2014-01-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
text

För att försöka avsluta det huvudsaklige ämnet;

Mitt största problem med honom från början är ju egentligen hans ineffektivitet. Att han är långsam är bara ett väldigt stort problem när det inte finns något djupledshot från någon av kantspelarna.

Och när Walcott är med i elvan så har du en av Europas mest effektiva yttrar som nästan garanterar mål och då är Girouds brist på effektivitet inte ett lika stort problem. Nu är ju Walcott dock tyvärr borta resten av säsongen...
Och med tanke på att lagets anfallare är för ineffektiv så funderar man ju lite över vem som ska göra målen nu. Det återstår att se vilka problem det kan innebära.

Och ja, nu blir det bara mer och mer snack som inte rör den huvudsakliga frågan. Jag har egentligen inget mer att tillägga. En mer fullbordad diskussion om Arsenal och värvningsfrågan kommer förmodligen tas i en mer relevant tråd inom en snar framtid. Det var en trevlig diskussion ändå
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-18 kl. 03:58.
Citera
2014-01-18, 10:43
Medlem
Citat:
Det är dock intressant att Wenger värdesätter en stor striker väldigt högt. Med ett så litet och spelskickligt lag så vill han verkligen ha tyngd framåt, och det är verkligen något Giroud bidrar med, då han iaf är PL:s bästa target, om inte hela Europas. När han också är kapabel i ett snabbt kombinationsspel samt gör sina 0,4 mål per match så finns det ingen anledning att riktigt gnälla. Jag sa det när Suarez var på tapeten, att en så rörlig och släpande forward skulle ta väldigt mycket utrymme och bolltid från vårat spelskickliga mittfält. Och även om man beaktar Suarez utveckling, så tror jag på det fortfarande. Jag gillar helt enkelt balansen med Giroud på topp, på samma sätt som att Real gynnas av att ha en droppande Benzema när man spelar med Ronaldo och Bale. Det blir en fin dynamik.

Och Giroud kan mycket väl sluta på 20 mål i ligaspelet i år, vilket vore mycket fint även för en forward i ett så bra lag som Arsenal.

Vem var Wengers prio #1 förra transferfönstret? Jo, Higuain. Sen när de hörde att Suarez fanns tillgänglig, så blev han högsta prio.

Tror du en tränare kommer sitta i media och säga att deras ordinarie anfallare och enda vettiga alternativ, inte håller måttet?
Citera
2014-01-18, 14:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Vem var Wengers prio #1 förra transferfönstret? Jo, Higuain. Sen när de hörde att Suarez fanns tillgänglig, så blev han högsta prio.

Tror du en tränare kommer sitta i media och säga att deras ordinarie anfallare och enda vettiga alternativ, inte håller måttet?

Jag utgår från vad Wenger har sagt. Han har även förklarat varför han nuförtiden gärna sr en stor forward.

Och det blir fel när man säger att Higuain och Suarez var högsta prio. Man var ju inte villig att betala en krona i överpris, så något akut behov såg man inte. Däremot såg man, likt många ser idag, en position man kan förstärka.
Citera
2014-01-18, 20:49
Medlem
Citat:
Jag utgår från vad Wenger har sagt. Han har även förklarat varför han nuförtiden gärna sr en stor forward.

Och det blir fel när man säger att Higuain och Suarez var högsta prio. Man var ju inte villig att betala en krona i överpris, så något akut behov såg man inte. Däremot såg man, likt många ser idag, en position man kan förstärka.

Higuan backade man ifrån för att Suarez agent tipsade om utköpsklausulen på 40 miljoner pund. Därför backade man helt från Higuain-affären, eftersom man hade en bättre anfallare "in the bag".

Problemet var bara att det inte fanns någon utköpsklausul. Så medans Wenger och Arsenal tappat bollen vad gällde Higuain, så slog Napoli till.

Anledningen att de inte bjöd något högre pris på Suarez var helt enkelt att det inte fanns något att buda på. Så länge inte FSG/Liverpool ville sälja, så kunde det aldrig bli någon försäljning.

Özil var inte förstavalet, utan en nödlösning. En väldigt bra nödlösning.
Citera
2014-01-18, 22:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Higuan backade man ifrån för att Suarez agent tipsade om utköpsklausulen på 40 miljoner pund. Därför backade man helt från Higuain-affären, eftersom man hade en bättre anfallare "in the bag".

Problemet var bara att det inte fanns någon utköpsklausul. Så medans Wenger och Arsenal tappat bollen vad gällde Higuain, så slog Napoli till.

Anledningen att de inte bjöd något högre pris på Suarez var helt enkelt att det inte fanns något att buda på. Så länge inte FSG/Liverpool ville sälja, så kunde det aldrig bli någon försäljning.

Özil var inte förstavalet, utan en nödlösning. En väldigt bra nödlösning.

Och du vet allt?

Givetvis hade en bråkande Suarez gått att lösa för 600 miljoner, lätt. Men förbättringen från Giroud till Suarez var inte värd så mycket pengar.
Citera
2014-01-18, 23:05
Medlem
anteri17s avatar
Kompany fortfarande bättre än Kos?
Citera
2014-01-18, 23:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Kompany fortfarande bättre än Kos?

Nej, inte den här säsongen. Till hans försvar får vi nämna att det inte är lätt, om inte omöjligt, att glänsa med Demichelis bredvid sig.
Citera
2014-01-19, 09:30
Medlem
Citat:
Och du vet allt?

Givetvis hade en bråkande Suarez gått att lösa för 600 miljoner, lätt. Men förbättringen från Giroud till Suarez var inte värd så mycket pengar.

Du kan väl åtminstone googla det hela, innan du uttalar dig. Det här var den mest uppmärksammade affären förra året.

Arsenal fick tips av Pere Guardiola (Suarez agent) att det fanns en utköpsklausul som gjorde att Liverpool måste sälja, om Arsenal budade över 40 miljoner pund. Arsenal lade ett bud på 40 miljoner och ett pund.

Så du har fel, Wenger tyckte att det var värt 600 miljoner att ersätta Giroud. Hur vore det om du googlar den Arsenals transfer-soppa med Higuan och Suarez innan du uttalar dig nästa gång. Det är nog förra årets minst bevarade transferhemlighet.

Det är fortfarande bara i huvudet på lättlurade Arsenal-fans som Giroud är bra nog för Arsenal. Wenger vet mycket väl att han inte håller måttet.
Citera
2014-01-19, 11:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Du kan väl åtminstone googla det hela, innan du uttalar dig. Det här var den mest uppmärksammade affären förra året.

Arsenal fick tips av Pere Guardiola (Suarez agent) att det fanns en utköpsklausul som gjorde att Liverpool måste sälja, om Arsenal budade över 40 miljoner pund. Arsenal lade ett bud på 40 miljoner och ett pund.

Så du har fel, Wenger tyckte att det var värt 600 miljoner att ersätta Giroud. Hur vore det om du googlar den Arsenals transfer-soppa med Higuan och Suarez innan du uttalar dig nästa gång. Det är nog förra årets minst bevarade transferhemlighet.

Det är fortfarande bara i huvudet på lättlurade Arsenal-fans som Giroud är bra nog för Arsenal. Wenger vet mycket väl att han inte håller måttet.

Vafan snackar du om din jävla pajas?! Du kan varken läsa, förstå eller tolka information.
Citera
2014-01-19, 13:21
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håller med om att Matri är underskattad. Inte den flashigaste spelaren men smart och relativt effektiv. Nästan lite Klose över honom...

Överskattad tycker jag Pirlo är. Det är en bra spelare (som har haft en hyfsat bra start i år) men han är svag defensivt, det går allt långsammare och 1-2 gånger per match står han för ett hårresande misstag på mittplan som leder till farliga kontringar. Vidal och Marchisio är nog bra komplement till Pirlo...

Rätt roligt att tillbakablicka och se hur det faktiskt blev. Även jag var av densamma åsikt vid tidpunkten.
Citera
2014-01-21, 09:33
Medlem
knug87s avatar
Kanske är partisk då jag vill att mitt lag ska värva honom!

men tycker Adam Lallana förtjänar en bättre klubb!

Riktigt bra spelare
Citera
2014-01-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knug87
Kanske är partisk då jag vill att mitt lag ska värva honom!

men tycker Adam Lallana förtjänar en bättre klubb!

Riktigt bra spelare

Känns som en kille som är perfekt för ett mindre lag. Lex: Charlie Adam, Johan Oremo, Andy Carroll etc.

Tycker Özil är en fascinerande spelare. De som gillar honom överskattar honom enormt och de som ogillar honom underskattar honom lika mycket. Han är en spelare som är perfekt med rörelsestarka och löpvilliga eller smarta och passningsskickliga spelare runt sig. En av de bästa "spindlarna i nätet" som finns i dagens fotboll men samtidigt ingen som höjer ett mediokert lag med mediokra spelare nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in