2014-01-19, 15:52
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Tack för kaffet/teet. Ronnie slank vidare till 4-0. Selby lyckades med ett antal enkla missar. Antar att han känner pressen från Ronnie och gärna vill försvara titeln.

Man får hoppas att Selby klarar av att komma igen nu efter tepausen så det inte slutar med att Ronnie vinner en promenadseger.
Citera
2014-01-19, 15:56
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Man får hoppas att Selby klarar av att komma igen nu efter tepausen så det inte slutar med att Ronnie vinner en promenadseger.

Precis, kom just hem och har missat all snooker på eftermiddagen. Selby verkar vara illa ute. Det är kanske så att Ronnie helt enkelt är i sitt livs form??
Citera
2014-01-19, 16:17
Medlem
Glappkontakts avatar
Ser inte ut som att Selby har mycket att sätt emot. Motståndarnas totala antal frame under en hel turnering inte ens räcker till för att vinna en match.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Precis, kom just hem och har missat all snooker på eftermiddagen. Selby verkar vara illa ute. Det är kanske så att Ronnie helt enkelt är i sitt livs form??

Men det känns lite som att nivån har sjukit lite dom sista tre åren. Så min analys är att Ronnie spelar på sin nivå han alltid haft.
När kommer nästa 147:a eller tre minuters frame?
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-01-19 kl. 16:20.
Citera
2014-01-19, 16:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ser inte ut som att Selby har mycket att sätt emot. Motståndarnas totala antal frame under en hel turnering inte ens räcker till för att vinna en match.

Men det känns lite som att nivån har sjukit lite dom sista tre åren. Så min analys är att Ronnie spelar på sin nivå han alltid haft.
När kommer nästa 147:a eller tre minuters frame?

Selby fick äntligen ett frame...5-1 till Ronnie.

Ronnies dominans i Masters tål att diskuteras. Hur märker du att nivån har sjunkit dom senaste tre åren?

Man skall samtidigt komma ihåg att Ronnie under dom 3-4 senaste åren haft mycket problem med motivation. Han har hoppat över tävlingar och fått böta. Ett tag skyfflade han koskit på en bondgård.

Trots detta så dominerar alltså Ronnie mer än någonsin?
Senast redigerad av Moltas666 2014-01-19 kl. 16:38.
Citera
2014-01-19, 16:47
Medlem
Moltas666s avatar
Det sitter en äldre farbror i publiken, han är väldigt lik Ron Woods i Rolling Stones. Han är ganska ungdomligt klädd så det är ingen farbror i trenchcoat och basker.

EDIT...stackars Selby fick inte ens vinna framet som han ledde stort. Ronnie gnetade till sig omspel på svart och vann.

Selby måste snart vara knäckt??
Senast redigerad av Moltas666 2014-01-19 kl. 16:59.
Citera
2014-01-19, 17:06
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:

Ronnies dominans i Masters tål att diskuteras. Hur märker du att nivån har sjunkit dom senaste tre åren?

Man skall samtidigt komma ihåg att Ronnie under dom 3-4 senaste åren haft mycket problem med motivation. Han har hoppat över tävlingar och fått böta. Ett tag skyfflade han koskit på en bondgård.

Har tyvärr inget konkret att komma med eller statistik. Men sen det utökade spelschemat slog igenom så tycker jag att det syns tydligt att många spelare inte orkar med att prestera på samma höga nivå. Fördelen är att många fler får chansen.
Citera
2014-01-19, 17:53
Medlem
pettachis avatar
Citat:

Undra om resten tar det med ro? Alla vet ju vilken talang för spelet Ronnie har.
Citera
2014-01-19, 17:55
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Gud finns!
Verkligen, allt för många gånger snooker blivit lidande av andra sporter på Esp.
Citera
2014-01-19, 18:40
Medlem
camejos avatar
Jag vågar inte räkna ut Selby än. Han ger sig aldrig. Han är nog den farligaste spelaren att leda mot.

Hoppas på tre snabba hundraserier av Ronnie i nästa session således
Citera
2014-01-19, 19:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Knappast, va? Dom blir ju bara skickligare och skickligare och kineserna kommer starkt. Men Sullivan är i en egen liga, när han så önskar.
Citera
2014-01-19, 19:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men det känns lite som att nivån har sjukit lite dom sista tre åren.
Det faktum att antalet 147-serier per år sakta men säkert ökar tycker jag talar emot din känsla.
Citera
2014-01-19, 19:47
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Knappast, va? Dom blir ju bara skickligare och skickligare och kineserna kommer starkt. Men Sullivan är i en egen liga, när han så önskar.
Räknade inte med att någon här skulle hålla med mig. Skulle nog kunna gå igenom statistiken för att bevisa det. Men, som en del spelare säger, Vi orkar inte med ...

Kina har 14 av 130 spelare med på rankingen 2013. Fu är registrerad för Hong Kong.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det faktum att antalet 147-serier per år sakta men säkert ökar tycker jag talar emot din känsla.
En 147:a säger inte så mycket om det övriga spelet och snittet. Siffror säger långt ifrån allt.
Senast redigerad av Glappkontakt 2014-01-19 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in