2014-01-21, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan lika gärna vara så att han vågar säga sanningen när han fattar att FS sannolikt kommer att fällas den här gången. Det var ju inte mycket som tydde på detta sist.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om du menar P.K så inkom han med nya häpnadsväckande uppgifter så sent som 2013-11-25 där han påstod att M sagt att F kommer skjuta henne när hon sov och att F tagit ett vapen från M.

Dessa häpnadsväckande uppgifter inkom till polis efter att HD beviljat resning och all underlag släpptes och blev offentligt.

Att P.K plötsligt fått "nya minnen" som ploppat upp får nog ses som att han vill vara med och försöka påverka rättsfallet till F.s nackdel.
Men jag tror knappast domarna tagit denne flumkille som trovärdig.

Ska bli intressant att ta del av ljudinspelningen när den släpps.

Citat:
– Åklagaren borde nog ha kontrollerat det här vittnet betydligt bättre. Jag vill påstå att de nog har kontrollerat försvarets vittnen mer än vad de har kontrollerat sina egna vittnen, säger Michael Hansson till P4 Väst.
Ett vittne hör av sig helt apropå, utan att kolla upp ett skit så bestämmer sig Nejding:
Förhör 13-11-25 kl.13:55-14:10. På 15 minuter tar Nejding beslutet, med viss stolthet i protokollet.
Citat:
Patryk meddelas att han med stor säkerhet kommer få kallelse till vittnesmål. Patryk kommer gärna och vittnar

Sicken bakgrundskontroll

Detta är en gärningsmannastyrd utredning.
Citera
2014-01-21, 16:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Kan lika gärna vara så att han vågar säga sanningen när han fattar att FS sannolikt kommer att fällas den här gången. Det var ju inte mycket som tydde på detta sist.
Sanningen? Killen inkom med dessa häpnadsväckande uppgifter så sent som för 2 månader sen.
Ska jag vara ärlig så verkar killen mer i behov av en psykiatriker om han får igång sitt minne efter att först ha läst till sig vad som kan ha hänt.
Citera
2014-01-21, 16:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
PK berättade i TR att Marina hade berättat att FS, om han skulle göra sig av med henne, så var det på baksidan, i djungelområdet, i vildmarksområdet där bakom. Där skulle aldrig någon kunna hitta henne. Menar du på fullt allvar att han vågade säga det, men inte att hon blivit hotad med pistol?
Citera
2014-01-21, 16:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
PK berättade i TR att Marina hade berättat att FS, om han skulle göra sig av med henne, så var det på baksidan, i djungelområdet, i vildmarksområdet där bakom. Där skulle aldrig någon kunna hitta henne. Menar du på fullt allvar att han vågade säga det, men inte att hon blivit hotad med pistol?

Problemet är nog att han inte klarar att skilja fantasier från verklighet...
Citera
2014-01-21, 17:19
Medlem
Citat:
Hade hon blivit hotad med pistol?
Var det inte att hon sagt att F hade sagt att han "skulle kunna skjuta henne när hon sov"?
Citera
2014-01-21, 17:22
Bannlyst
Citat:
Varifrån har du fått uppgiften att FS skulle hotat henne med pistol? Wikipedia?
Citera
2014-01-21, 17:25
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
not.
Citatet är ordagrant taget från chatten, inklusive felstavning (M) och mellanslag före frågetecken (J).

Inlägget innehöll följande citat:
J: har ni fler tankar på hur man kan låsa någon psykiskt ?

M: förutom de uppenbara med kläder nycklar och id handlingar?
de mindre snälla…

J: ja
jag gillar tankeutvecklingar

M: utpressning med fotografier etc

J: mm, mer

M: tanken på att jag skulle kunna åka hem till din mamma om tre veckor och fråga varför du blev som du blev…

J: hm

M: mer sätt… hmmm jag kommer mest bara på olika former av utpressning

J: har ni gjort något sånt ?

M: jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde migr missnöjd

Om nu detta är ordagrant återgivet så uppstår vissa frågor.
-Vilka NI?
Vem är det egentligen som chattar?

Vidare...saltet i oxblodet som användes på SKL. Naturligtvis koagulerar blod utanför kroppen, innanför skulle ge olyckliga konsekvenser och att inte SKL vill ägna sig åt halal-slakt i sina lokaler, ja då är man ju tvungen att frakta dit det på något vis. Och om den hunnit koagulera så skulle ju experimentet bli fel.

Kameror på rastplatsen: Bara för att man ansökt om tillstånd och detta beslut överklagats säger ju inte ett smack om när kamerorna de facto kom dit. Att dra dessa slutsatser från offentliga dokument är ju befängt. Nu säger ju polisen att det inte fanns kameror så...
Citera
2014-01-21, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Hade hon blivit hotad med pistol?
Var det inte att hon sagt att F hade sagt att han "skulle kunna skjuta henne när hon sov"?

Citat:
Varifrån har du fått uppgiften att FS skulle hotat henne med pistol? Wikipedia?
Aktbilaga 20, sid 75, förhör med PK. I samma stycke pratar han om att FS hade Marinas pistol och att FS skulle kunna skjuta Marina när hon sover. Tror ni han menade att han skulle kunna skjuta henne med slangbella?
Citera
2014-01-21, 17:29
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Vittnet P.K gör så att man kan begrunda hur ett vittnesmål kunde se ut på 1600-talet.
Jag trodde att rättsväsendet var lite mordernare i att sålla i vittnesutsagor och inte få in vittnen som säger sig minnas efter att underlag offentliggjorts.

Måste säga att jag personligen tycker att åklagaren gjort sig till ett åtlöje med att kalla in P.K för att förstärka sin egen hypotes. Rena flum.

Jag utgår ifrån att du är expert på 1600-tals kriminologi så jag argumenterar inte emot där. Vad ska åklagaren annars göra? Inte kalla vittnen för att stärka sin hypotes? Hade hans case varit för svag hade denna rättegång aldrig ägt rum.
Citera
2014-01-21, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Kameror på rastplatsen: Bara för att man ansökt om tillstånd och detta beslut överklagats säger ju inte ett smack om när kamerorna de facto kom dit. Att dra dessa slutsatser från offentliga dokument är ju befängt. Nu säger ju polisen att det inte fanns kameror så...
2008 avslöjade Dagens nyheter att mer än 40 procent av Sveriges fartkameror av en eller annan anledning var ur funktion. Sannolikt är det likadant med kameror på rastplatserna.
Citera
2014-01-21, 17:32
Bannlyst
Citat:
Aktbilaga 20, sid 75, förhör med PK. I samma stycke pratar han om att FS hade Marinas pistol och att FS skulle kunna skjuta Marina när hon sover. Tror ni han menade att han skulle kunna skjuta henne med slangbella?
Du förstår verkligen inte skillnaden mellan att säga att man skulle kunna skjuta henne och handlingen att hota med pistol? Ledsen - för din skull!
Citera
2014-01-21, 17:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Om du menar P.K så inkom han med nya häpnadsväckande uppgifter så sent som 2013-11-25 där han påstod att M sagt att F kommer skjuta henne när hon sov och att F tagit ett vapen från M.

Dessa häpnadsväckande uppgifter inkom till polis efter att HD beviljat resning och all underlag släpptes och blev offentligt.

Att P.K plötsligt fått "nya minnen" som ploppat upp får nog ses som att han vill vara med och försöka påverka rättsfallet till F.s nackdel.
Men jag tror knappast domarna tagit denne flumkille som trovärdig.

Ska bli intressant att ta del av ljudinspelningen när den släpps.

Visst florerade det sådana uppgifter här på tråden för evigheter sedan. Att FS tagit pistolen och hade hotat att skjuta M då hon sov?
Flummare finns det gott om och den största är FS, otvivelaktigt. För det mesta då vittnen begår mened så är det för att försvara någon, tex ge falsk alibi eller att de inte sett eller hört något. Jag skulle tro att det är ytterst ovanligt att åklagarvittnet begår mened...det finns inte riktigt incitament för dessa vittnen att begå mened.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in