att huruvida jultomten är vit eller svart är en jätt..., jätteliten diskussion i det stora hela, för att det här handlar om en mycket större sak där där främmande folk, eh, kommer in till våra länder och skall förändra våra traditioner, eh, attackera våra traditioner, FÖRBJUDA våra traditioner; vi har har i U-USA till exempel på att man inte använder ›Merry Christmas‹ längre i offentliga sammanhang eller, eh, alltså från...«

Jonas De Geer: »Det har du ju även i Skottland alltså.«

Dan Eriksson: »Ah, men även i Sverige har vi exempel: Systembolaget har ju ändrat – med all försäljning av glögg och så vidare står det ›Glögg till vinterfesten‹ och så vidare. *Jonas De Geer: ›Jaså!‹* Ja, så det här kommer överallt, ehm, jag var hos läkaren här i Tyskland förra veckan, eh, och, ehm, han önskade mig inte en god jul och ett gott nytt år, utan, eh, motsvarande då ›Happy holiday!‹. Eh, det finn[halvt s] kommer överallt, man tar bort tar bort det som är vårt, eh, och... Jag vet inte, finns det någon motsvarighet till det här i liksom svarta eller asiatiska länder, att det kommer in främmande folk och skall skall... *Magnus Söderman: ›Försök!‹*«

Jonas De Geer: »Vi skall ha klart för oss att det här är ju inte primärt heller typ, eh, iranier och araber som... *Magnus Söderman (tror jag): ›Nä!‹* ...och, åh-åh, gjort, utan det här är judiskt nästan helt uteslutande. Sedan sedan kan det visst finnas en eller annan muslim som har hakat på det, men men väldigt lite, utan just det här att få bort KRISTENDOMEN och Kristus-, eh, -gestalten och all symbolik som är förknippad med det ÄR så fruktansvärt förhatlig för, eh, judar – traditionellt sett, så de har arbetat extremt intensivt på att, eh, få bort all kristen symbolik från, eh, gator och torg, eh, offentliga platser överhuvudtaget, ehm, så att så är det, och det här uppmärksammade folk redan på 20-, 30-talet att de höll på såhär, det det är inget nytt alltså. *Inandning* Ehm, att det inte skall få vara några nativities scenes – julkrubbor säger man väl på svenska, va? *Dan Eriksson och Magnus Söderman: ›Mm!‹* – på på torg och så sådana saker det skall inte få vara julgranar ens en gång, även om det inte är någon faktiskt specifikt kristen symbol sådär, så förknippas den med det; nej, det skall inte få vara det heller.«

Magnus Söderman: »Men men man vill väl inte ta bort alla religiösa symboler, va?«

Jonas De Geer: »Nej nej, utan de de har ju uppe, eh, en sådan där jättestor menorah på – *inandning* – någon central plats i i Moskva har man haft det, man har det varje år sätter upp en stor jävla menorah alltså en sådan där, eh, judisk ljusstake, eh, som också är en, det är en urgammal judisk symbol den här sjuarmade – *Någon (Söderman tror jag): ›Mm!‹* – ljusstaken. Ehm, eller är den sjuarmad? Det är den väl, va?«

Magnus Söderman: »Ja, ja, den är sjuarmad, det är den. *Skratt*«

Dan Eriksson: »Jag måste kolla på min här, vänta!«

*Skratt*

Jonas De Geer: »Ehm, det är, eh-eh, så att DET är helt okej, eh-eh, varje år så så sätter de upp en gigantisk sådan på på – eller en mycket stor sådan i alla fall – på, ehhh, Vita husets gräsmatta. *Någon eller några: ›Mm!‹* Ehm, bara för att liksom markera att det det...«

Dan Eriksson: »Vi har även i Berlin vid Brandenburger Tor en – *Någon: ›Ah!‹* – den är säkert åtta meter hög eller någonting; den är hur stor som helst. *Jonas De Geer: ›Mm! Jo!‹* Så att det är...«

Magnus Söderman: »Om man då, om man då säger att det här är ju tokigt att att såhär kan vi väl inte ha det, utan utan... Eh, alltså till och med om du går så långt att säger ›nämen jag är själv ateist; jag vill inte ha några religiösa symboler‹ – *Jonas De Geer: ›Mm!‹* – då får du skit för det också för att du måste acceptera att du skall ha JUDISKA religiösa symboler, ehm, för att det är lite speciellt med dem nämligen.«

Jonas De Geer: »Jo, fast det... jag tror att du inte får så mycket skit för det iochförsig , tror du det?«

Magnus Söderman: »Ja, alltså om du går ut med det med det som en grej så tror jag att du får lite, jag tror inte du får lika mycket skit som om du säger ›jag kristen och tycker att vi skall ha kristna symboler i det kristna Västerlandet!‹ då får du ju jättemycket skit, så det är ju grader i helvetet men jag tror inte att du kommer undan – *Jonas De Geer: ›Det här...‹* –, utan det är som vanligt att om du...«

Jonas De Geer: »Nu skall vi inte spä på den här jävla fåniga debatten, men det där måste ju folk som som fortfarande sitter och säger att ›nämen kristendomen är ett judiskt påfund som de har tagit hit för att, eh, försvaga oss, göra oss annorlunda‹ förutom i allt det absurda i att liksom inte kan hoppa över, eh, beroende på var man befinner sig tusen till två tusen års, eh, civilisation, så så just det här INTENSIVA hatet som som, eh, judiska organisationer visar mot all kristen, eh, alla kristna inslag, alla minnen av liksom vårt vårt, eh, kristna förflutna; det det ljuger [tror jag att han sade] faktiskt den teorin.«
Citera
2013-12-17, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Kan vara bra att transkribera vad bl.a. Jonas De Geer sade angående kristendomen som våra fäders religion:
Det är sällan någon har tid och ork och faktiskt transkribera vad som sägs i olika diskussioner. Kul att läsa och kul att se.

Själv är jag skeptisk till kristendomen på flera olika plan, även om jag inte har något emot kristna nationalister. Att kristendomen, särskilt traditionell, konservativ kristendom ständigt är under attack från den organiserade judenheten torde dock vara uppenbart för var och en att beskåda. Dels finns det ju en historisk anledning till detta (då kristna drivit ut judar från sina länder, anklagat dem för Jesus död osv) men också för att kristendomen, även då den är universalistisk och därmed såklart också internationalistisk är en form av exkluderande identitet, precis som islam är.

Kristendomen vänder ju sig också traditionellt mot bögeri, mot andra religioner och mot en massa sjuk skit som judarna håller på med för att bryta ner våra nationer. Och det fungerar ju inte när man ska skapa den stora världsstaten där världsbefolkning ska fungera som ett gigantiskt slavkast som bara producerar och konsumerar åt sina herrar.
Citera
2013-12-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Kristendomen vänder ju sig också traditionellt mot bögeri

När det kommer till kristendomen och homofilin så skiljer det ju sig en hel del mellan teorin och praktiken
Henrich Himmler uppskattade (med Gestapos granskningar i ryggen) att över 90% av alla i kloster var homosexuella redan på den tiden. Detta var många år innan andra Vatikankonciliet som de "traditionalistiska katolikerna" hävdar kom med bögeriet till den katolska kyrkan.
Citera
2013-12-18, 16:13
Medlem
thelindgrennheros avatar
Saknar Avsnitt #9 och #21 i min RF samling. Vet att ett av avsnitten är bort plockat pga, erhm, en incident med JDG (#21 tror jag) men vad har hänt med det andra?
Citera
2013-12-18, 16:31
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Saknar Avsnitt #9 och #21 i min RF samling. Vet att ett av avsnitten är bort plockat pga, erhm, en incident med JDG (#21 tror jag) men vad har hänt med det andra?

Nian spelades in live under Nordisk vision och har inte släppts pga att ljudet blev för dåligt. Man fick dock höra en snutt från det i något avsnitt för ett tag sen men jag hittar inte vilket nu.

Räknar man bort intervjuer och förfester får jag det till att de är en timme och tjugo minuter från att ha sänt en vecka radio sammanlagt nu. Goda chanser att nå upp till en vecka sammanlagt på måndag alltså.
Citera
2013-12-18, 17:39
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nian spelades in live under Nordisk vision och har inte släppts pga att ljudet blev för dåligt. Man fick dock höra en snutt från det i något avsnitt för ett tag sen men jag hittar inte vilket nu.

Räknar man bort intervjuer och förfester får jag det till att de är en timme och tjugo minuter från att ha sänt en vecka radio sammanlagt nu. Goda chanser att nå upp till en vecka sammanlagt på måndag alltså.

Avsnitt 9 var live på Nordisk Vision, och finns sedan någon månad i vår onlinebutik för den som vill komma över inspelningen: http://www.radioframat.com/downloads/radio-framat-9-live-pa-nordisk-vision-2012/

På måndag är det inget avsnitt, däremot nu på fredag är det "Julfest med Radio Framåt" (motsvarande uppesittarkvällen förra året).

Finns ett Facebookevent för Julfesten på https://www.facebook.com/events/490994551020094/ — och kom ihåg att alla kan vara med och lyssna live på fredag, prenumerant eller inte.
Citera
2013-12-18, 19:25
Medlem
Blixtmannens avatar
Kan inte hedningarna bara sluta gnälla eller gå och grupprunka med Mattias Gardell.
Citera
2013-12-19, 03:35
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Kan inte hedningarna bara sluta gnälla eller gå och grupprunka med Mattias Gardell.

Dagen då vi hedningar slutar gnälla kommer vara en hemsk dag för de kristna i Europa.
Citera
2013-12-19, 17:33
Bannlyst
Vart kan man finna just den nationalsången som spelas efter varje sändning? Får gåshud varje gång jag hört den spelas, och skulle gärna vilja finna den på Youtube.

Tack på förhand.
Citera
2013-12-20, 03:26
Medlem
Nix-registrets avatar
Sitter och laddar inför julprogrammet med Mele Kalikimaka på repeat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in