2014-01-21, 21:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Hur stor är sannolikheten att fler än en person INTE har spärren mot att mörda, sticka x antal gånger, stycka en tjej? Är det ett genomgående drag/önskan/ som finns hos fler i en bekantskapskrets? Det du jiddrar om är sagor. Var lite realist någon gång. Om mänskligheten vore som i din värld skulle det ligga kroppsdelar lite överallt, lite här och var. Hur många personer av de 9 miljoner som bor i vårt land skulle göra ett sådant här dåd tror du? Hur många gånger har vi ett styckmord i Sverige på ett sekel? Du menar alltså att fler än en person med dessa avvikande drag ska finnas i just Boden och som sammanstrålar till ett slaktar-event med tortyr och galenskap.
Du förstår nog inte riktigt vad du pratar om hörrududu.
Kjs dumdristiga utlåtande tyder mer på att han tror han varit smart nog att utplåna alla spår. Jag tror han tänkt baklänges, lagt ut villospår och velat sätta griller i polis, ÅK, men han trodde aldrig han skulle åka dit. Därav de orden

Lägg ner det här dravlet moa-tove. Du har inte en susning om hur det här mordet är uttänkt, vilken sorts gärningspersoner som tillfredsställts eller bakomliggande motiv. Det är alldeles uppenbart. Så sluta demonstrera genant okunskap.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-21 kl. 22:37.
Citera
2014-01-21, 23:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Visst var det imorgon vid 14 som domen kommer? Oavsett domslut så lär nog någon part överklaga, med andra ord dröjer det nog x-antal veckor (månader?) innan det ligger en lagakraftvunnen dom på bordet och KJ börjar verkställa/blir anstaltsplacerad.

Och ja; psyket har han nog inte besökt för sista gången.

Dom meddelas i morgon kl. 14:00 och därefter inleds slutspelet. Hoppas tingsrätten ger KJ livstidsdom - tio-tolv års fängelse som jag sett bud om verkar vara straffpåföljd till ett kraftigt nedsatt pris sett till brottets beskaffenhet och grymhet som offret bestods. Livstid känns som ett säkrare kort i hovrätten, men förhoppningsvis är TR inne på samma linje.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-21 kl. 23:33.
Citera
2014-01-21, 23:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Lägg ner det här dravlet moa-tove. Du har inte en susning om hur det här mordet är uttänkt, vilken sorts gärningspersoner som tillfredsställts eller bakomliggande motiv. Det är alldeles uppenbart. Så sluta demonstrera genant okunskap.

Nej det har han inte, men det har å andra sidan inte du heller.
Citera
2014-01-21, 23:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Dom meddelas i morgon kl. 14:00 och därefter inleds slutspelet. Hoppas tingsrätten ger KJ livstidsdom - tio-tolv års fängelse som jag sett bud om verkar vara straffpåföljd till ett kraftigt nedsatt pris sett till brottets beskaffenhet och grymhet som offret bestods. Livstid känns som ett säkrare kort i hovrätten, men förhoppningsvis är TR inne på samma linje.

Åklagaren har ju inte ens yrkat livstid. Och nej - praxis senaste åren visar att detta knappast är något livstidsfall. Särskilt som ingen vet exakt hur mordet gått till och hur långt förloppet och dödskampen var.
Citera
2014-01-21, 23:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det har han inte, men det har å andra sidan inte du heller.

Jo, en susning om det här har jag, det kan jag ju säga. Sedan återstår ju att se om susningen visar sig vara riktig.
Citera
2014-01-22, 00:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Åklagaren har ju inte ens yrkat livstid. Och nej - praxis senaste åren visar att detta knappast är något livstidsfall. Särskilt som ingen vet exakt hur mordet gått till och hur långt förloppet och dödskampen var.

Om åklagarna har angivit ett riktpris är ju inte den dömande församlingen förhindrad att smeta på KJ lite extra .. Jag tror att det kommer att visa sig att brottets hänsynslöshet och grymhet kvalificerar för livstid om/när alla kort kommer upp på bordet.
Citera
2014-01-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Hur stor är sannolikheten att fler än en person INTE har spärren mot att mörda, sticka x antal gånger, stycka en tjej? Är det ett genomgående drag/önskan/ som finns hos fler i en bekantskapskrets? Det du jiddrar om är sagor. Var lite realist någon gång. Om mänskligheten vore som i din värld skulle det ligga kroppsdelar lite överallt, lite här och var. Hur många personer av de 9 miljoner som bor i vårt land skulle göra ett sådant här dåd tror du? Hur många gånger har vi ett styckmord i Sverige på ett sekel? Du menar alltså att fler än en person med dessa avvikande drag ska finnas i just Boden och som sammanstrålar till ett slaktar-event med tortyr och galenskap.
Du förstår nog inte riktigt vad du pratar om hörrududu.
Kjs dumdristiga utlåtande tyder mer på att han tror han varit smart nog att utplåna alla spår. Jag tror han tänkt baklänges, lagt ut villospår och velat sätta griller i polis, ÅK, men han trodde aldrig han skulle åka dit. Därav de orden

Det är ju inte så att man har en spärr eller inte och några fler alternativ finns inte.
Folk kan vara med och genomföra saker man absolut inte själv tänkte ur, tagit initiativ till och knappt utfört i "rätt" sällskap.

Vi hade ju ett mycket bestialiskt mord här om året där TRE gärningsmän var precis lika äckliga ihop. Kaka söker maka, osv osv.
Enligt dig är det i princip omöjligt.
Där var förvisso droger inblandat, men även folk med olika former av störningar kan finna varandra i gemensam grund.

Antalet styckmord per sekel är nog klart större än vad du tror. Vissa år dyker det upp massa styckade kroppar, andra år få - men det sker ganska regelbundet och behöver på inget sätt betyda att mördaren är sjukare än andra mördare och därmed osannolika.
Någonstans kan kan jag mer förstå en transportstyckning än en mördare som stryper en gammal kärring, hugger henne i ryggen och sen tänder på huset när hennes son är på vinden.
Citera
2014-01-22, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om man plockar ihop bitarna så var hon 1,72 och det är väl inte en liten kvinna.
Man får väl anta att hon kunde karate när hon tränade flera dagar i veckan och både i Boden och Luleå.
Att hon är död kan ju bero på att mördaren var bättre på karate.

Tror du tänker rätt där.
Citera
2014-01-22, 01:16
Medlem
Citat:
Enligt min teori har MB plockat upp henne och tagit henne till ett ställe dit KJ + några medgärningspersoner anslutit under kvällen/natten. Jag betvivlar att VB överhuvudtaget befunnit sig i KJ:s bostad under eftermiddagen, 4 maj. Kan naturligtvis inte uteslutas, men ingen har sett röken av henne där KJ bor. Klart då att KJ när han grips spontant säger: "Ni har ingenting på mig" - hon mördades och styckades på betryggande säkerhetsavstånd från hans bostad tror jag var KJ:s bedömning, och då kunde han ju kosta på sig att vara lite kaxig.

Edit: Var befann sig MB under tiden VB lämnade sin bostad - och familjeföreställningen började på Pär & Micke's ?

Herregud! Ska vi addera DET till ditt teoribygge också?
MB hämtar upp VB, sedan hon, MB och KJ haft en fejk-konversation på både återskapade SMS och Facebook om att hon "aldrig mer ska ligga med" MB, SMS om "Hämtar du mig?", Är du utanför nu?" till KJ och "plugga ^_^" -meddelandet till hela Facebook. Det är en djävulskt krusidullisk mordplan de tänkt ut, alla dessa medkonspiratörer (en skara som nu även inkluderar mordoffret, vilket är lite innovativt)
Citera
2014-01-22, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vilken jävla rappakalja.

Hur kan du påstå att du har någon som helst kompetens att bedöma om det ett ritualmord eller inte. Även om mordet är utfört på ett väl komplicerat sätt där flera av våldshandlingarna var för sig kan ha varit dödande, så är inte det ensamt ett bevis för att det är ett ritualmord.

Att en beställare av ett mord har ett motiv måste vara årets underdrift. Klart som fan att en anstiftare har motiv.

Men som vanligt så går dina spekulationer helt emot alla kända fakta, indicier och information. Det finns ingenting som talar för att det är varken ett beställningsmord eller ett ritualmord, åtminstone ett medvetet ritualmord med bakomliggande syfte.

Du påstår att det är vanligt att händerna huggs av i samband med ritualmord, du får gärna komma med källa på att det är vanligt.

Mordet är utfört av någon klantig och stressad person som inte riktigt fick död på henne med de första våldshandlingarna.

Äh. Lagros agenda är mycket enklare än så, tror jag: "Om VB kunde drabbas av ritualmördande afrikaner som stryker runt bland granarna, då kan väl även LC ha drabbats av kringresande kineser? Och om KJ nu satts dit av exotiska random killers, varför skulle inte även M*ts *lm ha råkat ut för samma sak? Det är ju nästan en trend, liksom?"

Lagros agerande i denna tråd handlar om implikationerna för en helt annan mördare, det är min övertygelse.
Citera
2014-01-22, 02:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Herregud! Ska vi addera DET till ditt teoribygge också?
MB hämtar upp VB, sedan hon, MB och KJ haft en fejk-konversation på både återskapade SMS och Facebook om att hon "aldrig mer ska ligga med" MB, SMS om "Hämtar du mig?", Är du utanför nu?" till KJ och "plugga ^_^" -meddelandet till hela Facebook. Det är en djävulskt krusidullisk mordplan de tänkt ut, alla dessa medkonspiratörer (en skara som nu även inkluderar mordoffret, vilket är lite innovativt)

Vad hindrar att MB kan ha plockat upp VB nånstans när hon i god tro begav sig mot KJ:s bostad på eftermiddagen ? Finns åsyna vittnen som intygar att KJ öht befunnit sig i sin bostad eftermiddagen/kvällen den 4 maj ? Var befann sig MB under tiden VB lämnade sin bostad till dess MB/AN:s restaurangbesök inleddes på "Pär & Micke's" ? Dvs uppskattningsvis under tiden mellan 16-19 ? Kan MB redovisa för dessa c:a tre timmar ?
Citera
2014-01-22, 03:45
Medlem
Citat:
Vad hindrar att MB kan ha plockat upp VB nånstans när hon i god tro begav sig mot KJ:s bostad på eftermiddagen ? Finns åsyna vittnen som intygar att KJ öht befunnit sig i sin bostad eftermiddagen/kvällen den 4 maj ? Var befann sig MB under tiden VB lämnade sin bostad till dess MB/AN:s restaurangbesök inleddes på "Pär & Micke's" ? Dvs uppskattningsvis under tiden mellan 16-19 ? Kan MB redovisa för dessa c:a tre timmar ?

Jaa, du...

Ska vi ta några uppenbara?

1. Den återskapade SMS-växlingen KJ/VB visar tydligt att han kom för att hämta upp henne med bil vid hennes bostad. Om hon hoppat in i MBs bil istället, borde det då inte finnas ett återskapat SMS i KJs mobil från VB som säger "Nä, förresten. Vi ses en annan dag"?
2. VBs telefon var mastad (tillsammans med KJs) till området där KJs bostad ligger. Eller förutsåg MB det, och körde VB till samma område?
3. KJ, som uppenbarligen gjort upp om att hämta VB, varför skrev han inte "vart tog du vägen?" om nu VB inte meddelat sig efter att MB plockat upp henne? (se ovan)

Men just ja, MB och KJ hade ju kommit ÖVERENS om den här planen. Liksom MB och VB kommit överens om att hon skulle skicka ett SMS till KJ natten innan om att ses, liksom MB och KJ kommit överens om att KJ skulle svara som om han var förvånad när han fick det SMS:et, allt för att KJ:s SMS-växling med VB - om den skulle återskapas - inte skulle röja den infernaliskt invecklade planen...

Not impressed.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-22 kl. 03:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in