2014-01-22, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Många.
https://www.google.se/search?hl=sv&q=plane%20crash%20into%20building&bav =on.2,or.&bvm=bv.59568121,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.1En eOJbgwUk.O&biw=1117&bih=720&dpr=1&wrapid=tlif13904 0085735111&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=WNXfUqjdK-TmywOn4IHQAg

Så nu vill jag ha filmbevis på lite mer stålbyggnader som rasar ihop som korthus? K-O-M L-O-S-S. Och icke att förglömma är den kära WTC 7 även om jag ju vet att ni inte svarar på några frågor om det.

OK, gick lite fort när jag skrev.. Men i hur många andra byggnader har flygplan flugit in utan att huset rasat - och då menade jag inte Cessnor, och då menade jag alltså inte felparkeringar utan FLUGIT in i..

WTC7 har vi väl svarat på massor av gånger? Det rasade pga skadorna som uppstod av rasbråte från wtc1 och den brand som utbröt därefter och fick härja obekämpad.

EDIT:
Hur går det med de 100 procenten vittnen?
Och hur går det med förklaringen på vad det var för CD de höll på med en timme innan raset?

EDIT2: När har jag uttalat mig om filmer på andra stålbyggnader som rasat som korthus?
Varför tror du någon av oss har sådana filmer?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-01-22 kl. 15:47.
2014-01-22, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka likheter (förutom att de brann)?

WTC:
110 våningar
kärna av stål
Ingen eldbekämpning – rasade helt

Windsor:
29 våningar
kärna av armerad betong
Konstant eldbekämpning – rasade delvis

Och dom yttre stålbalkarna kom från vilket företag och hade vilka likheter och föll i sämre modell inte ihop som ett korthus och i mycket bättre modell föll ihop som ett korthus trots mycket mindre brand?

Citat:
OK, gick lite fort när jag skrev.. Men i hur många andra byggnader har flygplan flugit in utan att huset rasat - och då menade jag inte Cessnor, och då menade jag alltså inte felparkeringar utan FLUGIT in i..

WTC7 har vi väl svarat på massor av gånger? Det rasade pga skadorna som uppstod av rasbråte från wtc1 och den brand som utbröt därefter och fick härja obekämpad.

EDIT:
Hur går det med de 100 procenten vittnen?
Och hur går det med förklaringen på vad det var för CD de höll på med en timme innan raset?

EDIT2: När har jag uttalat mig om filmer på andra stålbyggnader som rasat som korthus?
Varför tror du någon av oss har sådana filmer?

K-O-M L-O-S-S. Byggnader som rasar ihop som korthus, nu tack.
2014-01-22, 16:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och dom yttre stålbalkarna kom från vilket företag och hade vilka likheter och föll i sämre modell inte ihop som ett korthus och i mycket bättre modell föll ihop som ett korthus trots mycket mindre brand?

K-O-M L-O-S-S. Byggnader som rasar ihop som korthus, nu tack.

Jag kommer snart att visa dig utförliga filmer (jag har t.o.m. ett par 3-dimensionellt filmade) på inte mindre än fjorton (14) hus som faktiskt är STÖRRE än wtc och som rasat helt oprovocerade av annat än mindre papperskorgsbränder i foajén.
Men först vill jag se din bevis för att 100% av de överlevande ögonvittnena från wtc (18 st) intygar att det var en helt "intakt core". Sen kommer mina filmer att läggas upp här - Världssensation utlovas!
2014-01-22, 16:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

nu var det ju iofs just de yttre delarna som föll ihop på Windsor...
The fire spread quickly throughout the entire building, leading to the collapse of the outermost, steel parts of the upper floors;

http://en.wikipedia.org/wiki/Windsor_Tower_(Madrid)
2014-01-22, 16:09
Medlem
TrutherOfTruthss avatar
Citat:

Quick Quiz: Hur många byggnader rasade, runt omkring WTC? Nån som vet svaret?
2014-01-22, 16:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrutherOfTruths
Quick Quiz: Hur många byggnader rasade, runt omkring WTC? Nån som vet svaret?

En som inte var en wtc-byggnad tror jag (en kyrka).

men därutöver även wtc 3, 4, 5, 6 och 7 (samt 1 och 2 förstås)
2014-01-22, 16:23
Bannlyst
Citat:
Jag kommer snart att visa dig utförliga filmer (jag har t.o.m. ett par 3-dimensionellt filmade) på inte mindre än fjorton (14) hus som faktiskt är STÖRRE än wtc och som rasat helt oprovocerade av annat än mindre papperskorgsbränder i foajén.
Men först vill jag se din bevis för att 100% av de överlevande ögonvittnena från wtc (18 st) intygar att det var en helt "intakt core". Sen kommer mina filmer att läggas upp här - Världssensation utlovas!

Ohlala mer stålbyggnader som faller ihop som korthus! K-O-M L-O-S-S!

Citat:
nu var det ju iofs just de yttre delarna som föll ihop på Windsor...
The fire spread quickly throughout the entire building, leading to the collapse of the outermost, steel parts of the upper floors;

http://en.wikipedia.org/wiki/Windsor_Tower_(Madrid)

"Upper floors" är key.
Ännu en gång slog den tillfälliga blindheten till förstår jag och du missade videon på Windsor och verkligheten och vad som faktiskt hände? Verkar rätt allvarligt det här med er syn och min välvilja att betala ett besök till samtliga debunkers hos optikern står allt jämt kvar! Såhär ska ni inte behöva ha det gubbar.
Antal likheter med korthusen under 9/11 trots mycket kraftigare brand = noll.
2014-01-22, 16:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Nejnej sluta snömosa nu och kom loss. Hur kommer det sig att ingen stålbyggnad i världshistorien har fallit ihop likt ett korthus i freefall pga lite eld när betydligt sämre byggnader likt Windsor som utsattes för massiv eld inte gör det samma? Fram med lite bevis nu! Du vet inte om likheterna mellan Windsor och Twin Towers eller hur?

Jo jag vet men tydligen inte du, det roliga är att dina videoexempel visar det, närblindhet!
2014-01-22, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jo jag vet men tydligen inte du, det roliga är att dina videoexempel visar det, närblindhet!

Jupp dom visar klart och tydligt att stålbyggnader aldrig under några som helst omständigheter faller ihop som korthus av eld. Gött att ha dig på vår sida nu då Kjelle och att det äntligen plinga te i lilla pallet!
*kjamiz*
2014-01-22, 16:40
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jupp dom visar klart och tydligt att stålbyggnader aldrig under några som helst omständigheter faller ihop som korthus av eld. Gött att ha dig på vår sida nu då Kjelle och att det äntligen plinga te i lilla pallet!
*kjamiz*

Nej de visar att du är ute och cyklar, kolla en gång till på din video!
2014-01-22, 16:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ohlala mer stålbyggnader som faller ihop som korthus! K-O-M L-O-S-S!
Det är helt upp till dig!

Citat:
"Upper floors" är key.
Ännu en gång slog den tillfälliga blindheten till förstår jag och du missade videon på Windsor och verkligheten och vad som faktiskt hände? Verkar rätt allvarligt det här med er syn och min välvilja att betala ett besök till samtliga debunkers hos optikern står allt jämt kvar! Såhär ska ni inte behöva ha det gubbar.
Antal likheter med korthusen under 9/11 trots mycket kraftigare brand = noll.
Nu brukar jag ju inte grunda mina slutsatser enbart på hur jag tycker det ser ut som utifrån en youtubevideo...
2014-01-22, 17:06
Medlem
TrutherOfTruthss avatar
Citat:
En som inte var en wtc-byggnad tror jag (en kyrka).

men därutöver även wtc 3, 4, 5, 6 och 7 (samt 1 och 2 förstås)

Ja, fast 4,5,6 vart demolerade senare pga skador. Dom rasade alldrigt, inte helt, förutom 3 som var mitt emellan dom stora. Och kyrkan är en väldigt liten byggnad mittemot wtc2.
Alla andra byggnader vart mer eller mindre oskadda, även verizon building och u.s post office.

Wtc7 som vart mellan dom två rasade helt. Dvs OM någon skulle velat, på ett hederligt sätt, demolera den. Så hade det skett nästan precis så. Den till och med vek sig inåt och gjorde minimal skada till andra byggnader.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:WTC_Building_Arrangement_and_Site_Plan.svg
http://en.wikipedia.org/wiki/Collapse_of_the_World_Trade_Center

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in