2014-01-22, 11:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Den nationella rörelsen - där alkoholister och slödder som måste använda steroider för att få en bra självkänsla, sitter och förespråkar våld mot människor som brukar något så löjligt som cannabis. Ska vi som dricker kaffe också mördas? Eller är det bara när staten redan förbjudit något som de statsdyrkande "nationalisterna" fördömer en drog?

Bortsett från blattefrågan så är de nationella kretsarna antagligen de mest ofolkliga i landet.

Du behöver inte generalisera så att du spricker. Jag förespråkar inte våld mot missbrukare utan snarare att dessa åläggs vård/stöd. För övrigt så är inte cannabis något "löjligt", jag har känt brukare av skiten i många år.
Citera
2014-01-22, 12:09
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du behöver inte generalisera så att du spricker. Jag förespråkar inte våld mot missbrukare utan snarare att dessa åläggs vård/stöd. För övrigt så är inte cannabis något "löjligt", jag har känt brukare av skiten i många år.

Porr och socker är ganska löjliga och ofarliga saker i de flesta fall; men kan också vara leda till hälsoproblem vid missbruk. Fysisk träning och mat och sex och tusen andra saker likaså. Du löser alla dessa problem genom att låta folk betala för sin egen dåliga hälsa, och låta eventuella heroinmissbrukare (om de begår riktiga brott när de ska ha råd med missbruket) bemötas av en beväpnad befolkning.
Senast redigerad av NordiskRevolution 2014-01-22 kl. 12:44.
Citera
2014-01-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Den nationella rörelsen - där alkoholister och slödder som måste använda steroider för att få en bra självkänsla, sitter och förespråkar våld mot människor som brukar något så löjligt som cannabis. Ska vi som dricker kaffe också mördas? Eller är det bara när staten redan förbjudit något som de statsdyrkande "nationalisterna" fördömer en drog?

Bortsett från blattefrågan så är de nationella kretsarna antagligen de mest ofolkliga i landet.
Är verkligen "drogliberalism" "folkligt" då? Eller "tokliberalism" rent generellt? Visst att många kanske gillar "frihet" och gnäller över staten ibland, men jag vet ingen bortsett från dig som ältar om att "staten kidnappar folk" (låser in brottslingar), "skatt = rån" osv.
Citera
2014-01-22, 12:46
Medlem
Bjornserkrs avatar
Nu tänker jag bryta mot upphovsrätten men jag tror faktiskt inte att herr de Geer bryr sig särskilt mycket:

Citat:
För några veckor sedan sade jag, i en diskussion i Radio Framåt, att kristendomsfientlighet i de flesta fallen är en konsekvens av mental judaisering.

Först och främst – vad betyder ”judaisering”? Enkelt uttryckt att judiska tankemönster och attityder anammas av andra folkgrupper.

Det är obestridligt att hatet mot kristendomen är en fundamental del i den judiska traditionen, kodifierad i dess heligaste urkund, Talmud, och extremt levande även bland dagens sekulariserade judar som helt dominerar den moderna kulturen, sedan generationer, för att inte säga ett par sekler. Något som väl belagts även av icke-troende forskare som t ex Kevin MacDonald, det vet alla som är bekanta med hans verk.

Det är likaledes obestridligt att kategorisk kristendomsfientlighet var något fullständigt otänkbart för svenskar i gemen och praktiskt taget alla andra vita människor fram till 1700-talet. Idag är det god ton att hysa motvilja mot våra fäders tro, som de flesta idag vet mycket lite om, egentligen.

Klura på hur det kommer sig.

Det här är naturligtvis ett ämne som det har skrivits hela bibliotek om på olika språk och kan inte i ett sådant här inlägg behandlas konklusivt, men – überblicken ist übersehen.

De som inte begriper det kan kontakta mig så ska jag skicka en omfattande litteraturlista, om nu några är intresserade av mer än att tycka.

Det sagda var givetvis inte menat som polemik mot alla som inte har en personlig tro på Gud, eller för den delen är skeptiska eller direkt kritiska till kristendomen i olika avseenden, utan just den kristendomsfientlighet som inte minst infekterat nationella kretsar i vårt land de senaste decennierna. Denna kristendomsfientlighet är historielös, skadlig och kontraproduktiv.

Flertalet svenskar av idag är förvisso inte praktiserande eller troende kristna, men hur sekulariserade de än är vill de faktiskt fortfarande gifta sig, döpa sina barn och begrava sina döda i Kyrkan. celtic-crossDe vill t.om att deras barn ska få ha skolavslutningar där, och tar inte anstöt av traditionellt Lucia-firande, eller av att höra Julevangeliet.

Svenska flaggan ser inte heller ut som den gör utan anledning.

Jag ser idag på RT bilder från kravallernas Kiev på hur det keltiska korset vajar från barrikaderna, likadant vid varje större möte i Grekland, där våra nationalistiska kamrater kämpar, fängslas och förtrycks. David Duke använder denna kristna symbol, Ian Stuart Donaldson gjorde det. Våra kamrater i Frankrike, Italien, Rumänien etc. gör det som ett självklart inslag.

Varför? För att det representerar både vårt rasliga och religiösa arv. Vår civilisation.

Jag förväntar mig självfallet inte att alla nationella svenskar ska dela min kristna tro. I synnerhet inte givet det bedrövliga tillstånd som kristenheten (inte minst Katolska kyrkan) befinner sig i idag – men sluta en gång för alla med barnsligheterna – och hys lite respekt för den tro era fäder omfattat i över tusen år, om inte annat!

Att det överhuvudtaget ska vara kontroversiellt för nationalister att allmänt säga att man omfattar kristna värderingar är nog unikt för den svenska ”rörelsen”.

Och det är faktiskt riktigt pinsamt.

http://www.radioframat.com/rotlos-postmodernitet-eller-vasterlandsk-tradition/
Citera
2014-01-22, 13:30
Bannlyst
Alkohol är lika aktuellt att debattera, då det är värre än cannabis, och något majoriteten av befolkningen tar regelbundet. Problemet med både alkohol och cannabis är att det är förmodligen omöjligt att stoppa. Alkohol kan man tillverka själv, cannabis med. Cannabis kommer folk alltid kunna smuggla in på något sätt. Går att gömma på alla möjliga ställen där ingen kommer hitta det, 3 meter under marken, högst upp i nått träd, ja... Gäller alla droger (vad det gäller hur man kan smuggla och gömma).

Man kommer aldrig lyckas stoppa droger, kanske i ett framtida samhälle som är så övervakat så allt man gör övervakas. Då är det nog bättre att försöka få ett statligt monopol på det, så går de pengarna alla untermensch lägger på droger till staten istället. Jag personligen är mycket negativt inställd till droger och nykterist sen 3 år tillbaka.

Det går inte att förvänta sig att folk är så dumma så att något kommer upphöra bara för att det är olagligt, är risken att åka fast liten kommer de som har intresse av det fortsätta, och de som ser möjlighet att tjäna pengar kommer ta den.

Man får satsa på att ändra folks attityd till droger och skapa nya ideal som uppmuntrar till att göra det bästa av sig själv, samt tillämpa eugenik för att avla bort pundarna.
Citera
2014-01-22, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
För att parafrasera "allmännyttan före egennyttan" så tenderar somliga nationalister att sätta ideologi före verkligheten och det gemensamma mål vi trots allt har.

"Om kartan inte stämmer överens med verkligheten så gäller kartan" är ett allmänt råd vid skarpa lägen, och det finns egentligen inget motsatsförhållande mellan ideologi och verklighet, verkan och orsak. Ser vi verkligheten som orsaken och ideologier som verkan så kan den ta sig olika uttryck, t.ex kan nationalister svårligen tänka sig att lämna en endaste av våra folkkamrater bakom sig, medan liberaler och dess förgreningar kan tänka sig att offra några för att försäkra sig om sin egen överlevnad på bekostnad av de vars föräldrar försakade sitt enskilda välstånd för att skapa ett välfärdssamhälle för alla. Det är så enkelt, nationalism handlar om folket.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2014-01-22 kl. 14:14.
Citera
2014-01-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Nu tänker jag bryta mot upphovsrätten men jag tror faktiskt inte att herr de Geer bryr sig särskilt mycket:

Just nu orkar jag inte läsa igenom hela texten, men De Geer sade faktiskt inte "i de flesta fallen", utan han sade att all kristendomsfientlighet var en produkt av mental judaisering. Det var nog det de allra flesta reagerade på vågar jag tro. Det är knappast någon hemlighet att judar ogillat/r kristendomen.
Citera
2014-01-22, 16:13
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Just nu orkar jag inte läsa igenom hela texten, men De Geer sade faktiskt inte "i de flesta fallen", utan han sade att all kristendomsfientlighet var en produkt av mental judaisering. Det var nog det de allra flesta reagerade på vågar jag tro. Det är knappast någon hemlighet att judar ogillat/r kristendomen.
Men om de ska behöva väga varje ord på guldvåg kommer det inte bli mycket till radioprogram. Kanske det var det han menade, han förklarar ju sig i texten.
Citera
2014-01-22, 16:14
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
De sade:
Magnus Söderman: »Och du, när vi ändå pratar om julen; en intressant sak som, vi pratade om om ›kriget mot julen‹ här för något avsnitt sedan. *Dan Eriksson: ›Aa!‹* Ehm, om ni minns det, och det gör ni ju – naturligtvis. Ehm, och vi tog upp det här med att det här Jonas sade ›att det här är någonting som har pågått länge‹, och – hör och häpna – jag sitter och bläddrar i eh... ehhh... Fords bok. Eh... ehh... Vad händer i Fords bok, vad heter den, ursäkta?«

Jonas De Geer: »The International Jew

Magnus Söderman: »Just det! Just det! Och där tar de upp mängder...«

Jonas De Geer: »Den finns på svenska också. Den heter också, eh-eh, vad?«

Magnus Söderman: »Den internationella juden då eller? *Jonas De Geer: ›Precis!‹* Och där tar man upp mängder med, eh, exempel från alltså början av 1900-talet i USA. Hur judiska organisationer lobbar för att förbjuda julsånger, förbjuda Kristusgestalter, förbjuda, ehm-eh, avslutningar i skolor – allting! Förbjuda julen generellt sett alltså från början av 1900-talet, och nu vet jag att det finns en del, eh, som tycker att det här är jättebra som kallar sig nationalister och det för väl stå för dem då, men det där är en taktik som har pågått under, eh, ett helt... alltså hundra år – minst!«

Jonas De Geer: »Absolut! Och det det visar på vilket, eh-eh, alltså... det tål att upprepas att den här KRISTENDOMSFIENTLIGHETEN från från, eh-eh, nationalistiskt håll: Den är faktiskt produkten av en mental judaisering rent ut sagt och det går att bevisa.«

Magnus Söderman: »Jaja, så är det ju! Och det är som sagt, titta på samtliga nationalistiska företrädare, eh, i... vi kan ta från, eh, 1850 fram till 1945... *Jonas De Geer: ›Mm!‹ ...så är det klart och enkelt precis som du – hihi – säger Jonas. Så att så är det med den saken!«
Det handlade nog om en generalisering; i ledigt tal så säger man inte sällan något som ordagrant skulle kunna tolkas som »alla« när man egentligen syftar på »de flesta«.

Edit
Pucktvåa.
Citera
2014-01-22, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr

Det här var alltså det bästa "bevisen"/"argumenten" han kunde prestera(?):
Citat:
Det är obestridligt att hatet mot kristendomen är en fundamental del i den judiska traditionen, kodifierad i dess heligaste urkund, Talmud, och extremt levande även bland dagens sekulariserade judar som helt dominerar den moderna kulturen, sedan generationer, för att inte säga ett par sekler. Något som väl belagts även av icke-troende forskare som t ex Kevin MacDonald, det vet alla som är bekanta med hans verk.

Det är likaledes obestridligt att kategorisk kristendomsfientlighet var något fullständigt otänkbart för svenskar i gemen och praktiskt taget alla andra vita människor fram till 1700-talet. Idag är det god ton att hysa motvilja mot våra fäders tro, som de flesta idag vet mycket lite om, egentligen.

Klura på hur det kommer sig.

Det här är naturligtvis ett ämne som det har skrivits hela bibliotek om på olika språk och kan inte i ett sådant här inlägg behandlas konklusivt, men – überblicken ist übersehen.

De som inte begriper det kan kontakta mig så ska jag skicka en omfattande litteraturlista, om nu några är intresserade av mer än att tycka.

Judar ogillar kristendom. Förr i tiden sa ingen vit person något dumt om kristendom (kanske för att undvika att bli uppeldad på bål osv?). Judarna har flyttat fram sina positioner de senaste århundradena. Idag är det populärt att vara kritisk till kristendom. Slutsats: Alla som är fientliga mot kristendom är "mentalt judaiserade". De som inte köper resonemanget är obildade och ska läsa igenom en trave böcker innan de får uttala sig igen.

Det är också fortfarande extremt otydligt vem/vilka han menar är "kristendomsfientliga" när han skriver om "den kristendomsfientlighet som inte minst infekterat nationella kretsar i vårt land de senaste decennierna".

Det finns nog extremt få nationella som vill elda ner kyrkor eller förbjuda folk från att fira jul osv som han gnällde över.
Citera
2014-01-22, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Det är också fortfarande extremt otydligt vem/vilka han menar är "kristendomsfientliga" när han skriver om "den kristendomsfientlighet som inte minst infekterat nationella kretsar i vårt land de senaste decennierna".
Knappast otydligt, han menar er - SMR.

Radio Framåt har förklarat krig mot rationellt tänkande och är det största hotet mot den nationella rörelsen i modern tid.
Senast redigerad av Viracocha 2014-01-22 kl. 17:11.
Citera
2014-01-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Men om de ska behöva väga varje ord på guldvåg kommer det inte bli mycket till radioprogram. Kanske det var det han menade, han förklarar ju sig i texten.

Ledigt tal är inte nödvändigtvis samma sak som slarvigt och klumpigt tal. Dessutom är det ett kontroversiellt ämne vilket de båda lär veta om. Jonas har tidigare vid ett flertal tillfällen förtydligat sig när han känt att det varit nödvändigt.
Senast redigerad av Feru 2014-01-22 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in