Citat:
Ursprungligen postat av
Bjornserkr
Nu tänker jag bryta mot upphovsrätten men jag tror faktiskt inte att herr de Geer bryr sig särskilt mycket:
http://www.radioframat.com/rotlos-postmodernitet-eller-vasterlandsk-tradition/
Det här var alltså det bästa "bevisen"/"argumenten" han kunde prestera(?):
Citat:
Det är obestridligt att hatet mot kristendomen är en fundamental del i den judiska traditionen, kodifierad i dess heligaste urkund, Talmud, och extremt levande även bland dagens sekulariserade judar som helt dominerar den moderna kulturen, sedan generationer, för att inte säga ett par sekler. Något som väl belagts även av icke-troende forskare som t ex Kevin MacDonald, det vet alla som är bekanta med hans verk.
Det är likaledes obestridligt att kategorisk kristendomsfientlighet var något fullständigt otänkbart för svenskar i gemen och praktiskt taget alla andra vita människor fram till 1700-talet. Idag är det god ton att hysa motvilja mot våra fäders tro, som de flesta idag vet mycket lite om, egentligen.
Klura på hur det kommer sig.
Det här är naturligtvis ett ämne som det har skrivits hela bibliotek om på olika språk och kan inte i ett sådant här inlägg behandlas konklusivt, men – überblicken ist übersehen.
De som inte begriper det kan kontakta mig så ska jag skicka en omfattande litteraturlista, om nu några är intresserade av mer än att tycka.
Judar ogillar kristendom. Förr i tiden sa ingen vit person något dumt om kristendom (kanske för att undvika att bli uppeldad på bål osv?). Judarna har flyttat fram sina positioner de senaste århundradena. Idag är det populärt att vara kritisk till kristendom. Slutsats: Alla som är fientliga mot kristendom är "mentalt judaiserade". De som inte köper resonemanget är obildade och ska läsa igenom en trave böcker innan de får uttala sig igen.
Det är också fortfarande extremt otydligt vem/vilka han menar är "kristendomsfientliga" när han skriver om "den kristendomsfientlighet som inte minst infekterat nationella kretsar i vårt land de senaste decennierna".
Det finns nog extremt få nationella som vill elda ner kyrkor eller förbjuda folk från att fira jul osv som han gnällde över.