2014-01-20, 08:34
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectricNurse
Visst var jag Bronze 3, Men jag har köttat normal ett år, sänker plat+ spelare nu. Började spela lol på s3, så man vill ju inte börja med rankat direkt. Ville bara testa vad jag hamnade i, sen sket jag i det.

Jag bär nästan varje match om jag får köra mid, vilket inte händer allt för ofta. Annars kör jag supp, och förlorar aldrig bot (om jag inte har inte helt efterbliven adc).

Det ska ju inte spela någon roll vad man spelade i förut, vad är det då för vits med skiten?
Då kan de ju lika gärna sätta mig i broze direkt? Så slipper man slösa tid på idiot-games.
Du kan få spöa Challenger spelare hur mycket du vill men om du fortfarande är rankad bronze så är det ingen som bryr sig om hur många gånger du vinner mid. Du låter som typiska grinollen som klagar på Elo-hell och feedande lanes, illa att du ens torskar mot Bronzespelare om du är bättre än platinumspelare imo
Citera
2014-01-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Vad finns det för anledning till att köra dessa om 2 veckor? Kommer ju ändå vara liknande personer du spelar med?

Jag har nu iofs inte kört mina än men av helt andra anledningar än att vänta för väntandets skull.

Absolut, men just nu rapporteras det dagligen om
1. lagg,
2. dc's
3. idioter som medvetet går in i ranked enbart för att sabba folks placements.

så ja väntar hellre har inte bråttom ändå så
Citera
2014-01-20, 10:05
Medlem
Incipios avatar
Ja alltså jag tycker det är klart värt att spela sina placements nu. Även om chansen att du får spela med idioter så kan du även få spela med folk som är bättre än dig. Jag till exempel slutade på silv 2 i s3 och hamnade i silv 4 efter 6/10. Jag hade oerhört hög mmr efter det för att jag fick hoppa över silver 3 och komma direkt till 2.
Nu spelar jag med folk som var plat/gold förra seasonen och jag märker hur dom är så mycket bättre än mig. Men jag lär mig ju som fan av dom, så det är positivt.

En snubbe var plat 2 S3 och tyckte inte jag platsade i silv 2 när jag visade mina thresh-skills, lite kul
Citera
2014-01-20, 10:10
Medlem
Snabb fråga här!
Hur ovanligt är det med PBE acc egentligen? Det flesta av mina kompisar har signat upp för flera år sen men när jag fick mitt PBE acc i helgen (yippie! ) så fick jag höra av en person att det inte är ovanligt alls och att en annan kompis till mig har 3 stycken PBE acc. Så... sitter dom och ljuger för mig eller har jag hypat detta i onödan?

Tack för mig!
Citera
2014-01-20, 10:46
Medlem
fgnms avatar
Gick från d5 till p5 men det är inget jag deppar över längre. Brukar va rätt seg på att lära mig metan och har dessutom pausat ett tag från ranked för att spela andra spel. Borde nog ge mig lite också att gå från att spela på en 15 tums laptop till en 24 tums riktigt skärm med ny burk.

Ingen kommentar ang. trundle?
Citera
2014-01-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozer9
Snabb fråga här!
Hur ovanligt är det med PBE acc egentligen? Det flesta av mina kompisar har signat upp för flera år sen men när jag fick mitt PBE acc i helgen (yippie! ) så fick jag höra av en person att det inte är ovanligt alls och att en annan kompis till mig har 3 stycken PBE acc. Så... sitter dom och ljuger för mig eller har jag hypat detta i onödan?

Tack för mig!

Ganska ovanligt är det väl, men det beror på att många inte vet hur lätt det är att få ett acc på betan.
Citera
2014-01-20, 12:35
Medlem
MrWalross avatar
Yo, fan jag har börjat lira zed igen, mainade honom förut ett tag, känns som om han är lite tankigare nu, har de höjt hp/lvl hos han? Känns som om man kan tanka mkt med dorans shield och black cleaver

Ngn som kan länka en pro guide om zed ? Känns som om ja mst uppdatera mig lite om honom lol, har kollat lite bjergsen build osv
Citera
2014-01-20, 13:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Gick från d5 till p5 men det är inget jag deppar över längre. Brukar va rätt seg på att lära mig metan och har dessutom pausat ett tag från ranked för att spela andra spel. Borde nog ge mig lite också att gå från att spela på en 15 tums laptop till en 24 tums riktigt skärm med ny burk.

Ingen kommentar ang. trundle?
Det hade ju kunnat varit värre så! Hur många vinster hade du förresten?

--
Jag tycker det är roligt att Trundle spelas, öppnar ju "upp" toplane lite i och med att man kan bli counter-pickad med honom. Tycker också han är rätt stark och svinjobbig att möta för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrWalros
Yo, fan jag har börjat lira zed igen, mainade honom förut ett tag, känns som om han är lite tankigare nu, har de höjt hp/lvl hos han? Känns som om man kan tanka mkt med dorans shield och black cleaver

Ngn som kan länka en pro guide om zed ? Känns som om ja mst uppdatera mig lite om honom lol, har kollat lite bjergsen build osv
Nej, han har inte blivit tankigare och dem har inte höjt hp per level. Det är antagligen mastery's du känner av. Du kan titta här om du är nyfiken på vad dem har ändrat.

Det är bara bygga honom precis som innan, så en pro guide tror jag inte hjälper dig så mycket.
Botrk, lw, black cleaver också vidare.
Citera
2014-01-20, 13:25
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det hade ju kunnat varit värre så! Hur många vinster hade du förresten?

--
Jag tycker det är roligt att Trundle spelas, öppnar ju "upp" toplane lite i och med att man kan bli counter-pickad med honom. Tycker också han är rätt stark och svinjobbig att möta för den delen.

Sant sant. Spelade så fruktansvärt dåligt de flesta matcherna så jag slutade med 2 vinster haha. Det lustiga är att det var mina placement-matcher till s3 som gav mig självförtroende nog att bli platinum (9 vinster den gången). Men det ska bli kul att klättra igen, nu vet jag att jag kan och kan dessutom höja mitt tidigare mål om diamond 5.

Håller med, ingen som jag first pickar kanske men han är stark mot de flesta meta-top just nu. Hans sustain är bland de bästa i spelet, redan från lvl 1, och blir bara bättre för att till slut bli rakt av op. Inte spelat han tillräckligt för att se hans nackdelar men dom finns säkert. Det svåra kan va att hålla i sin mana och inte överanvända W och E. Brukar spela rätt passivt i början och farma ihop en botrk så fort jag kan för att sen poppa allt och gå all in. Många tanks som bara bygger defensiva items blir ofta överraskade av all dmg man kan trycka och diva är inte heller några problem utan armor med ms från W.
Citera
2014-01-20, 14:09
Medlem
Jag hörde nyss att plat 1 är det högsta man kan placeras efter provisional matcherna, stämmer detta?

Jag trodde nämligen att jag skulle hamna högre men om detta är fallet så kan jag ju känna mig ganska nöjd ändå.
Citera
2014-01-20, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Jag hörde nyss att plat 1 är det högsta man kan placeras efter provisional matcherna, stämmer detta?

Jag trodde nämligen att jag skulle hamna högre men om detta är fallet så kan jag ju känna mig ganska nöjd ändå.

Det stämmer.

Btw, hade glömt bort varför jag spelade Varus i 80% av mina games i S3. Snubben är ju inte nådig!
Citera
2014-01-20, 17:10
Medlem
Neuschwansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socker-Conny
Här kan du läsa lite. Håller väl inte med till 100 på alla punkter men nånstans ska man ju börja

http://www.nerfplz.com/2014/01/2014-champion-tier-list-solo-queue.html
Tack för länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in