2014-01-19, 17:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur ser man det? Var när hur? Om jag startar från alaska eller någon ö som ligger ensligt, så syns det inte. Du bör nog vara närmare än 3 mil för att kunna se något.

3 år och du har inte lärt dig något. Det måste vara något slags rekord.

Nej, du kan inte starta från vilken plats som helst på jorden på vilken tidpunkt som helst för att nå månen. Detta är fakta.
NASA kan inte dölja var månen befinner sig och eftersom man med blotta ögat kan se månen så går det att räkna ut när man måste lyfta för att nå månen.
Uppskjutningarna var knappast hemliga.

Att hoppas på du skall ha läst på något om detta sedan sist är väl att hoppas på ett mirakel.
Eftersom man tog nästan ett helt varv runt jorden innan man beordrade TLI (Trans-lunar injection) så fanns det massor av möjligheter till observationer. Vilket du kan läsa om här.
http://www.astr.ua.edu/keel/space/apollo.html
Så spåret du nu är inne på är en död häst.

Sen kan du ju försöka ännu en gång förklara hur man sänder radiotrafik, farkost-data och bio-data från månen. Detta är ju enkelt att förklara om man har en farkost CM Command Module som cirkulerar i bana runt månen och sen LM på månens yta. En viktigt sak i detta är att CM är i radioskugga i 45 min varje varv. Men skall ni foliehattar försöka förklara detta utan dessa 2 enheter så blir det vilda gissningar helt utan förankring i verkligheten.
Citera
2014-01-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Radioamatörer följde kommunikationerna mellan markstationen och rymdskeppen.
Har du någon länk eller källa på detta? Är det troliga, att en satellit mellan användes också? Jag vet att det var en stor parabol i Australien som ska ha förmedlat tv-signalerna från rymden.
Det går väl inte heller veta var signalen kommer från? Då skulle man behöva triangulera signalen. Dvs för att veta signalens position, så behöver du lyssna från tre positioner samtidigt. Så som man gör när man mäter var din mobiltelefon befinner sig. Om du ställer en satellit i rymden så går det inte veta om den står stilla eller om signalen kommer från ett rörligt objekt som en raket.
Citat:
Var det total radiotystnad under den riktiga resan? Hur kunde markstationen då veta vad som hände upå månen?
Sådana detaljer är inte kända.
Citat:
Hur kan du känna till de riktiga resorna? Hur vet du att det var utomjordisk teknologi i apolloprojektet om de höll allt hemligt?
De riktiga resorna är inte kända.
Det som man vet är, mer generella saker som att det hemliga rymdprogrammet finns, syftet, vad tekniken klarar, att de har skapat en antigravitationsmotor. Att det tog 20 år och hundratals miljarder dollar av forskning för att kunna skapa denna motor.
Citat:
Var det Apollo 18 som var den riktiga resan?
Kan inte svara på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du hittar på argument som är löjliga, att skjuta upp en raket av den storleken är svår att undgå, det låter och syns.
Vem har sagt att det har skjutits upp raketer i hemlighet?
Citat:
Och hur döljer man en massa folk och utrustning som åker ut i ödemarken.
Du kan göra massor, mycket enklare än du tror.
Citat:
Du har inte förklarat hur amatörastronomer som tittar på månen inte sett dessa riktiga landningar.
Så du påstår att det skulle synas? Det är lika enkelt som att övervaka en svart kråka, i New York från Stockholm.
Citat:
Och varför har man skjutit upp rymdfärjorna där man gjort.
Ja jag har frågat om detta, kolla inlägg bakåt!
Varför inte? Jag letar inte efter saker. Du får klistra in texten.
Citera
2014-01-19, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du hittar på argument som är löjliga, att skjuta upp en raket av den storleken är svår att undgå, det låter och syns. Och hur döljer man en massa folk och utrustning som åker ut i ödemarken. Du har inte förklarat hur amatörastronomer som tittar på månen inte sett dessa riktiga landningar.

Och varför har man skjutit upp rymdfärjorna där man gjort.

Ja jag har frågat om detta, kolla inlägg bakåt!
Och varför har man skjutit upp allting under van allen???????
Citera
2014-01-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
3 år och du har inte lärt dig något. Det måste vara något slags rekord.

Nej, du kan inte starta från vilken plats som helst på jorden på vilken tidpunkt som helst för att nå månen. Detta är fakta.
NASA kan inte dölja var månen befinner sig och eftersom man med blotta ögat kan se månen så går det att räkna ut när man måste lyfta för att nå månen.

Att hoppas på du skall ha läst på något om detta sedan sist är väl att hoppas på ett mirakel.
Eftersom man tog nästan ett helt varv runt jorden innan man beordrade TLI (Trans-lunar injection) så fanns det massor av möjligheter till observationer. Vilket du kan läsa om här.
Så spåret du nu är inne på är en död häst.

Sen kan du ju försöka ännu en gång förklara hur man sänder radiotrafik, farkost-data och bio-data från månen. Detta är ju enkelt att förklara om man har en farkost CM Command Module som cirkulerar i bana runt månen och sen LM på månens yta. En viktigt sak i detta är att CM är i radioskugga i 45 min varje varv. Men skall ni foliehattar försöka förklara detta utan dessa 2 enheter så blir det vilda gissningar helt utan förankring i verkligheten.
Ok, ditt problem är att du tror att det ena utersluter det andra. Delar eller inget alls kan vara fejkat, stämma med verkligheten, eller så. Jag har tidigare sagt, och det tror jag fortfarande, att bilderna, samt live tv. Var fejkat. Vad som för övrigt är fejk eller inte. Kan vi ju spekulera i. Kanske åkte de till månen, använde antigravitation för att lyckas med detta. Kanske var det andra personer än de officiella som åkte. Kanske åkte de endast upp, tog några varv runt jorden. Det går ju spekulera i. Jag, kommer inte sitta och fundera på detta.
Att du inte tror på något som inte är den officiella sanningen, torde ju vara en position som är den mest korkade. Fråga, tror du NSA finns? Tror du att de lyssnar på oss? Jag sa detta förr, och fick samma svar då? "Du är ju knäpp". Dina andra frågor, har jag inte sagt något om, och varken kan eller orkar kommentera. Bara för att man påstår något, betyder det inte, att jag har ett krav på mig att förklara hur detaljerna funkar. Det är ofta okänt. Eller att jag måste bevisa saker jag säger. Det går ju inte.
Citera
2014-01-19, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten

Trams
Jo det kan man!

Med antigravitations farkosterna kan du göra va du vill.

Det löstes 1955 om jag inte minns fel på året.

Ser du nått som offentligt handlar om antigravitation idag ?? Att dom försöker lösa det ? Nej, för det är redan löst.
Citera
2014-01-19, 17:55
Medlem
Citat:
Har du någon länk eller källa på detta?
http://www.arrl.org/eavesdropping-on-apollo-11

Citat:
Det går väl inte heller veta var signalen kommer från? Då skulle man behöva triangulera signalen. Dvs för att veta signalens position, så behöver du lyssna från tre positioner samtidigt.
Det räcker med en för att veta att det är i riktning mot månen. Det behövs flera för att kunna bedöma avståndet. En solig dag kan du hålla för ögonen och genom att vrida huvudet hitta riktningen mot solen.

Citat:
Om du ställer en satellit i rymden så går det inte veta om den står stilla eller om signalen kommer från ett rörligt objekt som en raket.
Det är bara att vänta en stund så märker man att den flyttat på sig. Tex i sidled eller att signalstyrkan minskar.

Citat:
Hur kan du känna till det som inte är känt?

Citat:
Det som man vet är, mer generella saker som att det hemliga rymdprogrammet finns, syftet, vad tekniken klarar, att de har skapat en antigravitationsmotor. Att det tog 20 år och hundratals miljarder dollar av forskning för att kunna skapa denna motor.
Hur vet man det om det är hemligt? Vad använder de antigravitationsmotorn till nuförtiden? Det borde vara billigare att nyttja den än gamla hederliga raketer när satelliter ska skjutas upp.
Citera
2014-01-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
Trams
Jo det kan man!

Med antigravitations farkosterna kan du göra va du vill.

Det löstes 1955 om jag inte minns fel på året.

Ser du nått som offentligt handlar om antigravitation idag ?? Att dom försöker lösa det ? Nej, för det är redan löst.
Varför används inte antigravitationsfarkosterna när satelliter skjuts upp? Eller när Sovjet skjuter upp ny personal till ISS. Det borde vara en världsmarknad för de som kan sälja antigravitationsmotorer. Tänk på alla som vill installera en i sin bil.
Citera
2014-01-19, 18:03
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ok, ditt problem är att du tror att det ena utersluter det andra. Delar eller inget alls kan vara fejkat, stämma med verkligheten, eller så. Jag har tidigare sagt, och det tror jag fortfarande, att bilderna, samt live tv. Var fejkat. Vad som för övrigt är fejk eller inte. Kan vi ju spekulera i. Kanske åkte de till månen, använde antigravitation för att lyckas med detta. Kanske var det andra personer än de officiella som åkte. Kanske åkte de endast upp, tog några varv runt jorden. Det går ju spekulera i. Jag, kommer inte sitta och fundera på detta.
Att du inte tror på något som inte är den officiella sanningen, torde ju vara en position som är den mest korkade. Fråga, tror du NSA finns? Tror du att de lyssnar på oss? Jag sa detta förr, och fick samma svar då? "Du är ju knäpp". Dina andra frågor, har jag inte sagt något om, och varken kan eller orkar kommentera. Bara för att man påstår något, betyder det inte, att jag har ett krav på mig att förklara hur detaljerna funkar. Det är ofta okänt. Eller att jag måste bevisa saker jag säger. Det går ju inte.

Saken är att om EN av era fantasier fallerar så fallerar hela er saga.
Sen använde man gravitationen för att ta sig till månen. Fast hade du läst på detta så kanske det inte blir lika mycket fel varje gång.

Jag tror på tex. naturlagarna, jag tror på vetenskapsmän som kan belägga sina teorier, jag tror på matematiken.
Vad du väljer att kalla dessa sikter jag högaktningsfullt i.Fakta är att ingen har lyckats bevisa en enda sak som skulle kunna vara till er foliehattars fördel.
Sen 1968 har man skickat människor runt jorden och runt månen i apolloprojektet och ni foliehattar har kommit upp med nada. Grattis.

Att du inte fattar är inte det samma som att det inte har hänt.
Du kan inte förklara detta så då skall du blanda in NSA som inte har något med detta att göra. Du har kanske rätt om NSA men du har fel då det gäller NASA, finns liksom inget samband alls.
Citera
2014-01-19, 20:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
Och varför har man skjutit upp allting under van allen???????

Mja nu förmodar jag att du tänker på den yttre för den inre "drabbar" även ISS http://en.wikipedia.org/wiki/South_Atlantic_Anomaly#Effects
Citera
2014-01-19, 20:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Har du någon länk eller källa på detta? Är det troliga, att en satellit mellan användes också? Jag vet att det var en stor parabol i Australien som ska ha förmedlat tv-signalerna från rymden.
Det går väl inte heller veta var signalen kommer från? Då skulle man behöva triangulera signalen. Dvs för att veta signalens position, så behöver du lyssna från tre positioner samtidigt. Så som man gör när man mäter var din mobiltelefon befinner sig. Om du ställer en satellit i rymden så går det inte veta om den står stilla eller om signalen kommer från ett rörligt objekt som en raket.
Sådana detaljer är inte kända.
Kan inte svara på detta.
Vem har sagt att det har skjutits upp raketer i hemlighet? Du kan göra massor, mycket enklare än du tror.
Så du påstår att det skulle synas? Det är lika enkelt som att övervaka en svart kråka, i New York från Stockholm.
Varför inte? Jag letar inte efter saker. Du får klistra in texten.

Det vore ju bra om du höll ihop dina amsagor du lägger fram, du skrev själv om de riktiga uppskjutningarna från någon avlägsen plats och eftersom vi som är intresserade av månfärderna inte vet om dessa måste det ju varit i hemlighet eller???

Jaru det är mycket enklare att de skickat upp de raketer som det gjort än göra charader på cape canaveral och sedan skicka upp andra.

Har du en polare med bra digitalkamera och 300 till 500 mm objektiv rikta den mot månen mycket häftigt kan jag lova och då brukar amatörastronomerna ha häftigare saker.

Nä att du inte letar efter saker eller information framgår med all tydlighet, istället för att gnälla kan du väl bara svara på frågan vilken alienteknologi användes i apollonprojektet??
Citera
2014-01-19, 22:42
Medlem
Citat:
http://www.arrl.org/eavesdropping-on-apollo-11
Vad är det som säger att dessa källor inte är skapade av NASA? Så skulle jag ha gjort.
Citat:
Det räcker med en för att veta att det är i riktning mot månen. Det behövs flera för att kunna bedöma avståndet. En solig dag kan du hålla för ögonen och genom att vrida huvudet hitta riktningen mot solen.
Om du har flera måste du väl också koordinera dessa, får att få avståndet? Så har jag fattat det. Men som sagt de kunde ha landat något på månen eller haft en något i närheten av månen.
Citat:
Det är bara att vänta en stund så märker man att den flyttat på sig. Tex i sidled eller att signalstyrkan minskar.
Skulle kunna varit en orbiter som var obemannad. Eller bemannad. Som jag skrev. Kanske skedde resorna. Min teori är att bilderna och filmerna, samt ljudet är fejkat.
Citat:
Hur kan du känna till det som inte är känt?
Om du ligger i buskarna och ser staten bygga en järnväg, samt ett tåg. Gör man antagandet att de kommer göra en resa med dessa. Inte lägger man 1000 miljarder för att sen inte använda det.
Citat:
Hur vet man det om det är hemligt?
Läckor
Citat:
Vad använder de antigravitationsmotorn till nuförtiden?
De ska ha flera olika farkoster. Den vanligaste är en ARV http://disinfo.com/2013/07/the-alien-reproduction-vehicle-blueprints-of-mark-mccandlish/ som kallas för black delta http://pimpinturtle.com/2009/06/10/three-clear-photographs-of-black-triangle-over-south-carolina-jet-ufo.aspx.
Citat:
Det borde vara billigare att nyttja den än gamla hederliga raketer när satelliter ska skjutas upp.
Billigare? Tror du staten bry sig om vad det kostar? jo, faktiskt har de börjat göra det. Det är därför som rymdfärjan är nerlagd och inget nytt är planerat.
Citera
2014-01-19, 22:45
Medlem
Citat:
Varför används inte antigravitationsfarkosterna när satelliter skjuts upp? Eller när Sovjet skjuter upp ny personal till ISS. Det borde vara en världsmarknad för de som kan sälja antigravitationsmotorer. Tänk på alla som vill installera en i sin bil.
Just precis därför. Tekniken är mycket användbar. Den är FÖR bra. Tänk vilka enorma pengar oljebolagen eller kärnkraftsbolagen skulle förlora. Det skulle också bli oerhört svårt att kontrollera befolkningen om alla kunde flyga som de ville. Nej, detta måste endast vara militärt och hemligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in