2014-01-15, 23:53
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Intressant tråd som jag följt länge.
Finns många spekulationer om vad som hände, likhundens markeringar osv, men det scenario jag tror mest på verkar ingen ha spekulerat i:
1. Maddie klättrar upp i soffan, ramlar och slår ihjäl sig, och hamnar då bakom soffan. Kan ha hänt någon gång mellan kl 20 och 21.30.
2. De som checkat denna tid har inte kollat så noga utan mest konstaterat att det är tyst på rummet.
3. När Kate kommer dit så upptäcker hon Maddies säng tom, letar runt lite men inte bakom soffan, får panik och slår larm. Alla rusar runt och letar, men först när Kate och Gerry är ensamma på rummet kollar dom bakom soffan och upptäcker då den döda Maddie. Dom inser då att olyckan kan bero på att dom drogad henne och att dom kan åka dit. Då dom redan slagit larm om kidnappning tar dom det korkade beslutet att inte avslöja att dom hittat flickan, gömmer henne tillfälligt i garderoben, och hamnar därefter i en situation som dom inte kan ta sig ur. Snöbollen är i rullning och bara växer och växer och dom har inte längre något val.
Ett scenario i denna stilen skulle förklara många saker, som t ex att likhunden markerar eftersom hon legat där ett bra tag. Skulle även förklara alla inblandades agerande under kvällen och delvis även efter kl 22. Skulle förklara hur Gerry/Kate kunnat diskutera och gömma undan kroppen helt utan inblandning av övriga i Tapas-gänget. Skulle förklara.. tja, det mesta?
Eller faller denna teori på att det är bevisat att Gerry/Kate aldrig var ensamma på rummet efter kl 22 och före polisen hann dit?
Stora delar är säkert sant. Men det går inte ihop med Smiths vittnesmål tidsmässigt. Att det är Maddie och eventuellt Gerry som Smiths ser är min absoluta övertygelse.
Citera
2014-01-16, 00:01
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Absolut kan något ha inträffat tidigare under kvällen.
Jag har en känsla av att något saknas,eller som inte stämmer,kan inte sätta fingret på vad det är,men jag tycker att det är allt för många sammanträffande och konstiga händelser på kort tid.
Iakttagelse 1,"Tannerman":Jane Tanner ser en man bärandes på ett barn,detta inträffar samtidigt som hon ser Gerry prata med Wilkins.(Avskriven,men SY´s huvudspår under lång tid)
Matt Oldfield tittar inte in i barnens rum fast han åtagit sig att titta till dom.
Iakttagelse 2:"Smithman",Smith ser en man bärandes på ett barn samma tid som Kate larmar.
Dessa inträffar inom en tidsperiod på ca:45minuter,varav två utav händelserna inträffar samtidigt.
Nu vet jag inte hur länge en kropp ska ligga förrän en likhund kan känna doften,men efter som den markerade bakom soffan och på hyllan i garderoben kan vi anta att dog vid soffan och kan ha förvarats en kort stund i garderoben,kanske inte helt otänkbart i den blå bagen som senare var borta,det ser man på Polisens bilder att den står på den hyllan där hunden markerar.
Var David Payne överhuvud taget i lägenhet 5A,eller fungerar som ett alibi att ingenting inträffade vid den tidpunkten?
Vad Russel O´Brien borta så länge?
Han skulle duscha och byta kläder på sitt barn,tog lång tid kan man tycka.
Var Gerry verkligen vid Tapas vid 22?
Enligt polarna,ja,men enligt restaurang personal,nej.
Dom måste få till en rekonstruktion på plats med samtliga inblandade så kanske det bringas klarhet i en hel del saker.
Det är bara det att om Maddie dog bakom soffan tidigare under kvällen skulle de knappast låta henne ligga kvar så länge att kroppen börjar utsöndra doft (vilket jag läst rör sig om allt mellan 20 min till 90 min beroende på omständigheterna)
Citera
2014-01-16, 09:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det är bara det att om Maddie dog bakom soffan tidigare under kvällen skulle de knappast låta henne ligga kvar så länge att kroppen börjar utsöndra doft (vilket jag läst rör sig om allt mellan 20 min till 90 min beroende på omständigheterna)
Gerry drog iväg och spelade tennis strax före kl.18,Kate lägger tvillingarna och somnar själv.
Olyckan händer,Kate vaknar senare och hittar Maddie bakom soffan,göms i garderoben,torkar av golvet,Gerry går upp vid 21 och tänker då flytta henne,men när han ska titta om kusten är klar blir han uppehållen av Wilkins.
Det här jag menar att Payne aldrig var i lägenheten tidigare utan är fabriserat alibi åt Kate och att barnen var ok.
Och med tanke på att den ena sa att Payne var i lägenheten i 30sek och den andra sa 30 min kan det tyda på ett missförstånd om vad dom kom överens om,båda säger siffran 30.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-16 kl. 10:47.
Citera
2014-01-16, 20:24
Medlem
2big4yous avatar
Det finns vissa indikationer på varför detta har blivit ett politiskt case i UK och varför MET/SY lägger ner £6,5miljoner på att inte hitta någonting.
Kan även vara anledningen till att England tryckte på Portugal när McCanns blev "Arguidos".
Detta är väldigt känsliga uppgifter om Gerry McCann,skulle det visa sig vara sant så kommer vi aldrig se,i alla fall MET/SY gripa,eller ens förhöra McCann´s utan risken kommer bli överhängande för en "white wash".
Vad detta gäller återkommer jag till när eller om det kommer mer info.
Citera
2014-01-17, 11:35
Medlem
Ghostfaces avatar
http://www.chrisspivey.co.uk/come-and-play-circus-games-an-in-depth-look-at-the-madeleine-mccann-libel-trial/

Vinklat? Ja! Läsvärt? Absolut! På med foliehattarna och gotta er i lite intressant läsning
Citera
2014-01-17, 20:45
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://www.chrisspivey.co.uk/come-and-play-circus-games-an-in-depth-look-at-the-madeleine-mccann-libel-trial/

Vinklat? Ja! Läsvärt? Absolut! På med foliehattarna och gotta er i lite intressant läsning
Mycket läsvärd.
Haha,Stephen Birch,det är en mycket speciell person,många i "anti McCann" ligan vill se honom med en tvångströja på sig.
Han är bombsäker på att hon ligger under Murats garageuppfart.
Kanske postat denna tidigare,men här är han med i Portugisisk TV där han smugit sig in på Murats garageuppfart med något ultraljudsinstrument.
http://www.youtube.com/watch?v=RMbQF5Mc1fs
Han håller på att försöker samla ihop £50.000.- för att få tidningen "Correio da Manha" att förhandla med Murat.
Här om dagen sa han att han fått grönt ljus från Polisen i Portugal,men när det gäller Birch så måste man se resultatet,och inte lita på vad han säger.
En sak kanske han har rätt i,det är om det finns någon koppling mellan Murat och McCann.
På en presskonferens 2007(har jag för mig det var) så fick Gerry frågan om han kände Murat och svarade,"I don´t answer that question".
Sen kan man undra om det inte är billigare och släppa in en spår/likhund på Murats garageuppfart än att betala £50.000.- för en uppgrävning??!!?
Citera
2014-01-18, 09:03
Medlem
Ghostfaces avatar
Finns ju mycket snack på nätet om att Gordon Brown är pedofil. Att brittiska politiker har en fäbless för udda bögsex med strypsnaror och apelsiner i munnen är ju ingen nyhet men att en före detta premiärminister skulle hålla på med pedofila övningar vore ju smått sensationellt. Konstigare saker har ju visserligen hänt, som tex att MET/ SY lagt ner 6,5 miljoner pund på att hitta ingenting i ett fall där all statistik och alla bevis talar för att offret är bragt om livet. Detta i ett land där det försvinner ett barn var tredje minut utan att någon höjer på ögonbrynen....

http://missingkids.co.uk/
Citera
2014-01-18, 12:16
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Finns ju mycket snack på nätet om att Gordon Brown är pedofil. Att brittiska politiker har en fäbless för udda bögsex med strypsnaror och apelsiner i munnen är ju ingen nyhet men att en före detta premiärminister skulle hålla på med pedofila övningar vore ju smått sensationellt. Konstigare saker har ju visserligen hänt, som tex att MET/ SY lagt ner 6,5 miljoner pund på att hitta ingenting i ett fall där all statistik och alla bevis talar för att offret är bragt om livet. Detta i ett land där det försvinner ett barn var tredje minut utan att någon höjer på ögonbrynen....

http://missingkids.co.uk/
Ja,och jag klandrar inte dom som tror på diverse konspirationer och då menar jag inte själva försvinnandet utan själva efterspelet,och man märker att de flesta britter som har synpunkter på hur detta fall sköts har tröttnat rejält på att skattepengarna läcker som ett såll utan resultat.
Den 3e Maj kommer det anordnas en demonstration i London mot detta.
Det har även försvunnit en del brittiska barn utomlands genom åren som blivit några notiser i media.
Sen kan man undra varför McCann's har en fond och tigger pengar när det finns två olika Polisutredningar som sköter fallet,varav SY har nästan 40 man på detta fall?!?
Att något inte är som det ska kan man konstatera utan att bära foliehatt.
SY har runt 40 p.o.i's,vad händer när dessa är genomgågna och borträknade,kommer dom lägga ner fallet efter att lagt ner mellan kanske 7-10milj £?
Det skulle vara en katastrof för SY!
Kommer dom intressera sig för T9?
Troligtvis inte.
Då återstår det att att hitta en död "traktorförare" eller liknande,så går SY ur detta med flaggan i topp.
Citera
2014-01-18, 20:02
Medlem
2big4yous avatar
Ska bara meddela er att Amaral vs. McCann,Libel Trial återupptas Onsdagen den 22/1 och vi får hoppas att vi även får höra resultatet.
Citera
2014-01-19, 10:04
Medlem
Ghostfaces avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/article-487592/Police-dig-Kate-Gerry-McCanns-past.html#ixzz2qnNCakHh

Snart kommer stämningarna börja hagla....
Citera
2014-01-19, 14:01
Medlem
Ghostfaces avatar
Nytt lågvattenmärke från McScammarna.

McCANN'S HIT SHOCKING ALL TIME LOW

No one who has followed the disgraceful cynical actions of the McCann's are surprised at the depths to which they will plumb in order to use any misfortune to try and convince the British public that the fake abduction of little Maddie took place.

But they have stooped to a new low even from them !

Having placed a picture of poor little Mikaeel Kular on the Official Find Maddie website in an attempt to then turn round when he was found and say "See it can happen!" they then removed it as soon as it was found the poor little soul was dead and that the mother has been arrested and questioned.
Citera
2014-01-20, 22:58
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Nytt lågvattenmärke från McScammarna.

McCANN'S HIT SHOCKING ALL TIME LOW

No one who has followed the disgraceful cynical actions of the McCann's are surprised at the depths to which they will plumb in order to use any misfortune to try and convince the British public that the fake abduction of little Maddie took place.

But they have stooped to a new low even from them !

Having placed a picture of poor little Mikaeel Kular on the Official Find Maddie website in an attempt to then turn round when he was found and say "See it can happen!" they then removed it as soon as it was found the poor little soul was dead and that the mother has been arrested and questioned.
Dom slutar aldrig att förvåna en.

Är det bara jag som får lite dåliga vibbar av bilder som den här av barn,det är Madeleine på bilden i hemmet:
http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Maddie5-17.jpg
Kanske en oskyldig bild,men i kombination med Dr Katarina Gaspars vittnesmål så väcker det en del funderingar hos mig iaf.
(Dave=David Payne)
On 16 May 2007, just 13 days after Madeleine disappeared, Dr Katarina Gaspar made this statement:

“One night, when all the adults, that is, from those couples I have mentioned above, were all sitting around on a patio outside the house where we were all staying. We had been eating and drinking ‘Berbers’. I was sitting between Gerry and Dave and I think both were talking about Madeleine. I can't remember the conversation in its entirety, but they seemed to be discussing a particular scenario. I remember Dave saying to Gerry something about ‘she’, meaning Madeleine, ‘would do this’.

“While he mentioned the word ‘this’, Dave was doing the action of sucking one of his fingers, pushing it in and out of his mouth, while with his other hand he was doing a circle around his nipple, with a circular movement around his clothes. This was done in a provocative way. There seemed to be an explicit insinuation about what he was saying and doing. I remember being shocked by that. I always felt it was something very weird and that it was not something anyone should say or do. I looked at Gerry, and also at Dave, to gauge their reactions.

“I looked around as if saying: “Did someone else hear that, or was it just me?”. The conversations stopped for a moment, then we all began conversing again. Moreover, I remember Dave doing the same thing on another occasion. In saying this, I want to mention once again that it was during a conversation in which he was talking about an imaginary scenario, although I’m not sure.

“He again stuck one of his fingers in and out of his mouth and with the other hand he once again drew a circle around his nipple in a provocative and sexual way. I think he was referring to the way she, that is, his daughter Lily, would behave or what she would do. I think he did this later during this same holiday, but I'm not sure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in