Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Problemet är bara att om hon sprang runt i soffan och inte ville somna, trillade ner bakom soffan och dog så borde de tagit upp henne direkt, inte låtit henne ligga så pass länge att kroppen börjar utsöndra dofter för likhunden att markera.
Platserna för var likhunden markerade samt Smiths vittnesmål stödjer, enligt mig, teorin om att något hänt tidigare under dagen.
Absolut kan något ha inträffat tidigare under kvällen.
Jag har en känsla av att något saknas,eller som inte stämmer,kan inte sätta fingret på vad det är,men jag tycker att det är allt för många sammanträffande och konstiga händelser på kort tid.
Iakttagelse 1,"Tannerman":Jane Tanner ser en man bärandes på ett barn,detta inträffar samtidigt som hon ser Gerry prata med Wilkins.(Avskriven,men SY´s huvudspår under lång tid)
Matt Oldfield tittar inte in i barnens rum fast han åtagit sig att titta till dom.
Iakttagelse 2:"Smithman",Smith ser en man bärandes på ett barn samma tid som Kate larmar.
Dessa inträffar inom en tidsperiod på ca:45minuter,varav två utav händelserna inträffar samtidigt.
Nu vet jag inte hur länge en kropp ska ligga förrän en likhund kan känna doften,men efter som den markerade bakom soffan och på hyllan i garderoben kan vi anta att dog vid soffan och kan ha förvarats en kort stund i garderoben,kanske inte helt otänkbart i den blå bagen som senare var borta,det ser man på Polisens bilder att den står på den hyllan där hunden markerar.
Var David Payne överhuvud taget i lägenhet 5A,eller fungerar som ett alibi att ingenting inträffade vid den tidpunkten?
Vad Russel O´Brien borta så länge?
Han skulle duscha och byta kläder på sitt barn,tog lång tid kan man tycka.
Var Gerry verkligen vid Tapas vid 22?
Enligt polarna,ja,men enligt restaurang personal,nej.
Dom måste få till en rekonstruktion på plats med samtliga inblandade så kanske det bringas klarhet i en hel del saker.