2014-01-19, 09:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det hjälper inte att du upprepar dig. LJ minns inte vilken av hans mobiler det var han hade den natten. Sannolikt är att han hade kontantkortsmobil när han var ute på rackartyg. Varför är han ett viktigt vittne för åklagaren? Tänk lite.
Du har rätt, det hjälper inte att upprepa för folk som inte läser.

Han är inget viktigt vittne för åklagaren. Han identifierar varken paketet, bilen eller FS. Men han kanske är åklagarens viktigaste vittne.
Citera
2014-01-19, 09:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecofon
Det här sms:et som nu är återskapat är ett mycket övertygande bevis på att han haft kvar Marinas telefon efter att han mördat och begravt henne.
Han blir ju helt hysterisk när han konfronteras med detta sms i förhöret den 18:e december 20013.
Försöker tom stänga av inspelningsapparaturen men Berry Nejding hindrar honom från detta och tar över förhöret med de två fordonsförfrågningarna han gjorde på Je;s bil när han skjutsade hem Marina, han hängde i fönstret och såg bilnumret.
Det blev för mycket när han fick se att de skulle träffas den 28:e .
Svartsjuk och påverkad av födelsedagskalasets njutningsmedel med hög popmusik fick han insperation och mod till att skjuta ihjäl henne när hon somnat.
Ytterligare ett motiv till dådet avsaknaden av pengar, han var pank och drogsugen.
Huvudmotivet är dock svartsjuka tror jag.

Jaha... okey.. borde inte JE säga något om en planerad dejt då som inte blev av pga Marinas frånfälle? Eller?
Citera
2014-01-19, 10:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jaha... okey.. borde inte JE säga något om en planerad dejt då som inte blev av pga Marinas frånfälle? Eller?

JE, NH och JS borde ha kollats upp mycket bättre. Jag tror att det har inte blivit gjort för att det gynnade inte åklagaren.

Jag tror inte att en alt. GM är så dum att han bränner sin egen bil i skogen utan att det är en stulen bil i så fall.

Är det någon av de avförda som har kollats mot fingeravtrycket på sängstommen?
Citera
2014-01-19, 10:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
JE, NH och JS borde ha kollats upp mycket bättre. Jag tror att det har inte blivit gjort för att det gynnade inte åklagaren.

Jag tror inte att en alt. GM är så dum att han bränner sin egen bil i skogen utan att det är en stulen bil i så fall.

Är det någon av de avförda som har kollats mot fingeravtrycket på sängstommen?

Inte vad jag läst någonstans...?
Faktum är att jag inte läst någonting om hur någon överhuvudtaget blivit avförd.
Citera
2014-01-19, 10:10
Bannlyst
Citat:

Om Fredrik läste deras chatt tror han att de ska träffas eftersom JE då inte gav något klart besked att han inte tänkte komma.

Varför skrev Fredrik här att Marina ljugit om hur ofta hon träffat JE? Svartsjuka?
Citera
2014-01-19, 10:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Om Fredrik läste deras chatt tror han att de ska träffas eftersom JE då inte gav något klart besked att han inte tänkte komma.
Varför skrev Fredrik här att Marina ljugit om hur ofta hon träffat JE? Svartsjuka?

Skribenten jag svarade lämnade ett scenario där FS sett att en dejt blivit avtalad. Jag svarar utifrån det. Detta borde isåfall ändå JE uppge. Istället har ett sms olyckligt försvunnit (mycket sånt i denna utredning tycker jag)

Jag vet inte varför FS skrivit det. Det finns två alternativ. Det du uppger eller att hon HAR ljugit om det. Vi vet inte.

Edit: Blev konstigt när jag citerade..
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-01-19 kl. 10:16.
Citera
2014-01-19, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag är inte mottaglig för nya hypoteser som strider mot fakta. Läs aktbilagan.

Tror du åklagaren är dum? Varför är det omöjligt att LJ hade kontantkort? Den telefon som kollades var inte den han hade med sig. Det har åklagaren fattat.
Citera
2014-01-19, 10:26
Bannlyst
Citat:
Skribenten jag svarade lämnade ett scenario där FS sett att en dejt blivit avtalad. Jag svarar utifrån det. Detta borde isåfall ändå JE uppge. Istället har ett sms olyckligt försvunnit (mycket sånt i denna utredning tycker jag)

Jag vet inte varför FS skrivit det. Det finns två alternativ. Det du uppger eller att hon HAR ljugit om det. Vi vet inte.

Edit: Blev konstigt när jag citerade..

Fredrik kollade upp Marina. Han ville veta vem hon träffade. Hon hade ljugit om hur ofta hon träffat JE. Fredrik har kontrollbehov och är svartsjuk.
Citera
2014-01-19, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du åklagaren är dum? Varför är det omöjligt att LJ hade kontantkort? Den telefon som kollades var inte den han hade med sig. Det har åklagaren fattat.
Nej, han är inte dum, han är desperat. Han kan inte använda gissningen att LJ hade fler mobilnummer när polisens egen utredning motsäger det, men han måste ha något att presentera för HR.

Behandlingen av vittnet KH visar också på en desperation.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-19 kl. 10:32.
Citera
2014-01-19, 10:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Fredrik kollade upp Marina. Han ville veta vem hon träffade. Hon hade ljugit om hur ofta hon träffat JE. Fredrik har kontrollbehov och är svartsjuk.

Det är inget som går över. Det är ett bestående beteende såvida du inte söker hjälp för det. Har FS gjort det? Eftersom nuvarande flickvän inte upplever FS så? Dom har ju ändå varit ett par ett tag nu menar jag, så hon borde ju ha upptäckt ett sjukligt svartsjukt beteende kan man tycka. Har du hört/läst något sådant? Har nuvarande flickvän känt sig hotad någon gång? Jag har inte läst något om det, men du har kanske gjort det? Men du kanske inte orkar länka...?
Citera
2014-01-19, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han är inte dum, han är desperat. Han kan inte använda gissningen att LJ hade fler mobilnummer när polisens egen utredning motsäger det, men han måste ha något att presentera för HR.

Det är LJ som berättar att han hade flera mobiler och minns inte vilken han hade den natten. Jag tror inte heller att han hade fler abonnemang än ett men däremot kontantkort.
Citera
2014-01-19, 10:35
Bannlyst
Citat:
Det är inget som går över. Det är ett bestående beteende såvida du inte söker hjälp för det. Har FS gjort det? Eftersom nuvarande flickvän inte upplever FS så? Dom har ju ändå varit ett par ett tag nu menar jag, så hon borde ju ha upptäckt ett sjukligt svartsjukt beteende kan man tycka. Har du hört/läst något sådant? Har nuvarande flickvän känt sig hotad någon gång? Jag har inte läst något om det, men du har kanske gjort det? Men du kanske inte orkar länka...?

Den nya tjejen har sagt i förhör att Fredrik är svartsjuk. De brukade bråka när Fredrik fått för sig att hon strulat med andra.

Om Fredrik ska kunna påstå att Marina ljuger om antalet träffar med JE måste Fredrik veta vad rätt antal träffar var. Han hade stenkoll på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in