2014-01-20, 17:18
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Absolut, men just nu rapporteras det dagligen om
1. lagg,
2. dc's
3. idioter som medvetet går in i ranked enbart för att sabba folks placements.

så ja väntar hellre har inte bråttom ändå så

De 3 saker du nämnde finns det alltid risk för ändå. Dock så är systemet inte helt korrekt då vissa blir placerade i väldigt konstiga ligor trots mmr som skiljer sig långtifrån. Det är väl egentligen den enda anledningen som finns för att inte spela i nuläget!
Citera
2014-01-20, 17:19
Medlem
Då blev man klar med sina placement games, hamnade i Plat 4 inte så dåligt men kunde ha blivit bättre om man inte spelade så dåligt dem 5 sista matcherna. Gick 6-4 hade 5-0 efter dem fem första matcherna.
Citera
2014-01-20, 19:20
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Då blev man klar med sina placement games, hamnade i Plat 4 inte så dåligt men kunde ha blivit bättre om man inte spelade så dåligt dem 5 sista matcherna. Gick 6-4 hade 5-0 efter dem fem första matcherna.

Flyt.

Jag fick stabila lag i 3 utav mina 10 matcher. De resterande 7 var det minst en borta varje game, eller så var det en som trollpickade och vägrade lyssna på vad man sa. Jag var firstpick ett game så jag sa top och tog min champ. När det var dags att gå ut på lane så kommer Lee och Lux också. Så vi var 3 st top, och på den nivån har mina resterande games varit. Helt hopplöst.

Bronze IV. Jag som var i Silver promo innan denna soft reset. Så jävla grinigt.
Citera
2014-01-20, 19:27
Medlem
Tja! Jag tycker om att spela ADC, och har märkt att jag ofta får spela på just den platsen när jag lirar rankat. Senaste tiden har jag fäst mig vid att spela Caitlyn, för det mesta fungerar det väldigt bra men det känns även som att jag är väldigt beroende av hur min support uppför sig.

Om jag ska satsa på att bli riktigt grym på en speciell ADC-champion, är Caitlyn ett bra val eller håller hon ej i högre divisioner? (Ligger i botten på silver atm) Funderar även på Vayne/Graves.
Citera
2014-01-20, 19:31
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janita
Tja! Jag tycker om att spela ADC, och har märkt att jag ofta får spela på just den platsen när jag lirar rankat. Senaste tiden har jag fäst mig vid att spela Caitlyn, för det mesta fungerar det väldigt bra men det känns även som att jag är väldigt beroende av hur min support uppför sig.

Om jag ska satsa på att bli riktigt grym på en speciell ADC-champion, är Caitlyn ett bra val eller håller hon ej i högre divisioner? (Ligger i botten på silver atm) Funderar även på Vayne/Graves.
Jinx och Lucian är OP just nu så spela dem, lätt två av spelets roligaste ADCs också
Citera
2014-01-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janita

Cait fungerar fint i de allra högsta divisioner. Det finns något starkare adcs men Cait är alltid en väldigt stabil och enkel adc. Det största problemet med henne är väl att hon saknar lite dmg i midgame om man inte blir feedad/farmad.

Den starkaste adc just nu är antagligen Jinx. Dock kan hon vara svår att positionera sig med.

Och givetvis är man som både adc och support beroende av varandra då det är en duo lane Det gäller bara att ha tålamod med sin lanepartner och komma ihåg att vi alla gör misstag ibland.
Citera
2014-01-20, 20:02
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Jinx och Lucian är OP just nu så spela dem, lätt två av spelets roligaste ADCs också

Tristana bör också nämnas i sammanhanget, i och med hennes extrema "scaling" samt att det blir längre rundor.
Och väldigt safe i gällande "tank-meta!
Citera
2014-01-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Flyt.

Jag fick stabila lag i 3 utav mina 10 matcher. De resterande 7 var det minst en borta varje game, eller så var det en som trollpickade och vägrade lyssna på vad man sa. Jag var firstpick ett game så jag sa top och tog min champ. När det var dags att gå ut på lane så kommer Lee och Lux också. Så vi var 3 st top, och på den nivån har mina resterande games varit. Helt hopplöst.

Bronze IV. Jag som var i Silver promo innan denna soft reset. Så jävla grinigt.
Mer oflyt att jag inte fick rollerna jag ville dem sista matcherna. Jag hade dock plat 1 / plat 2 mmr innan reseten.
Citera
2014-01-20, 20:19
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Tristana bör också nämnas i sammanhanget, i och med hennes extrema "scaling" samt att det blir längre rundor.

Känner ändå att jag hellre pickar Jinx i 9 fall av 10, just pga att hennes passiva Q nästan är som Tristanas aktiva, hennes aktiva Q är en bättre version av Tristanas passiva E samt att hon har en mycket starkare ult (i 9 fall av 10 när man inte behöver escapen).
Citera
2014-01-20, 20:24
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Varför ska hon nämnas? Hon gör ingeting speciellt som någon annan AD Carry gör bättre. Ska man promt döda tanks så är ju både Vayne & Varus bättre för att dem har true damage & procent hp scaling.

Den som ni verkar ha glömt är Sivir.
Citera
2014-01-20, 20:39
Medlem
Kungkrans avatar
haha ofta, brons V, vann 6/10 matcher..

Nu får man spela med idioter igen i guess..
Citera
2014-01-20, 20:48
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Okej, nu gillar jag tankmetan igen. Av en enkel anledning, en av mina gamla favoriter är viable igen. Kan nog inte påstå att han är "sleeper op" då han spelas i LCS men än så länge har jag bara sett mig själv spela han. Samtidigt som tank vs tank är det tråkigaste som finns att spela top så spelar jag nu gärna mot tanks. Botrk + ult och vilken tank som helst går ner. Till skillnad från t ex. shyv så är han mycket bättre på att jaga/slowa ner fiender. Pratar givetvis om ligans bästa troll.
Vem?! Mundo?! Warwick?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in