2014-01-19, 10:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Den nya tjejen har sagt i förhör att Fredrik är svartsjuk. De brukade bråka när Fredrik fått för sig att hon strulat med andra.

Om Fredrik ska kunna påstå att Marina ljuger om antalet träffar med JE måste Fredrik veta vad rätt antal träffar var. Han hade stenkoll på henne.

Eller så fick han veta det i samband med utredningen?

Att vara svartsjuk är en sak, att vara sjukligt svartsjuk är en annan. Maskroos har, om jag inte minns fel, uppgett att FS inte tyckte det var så roligt att hon hade mycket killkompisar. Detta var i början av deras förhållande. Kanske är det annorlunda nu?
Citera
2014-01-19, 10:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Tror du åklagaren är dum? Varför är det omöjligt att LJ hade kontantkort? Den telefon som kollades var inte den han hade med sig. Det har åklagaren fattat.
Åklagaren har iallafall inte dubbelkollat sitt tidsschema hur det kom sig att L.J gjorde iaktagelser på rastplats samtidigt som M satt hemma och chattade med bl.a J.E.
Citera
2014-01-19, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är inget som går över. Det är ett bestående beteende såvida du inte söker hjälp för det. Har FS gjort det? Eftersom nuvarande flickvän inte upplever FS så? Dom har ju ändå varit ett par ett tag nu menar jag, så hon borde ju ha upptäckt ett sjukligt svartsjukt beteende kan man tycka. Har du hört/läst något sådant? Har nuvarande flickvän känt sig hotad någon gång? Jag har inte läst något om det, men du har kanske gjort det? Men du kanske inte orkar länka...?

Det verkar vara problemet för internetkrigarna, allt ska gå att länkas till, med det synsättet så har Fredrik aldrig tagit en skit i hela sitt liv, har inte sett någonstans att någon belagt detta i tråden eller i FUP.

Tror du att nuvarande flickvän skulle säga det öppet på FB om det hade hänt? Eller skulle hon i bästa fall berätta det för någon som står henne nära i så fall?
Citera
2014-01-19, 10:40
Bannlyst
Citat:
Eller så fick han veta det i samband med utredningen?

Att vara svartsjuk är en sak, att vara sjukligt svartsjuk är en annan. Maskroos har, om jag inte minns fel, uppgett att FS inte tyckte det var så roligt att hon hade mycket killkompisar. Detta var i början av deras förhållande. Kanske är det annorlunda nu?

Fredrik säger att Marina ljög om hur ofta hon träffat JE. Alltså har han frågat henne eller haft egen koll. Hon hade inte meddelandeplikt mot Fredrik eller någon annan så när han säger att hon ljugit ser jag Fredriks svartsjuka och kontrollbehov.
Citera
2014-01-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
(...)

Behandlingen av vittnet KH visar också på en desperation.
Jag fick aldrig något svar på om du eller någon annan haft kontakt med vittnet
-mellan förhören eller mellan förhör och rättegång.
Eftersom det finns misstanke om att K har påverkats.

Har du haft kontakt med henne via PM eller på annat sätt utanför tråden?
Har någon annan haft det?
Har ni diskuterat fallet?

En viktig fråga.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-19 kl. 10:45.
Citera
2014-01-19, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Åklagaren har iallafall inte dubbelkollat sitt tidsschema hur det kom sig att L.J gjorde iaktagelser på rastplats samtidigt som M satt hemma och chattade med bl.a J.E.

Du kommer få en förklaring senast under åklagarens slutplädering. LJ vet inte vilken dag han såg detta inte heller vilken telefon han använde. Det öppnar upp för ett annat scenario där en flytt av Marinas bil ingår. Vänta och se.
Citera
2014-01-19, 10:44
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://anonfiles.com/file/53fe7f28b3ea1d0e303ede3dfe0452f0

Om LJ gjorde iakttagelsen efter Marinas försvinnande så var det inte före 31 juli. Skulle FS ha behållit kroppen så länge?

Läste någonstans? att dom funnit ett par hårstrån i presenningen dom fann Marina i,
vet du ngt om detta eller är det bara påhittat av någon...Om hårstrån hittats och dom inte är Marinas eller bär FS DNA - då är det inte mkt mer att orda om.

Förstår inte att många hakar upp bevisföringen på denna LJ...
Visst han hade kvar henne i bilen...å fick ha henne alldeles för sig själv...
Citera
2014-01-19, 10:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du kommer få en förklaring senast under åklagarens slutplädering. LJ vet inte vilken dag han såg detta inte heller vilken telefon han använde. Det öppnar upp för ett annat scenario där en flytt av Marinas bil ingår. Vänta och se.
Har åklagare kollat upp alla hans mobilnr för att fastställa dag?
Har åklagare kollat upp körspolaren om han kan haft någon koll på dag? Det var ju han ssom körde och borde då vart lite nykter.
Varför vittnar inte han till att stödja L.J?
Citera
2014-01-19, 10:48
Medlem
Citat:
Det är inget som går över. Det är ett bestående beteende såvida du inte söker hjälp för det. Har FS gjort det? Eftersom nuvarande flickvän inte upplever FS så? Dom har ju ändå varit ett par ett tag nu menar jag, så hon borde ju ha upptäckt ett sjukligt svartsjukt beteende kan man tycka. Har du hört/läst något sådant? Har nuvarande flickvän känt sig hotad någon gång? Jag har inte läst något om det, men du har kanske gjort det? Men du kanske inte orkar länka...?
Du vet mycket väl att den flickvän som är aktuell inte kan lämna en redogörelse för huruvida hennes partner är svartsjuk, våldsam eller har ett kontrollbehov.
Vad tar det åt dig?
Är det så viktigt att försvara F att du slår under bältet?
Citera
2014-01-19, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag fick aldrig något svar på om du eller någon annan haft kontakt med vittnet
-mellan förhören eller mellan förhör och rättegång.
Eftersom det finns misstanke om att K har påverkats.

Har du haft kontakt med henne via PM eller på annat sätt utanför tråden?
Har någon annan haft det?
Har ni diskuterat fallet?

En viktig fråga.
Jag har flera gånger skrivit att jag inte talar om vem eller vilka jag har kontakt med, hur eller i vilken omfattning.

Jag kan inte ha påverkat KH:s vittnesmål mellan TR o HR, eftersom vittnesmålen är identiska.
Citera
2014-01-19, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har åklagare kollat upp alla hans mobilnr för att fastställa dag?
Har åklagare kollat upp körspolaren om han kan haft någon koll på dag? Det var ju han ssom körde och borde då vart lite nykter.
Varför vittnar inte han till att stödja L.J?

Jag vet inte om de kollat upp alla hans nummer. Det är möjligt. Annars räcker det med att han inte minns vilken dag det var eller vilken mobil han använde om det inte var möjligt att i efterhand kolla upp numren. Han som körde har lika liten koll på vilken dag det var. Man får utgå ifrån vilka nätter det regnade.
Citera
2014-01-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Läste någonstans? att dom funnit ett par hårstrån i presenningen dom fann Marina i,
vet du ngt om detta eller är det bara påhittat av någon...Om hårstrån hittats och dom inte är Marinas eller bär FS DNA - då är det inte mkt mer att orda om.

Förstår inte att många hakar upp bevisföringen på denna LJ...
Visst han hade kvar henne i bilen...å fick ha henne alldeles för sig själv...
Det fanns hårstrån men DNA kunde inte tas fram på dem.
Tillhör de M eller F har det inget bevisvärde men om det var någon annans kanske,
Hade man fått fram DNA på knoparna/knutarna hade det varit bra. Lite DNA borde fastnat om handskar inte användes, men efter så lång tid i skogen..
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-19 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in