Gabapentin är min räddning. Jag tar de mellan mina drograce. Har jag gått på sub en vecka, fine… Då brukar det rasa in recept på gabapentin. Dämpar alla möjliga abstinenssymptom och får mig att må bra.När jag inte tar någonting, dyker lustiga kroppsliga och psykiska känslor av obehag upp. Jag är en blandmissbrukare, så jag får lite olika abstinensäckelkänslor, men jag vet inte vilken abs det rör sig om.
Jag lider dels av så kallad dagabstinens, eftersom jag ätit imovane i fem, sex år. Den är rätt jobbig, då jag fryser som fan när det är kallt, samtidigt som jag svettas. Är det lite för varmt slår det om åt andra hållet istället.

Är ordinerad 2st till natten, men de är slut på ett par dagar, sen börjar skiten om igen.
Gabapentinet dödar dessa symptom helt och "rycker upp" mig. När gabapentinet är slut brukar det dröja några dagar, så har jag imovane.

Emellan dessa perioder röker jag ganska mycket rökmix, det är ju nästan gratis om man blandar själv. När det är slut efter någon vecka blir min dagabstinens värre och jag får svettningar som fan. Obehag i kroppen och rastlös blir man.
Men… jag har lärt mig att inte ta en typ av substans FÖR länge, så jag får akut abstinens, det gjorde jag förr och har haft helt sjuka beroenden… Opiater, Lyrica, Bens o.s.v.
Men ett tips till folk som absar på valfri drog. Ta gabapentin eller lyrica i höga doser. Lyrica är förbannat bra mot opiatabstinens, gabapentin också - men man måste ta mycket mer. Nu har jag smällt i mig 23st på 300mg… Jävla Sandoz… Inte alls lika bra som Neurontin.
Den här substansen är lurig och man få inte byta ut den mot ett annat märke på apoteket, då de kan ha olika effekt. Helt sjukt egentligen eftersom det är samma substans. Har det med kapslarna och olika hjälpämnen att göra eller?