2014-01-13, 19:58
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ska lägga till en sak om Libel Trial.
Om Amaral la fram W.O.C kortet,alltså att Maddie är "Ward of court" så kan domaren blåsa av processen för "abuse of power".

Ok, tack för uppdateringen!
Citera
2014-01-13, 20:27
Medlem
Citat:
Ska lägga till en sak om Libel Trial.
Om Amaral la fram W.O.C kortet,alltså att Maddie är "Ward of court" så kan domaren blåsa av processen för "abuse of power".

Vad betyder det här?
Citera
2014-01-13, 22:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basilides
Vad betyder det här?
"Ward" är något som en domstol bestämmer och då utser dom förvaltare för personen ifråga och en statlig myndighet kan ta över vårdnaden.
Detta brukar oftast hända när exempelvis föräldrarna har missbruksproblem eller något annat problem.
Eftersom det är Madeleine som står på stämningsansökan mot Amaral så blir det tydligen juridiska problem.
Som jag sa tidigare så kan(notera kan)domaren ogiltigförklara hela processen och det vill jag helst inte eftersom McCann´s kan lämna in en ny ansökan,då är vi tillbaka på ruta ett,så man får hoppas att domaren dömer ut McCann´s.
Det är tydligen bekräftat att Amaral drog fram "W.O.C" kortet,och domaren gav dom 15 dagars uppskov.

Inte för att jag tror dom gör det,men jag kan nämna att den 3:Maj i år kan Maddie dödförklaras,då har det gått 7år.

Kan även nämna att brevet från MET till PJ är bekräftat men att det skulle röra sig om inbrottstjuvar kommer från McCann´s propaganda chef Clerence Mitchell och msm,alltså ingenting som är bekräftat från varken MET eller PJ.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-13 kl. 22:56.
Citera
2014-01-14, 13:05
Medlem
Ghostfaces avatar
Case closed!

http://patbrownprofiling.blogspot.se/
Citera
2014-01-14, 16:44
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Case closed!

http://patbrownprofiling.blogspot.se/
Hon driver med main stream media.
Enligt Portugisisk radio idag på förmiddagen så är Scotland Yard inte på jakt efter några inbrottstjuvar i Portugal.
Allt tyder på att detta är en fabrikation från Mitchell,om det skulle bekräftas att så är fallet är det fullständigt horribelt,MET kan inte vara speciellt nöjda om det är så.

Advokat Gareth Morgan:
"He told magistrates at Merthyr Tydfil, south Wales: 'The parents of Madeleine McCann were guilty of child neglect for leaving their little girl much longer than my client.
They were never prosecuted."'

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2539093/Madeleine-McCanns-parents-guilty-child-neglect-says-lawyer-bizarre-courtroom-speech.html#ixzz2qOBQPS gz
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-14 kl. 17:42.
Citera
2014-01-14, 22:33
Medlem
2big4yous avatar
Enligt CNN nu ikväll så har Portugal inte mottagit något brev från SY.
Här har ni en mycket läsvärd artikel från eminenta "The Blacksmith Bureau",där dom tar upp de senaste turerna kring Clarence "Maggot" Mitchell och medias uppgifter om fallet.
http://blacksmithbureau.blogspot.se/search?updated-min=2014-01-01T00:00:00Z&updated-max=2015-01-01T00:00:00Z&max-results=6

Såg nyss ett inslag fån Portugisisk TV där P.I Stephen Birch tror sig hittat kroppen efter Madeleine.
Jag nämnde honom lite tidigare i tråden,han tror att Maddie ligger begravd under en garageuppfart ett 100tal meter från OC.
Han har använt ett specialinstrument som fungerar som ultraljud där han säger att något dykt upp.
Återstår att se vad det är han funnit.
Här är inslaget.
http://www.grandelata.com/video/afinal-o-corpo-de-madeleine-mccann-foi-encontrado-/21042#ixzz2qPaQghqn
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-14 kl. 23:03.
Citera
2014-01-15, 00:12
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Helt riktigt,det finns känsliga uppgifter som inte gjordes offentliga.
Det finns många frågetecken under denna kväll man skulle vilja ha svar på,ett utav dom,som du säger vilken tid Gerry var borta,och hur länge,och vad gjorde David Payne i McCann´s lägenhet tidigare under kvällen?
En sak jag funderat lite på är om när Gerry lämnar lägenheten vid 21:15 går han då ut vid vägen för att reka,men blir distraherad av Jez Wilkins,vilket gör att han är tvungen att gå vägen mot "Tapas" fast planen var en annan?
Klok på detta blir man inte förrän dom fallit och man får facit.
Kanske. Dock vill jag koppla både Kate och Gerry till lägenheten samtidigt så att de har haft tid att diskutera vad de ska göra med kroppen, och då får jag inte ihop det. Låt oss säga att Maddie dog redan innan de gick till OC. Då ställer det en rad frågor. Varför markerar hundarna död på just de två ställena? Tro knappast att de skulle gömma henne bakom soffan, den placeringen tyder mer på en olycka.

Skulle Matt till exempel hittat henne död är det ens frågan om kroppen hade hunnit utsöndra dofter som likhunden senare kunde reagera på. Och jag tror heller inte att någon förälder kan spela så kallblodiga att de väntar med att undanröja kroppen.

Det enda som egentligen riktigt går ihop är att det är en konspiration/sammansvärjning med Tapasgänget. Och jag gillar inte konspirationer och sammansvärjningsteorier. MEN, vi måste räkna med alkoholintaget hos sällskapet! Om nu Kate larmar på ett sådant sätt "We let her down" så kan det mycket väl vara som så att någon föreslagit att de bör göra av med kroppen då risken annars finns att de kan dömas skyldiga till hennes död - som ett resultat av överdosering av sömnmedel. Dagen efter, när ruset lagt sig, är det för sent att dra sig ur - för då är de redan medskyldiga.

Rökte någon i sällskapet? Jag tänker på tändaren som hittades utanför lägenheten som hundarna markerade död på. Fanns det inga fingeravtryck på den?

Fan vad man vill ha svar på detta fall, även om man i stora drag förmodligen kan lista ut vad som har hänt.
Citera
2014-01-15, 09:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Kanske. Dock vill jag koppla både Kate och Gerry till lägenheten samtidigt så att de har haft tid att diskutera vad de ska göra med kroppen, och då får jag inte ihop det. Låt oss säga att Maddie dog redan innan de gick till OC. Då ställer det en rad frågor. Varför markerar hundarna död på just de två ställena? Tro knappast att de skulle gömma henne bakom soffan, den placeringen tyder mer på en olycka.

Skulle Matt till exempel hittat henne död är det ens frågan om kroppen hade hunnit utsöndra dofter som likhunden senare kunde reagera på. Och jag tror heller inte att någon förälder kan spela så kallblodiga att de väntar med att undanröja kroppen.

Det enda som egentligen riktigt går ihop är att det är en konspiration/sammansvärjning med Tapasgänget. Och jag gillar inte konspirationer och sammansvärjningsteorier. MEN, vi måste räkna med alkoholintaget hos sällskapet! Om nu Kate larmar på ett sådant sätt "We let her down" så kan det mycket väl vara som så att någon föreslagit att de bör göra av med kroppen då risken annars finns att de kan dömas skyldiga till hennes död - som ett resultat av överdosering av sömnmedel. Dagen efter, när ruset lagt sig, är det för sent att dra sig ur - för då är de redan medskyldiga.

Rökte någon i sällskapet? Jag tänker på tändaren som hittades utanför lägenheten som hundarna markerade död på. Fanns det inga fingeravtryck på den?
Fan vad man vill ha svar på detta fall, även om man i stora drag förmodligen kan lista ut vad som har hänt.

Ja,det är mycket man vill ha svar.på.
Varför ljög Kate om hur länge Payne befann sig i lägenheten?
Hände något då och dom väntade in Gerry som kom från tennisplanen?
Kan det vara därför Kate ljög om tiden?
Någon som vet hur länge en kropp kan ligga tills liklukt kan uppstå?
Sen vet jag av egen efarenhet att det kan vara problem att få ett trotsigt barn att lägga sig och sova.
Min minsta springer iväg och inte allt för sällan upp i soffan,kan vara så att det hände vid läggdags.
Det där med tändaren har gått mig förbi,får forska i det.
Citera
2014-01-15, 10:19
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ja,det är mycket man vill ha svar.på.
Varför ljög Kate om hur länge Payne befann sig i lägenheten?
Hände något då och dom väntade in Gerry som kom från tennisplanen?
Kan det vara därför Kate ljög om tiden?
Någon som vet hur länge en kropp kan ligga tills liklukt kan uppstå?
Sen vet jag av egen efarenhet att det kan vara problem att få ett trotsigt barn att lägga sig och sova.
Min minsta springer iväg och inte allt för sällan upp i soffan,kan vara så att det hände vid läggdags.
Det där med tändaren har gått mig förbi,får forska i det.
Problemet är bara att om hon sprang runt i soffan och inte ville somna, trillade ner bakom soffan och dog så borde de tagit upp henne direkt, inte låtit henne ligga så pass länge att kroppen börjar utsöndra dofter för likhunden att markera.

Platserna för var likhunden markerade samt Smiths vittnesmål stödjer, enligt mig, teorin om att något hänt tidigare under dagen.
Citera
2014-01-15, 12:33
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Problemet är bara att om hon sprang runt i soffan och inte ville somna, trillade ner bakom soffan och dog så borde de tagit upp henne direkt, inte låtit henne ligga så pass länge att kroppen börjar utsöndra dofter för likhunden att markera.

Platserna för var likhunden markerade samt Smiths vittnesmål stödjer, enligt mig, teorin om att något hänt tidigare under dagen.
Jag menar såklart att något INTE hänt tidigare under dagen.
Citera
2014-01-15, 19:15
Medlem
2big4yous avatar
Citat:

Absolut kan något ha inträffat tidigare under kvällen.
Jag har en känsla av att något saknas,eller som inte stämmer,kan inte sätta fingret på vad det är,men jag tycker att det är allt för många sammanträffande och konstiga händelser på kort tid.
Iakttagelse 1,"Tannerman":Jane Tanner ser en man bärandes på ett barn,detta inträffar samtidigt som hon ser Gerry prata med Wilkins.(Avskriven,men SY´s huvudspår under lång tid)
Matt Oldfield tittar inte in i barnens rum fast han åtagit sig att titta till dom.
Iakttagelse 2:"Smithman",Smith ser en man bärandes på ett barn samma tid som Kate larmar.
Dessa inträffar inom en tidsperiod på ca:45minuter,varav två utav händelserna inträffar samtidigt.
Nu vet jag inte hur länge en kropp ska ligga förrän en likhund kan känna doften,men efter som den markerade bakom soffan och på hyllan i garderoben kan vi anta att dog vid soffan och kan ha förvarats en kort stund i garderoben,kanske inte helt otänkbart i den blå bagen som senare var borta,det ser man på Polisens bilder att den står på den hyllan där hunden markerar.
Var David Payne överhuvud taget i lägenhet 5A,eller fungerar som ett alibi att ingenting inträffade vid den tidpunkten?
Vad Russel O´Brien borta så länge?
Han skulle duscha och byta kläder på sitt barn,tog lång tid kan man tycka.
Var Gerry verkligen vid Tapas vid 22?
Enligt polarna,ja,men enligt restaurang personal,nej.
Dom måste få till en rekonstruktion på plats med samtliga inblandade så kanske det bringas klarhet i en hel del saker.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-15 kl. 19:20.
Citera
2014-01-15, 23:33
Medlem
Intressant tråd som jag följt länge.
Finns många spekulationer om vad som hände, likhundens markeringar osv, men det scenario jag tror mest på verkar ingen ha spekulerat i:
1. Maddie klättrar upp i soffan, ramlar och slår ihjäl sig, och hamnar då bakom soffan. Kan ha hänt någon gång mellan kl 20 och 21.30.
2. De som checkat denna tid har inte kollat så noga utan mest konstaterat att det är tyst på rummet.
3. När Kate kommer dit så upptäcker hon Maddies säng tom, letar runt lite men inte bakom soffan, får panik och slår larm. Alla rusar runt och letar, men först när Kate och Gerry är ensamma på rummet kollar dom bakom soffan och upptäcker då den döda Maddie. Dom inser då att olyckan kan bero på att dom drogad henne och att dom kan åka dit. Då dom redan slagit larm om kidnappning tar dom det korkade beslutet att inte avslöja att dom hittat flickan, gömmer henne tillfälligt i garderoben, och hamnar därefter i en situation som dom inte kan ta sig ur. Snöbollen är i rullning och bara växer och växer och dom har inte längre något val.
Ett scenario i denna stilen skulle förklara många saker, som t ex att likhunden markerar eftersom hon legat där ett bra tag. Skulle även förklara alla inblandades agerande under kvällen och delvis även efter kl 22. Skulle förklara hur Gerry/Kate kunnat diskutera och gömma undan kroppen helt utan inblandning av övriga i Tapas-gänget. Skulle förklara.. tja, det mesta?
Eller faller denna teori på att det är bevisat att Gerry/Kate aldrig var ensamma på rummet efter kl 22 och före polisen hann dit?
Senast redigerad av Burkgurka 2014-01-15 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in