2014-01-18, 19:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Tidigare när jag hade lyrica så hade 150mg*2 om dagen, och jag kanske ska börja med gabapentin snart då mottagningen hellre ger ut det först än lyrica. Men hur mycket gabapentin motsvarar 150mg lyrica?

Drygt 400 - 600 mg.
Citera
2014-01-18, 19:56
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Drygt 400 - 600 mg.

Ok tack!
Citera
2014-01-18, 21:37
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlpra
Vad är ett vettigt pris att för 300g:s Gabapentin Sandoz? Intresserad om ni vet vad som är skäligt för 100-pack? Skulle vara tacksam för lite info om det!

Beror på det, men räkna inte med några stora pengar. Ganska okänt, många som knappt gillar det. Går att få tag på relativt lätt, kollade själv ifall jag skulle beställa från EU och det låg på 900-1000:- vilket är rätt skapligt överpris men de hade 600mgs och 800 mgs för ungefär samma, liksom här samma pris fast innehåller stor skillnad i potens på te x 0,25mg och 2mg xanor.

Rätt köpare så finns inga gränser, men räkna inte med köer utanför kiosken.
Citera
2014-01-20, 01:53
Medlem
Har tagit närmare 2000 mg, alltså 6x300 mg. Provade och snorta 150mg kändes jäkligt jobbigt i snoken om man jämför med lyrre. Så det e inget jag rekommenderar.
Citera
2014-01-21, 19:32
Medlem
Tog typ 4x300 igår...om jag nu skiter i att ta hinner toleransen gå ner lite till helgen på säga 3 dygn?

Jag vet det är inga jätte doser, även uppdelade. Har tagit typ 4 dagar i rad.

Det är konstigt att jag i fredags och lördags tog typ 3600mg och nu i 2 dagar har jag tagit 12-1500 och får ändå effekt undra varför?
Citera
2014-02-04, 17:43
Medlem
psykos7s avatar
Hej, undrar ifall man kan snorta gabapentin? Och isåfall, hur är det effektmässigt jämfört med oralt intag? Sen ifall man "bombar" det, går det då att tömma kapslarna på pulvret och hälla det i ett glas vatten för att sedan dricka det?
Hur snabbt är påslaget om man sväljer kapslarna respektive hur lång tid tar det ifall man bombar det?

Mvh
Citera
2014-02-04, 19:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Hej, undrar ifall man kan snorta gabapentin? Och isåfall, hur är det effektmässigt jämfört med oralt intag? Sen ifall man "bombar" det, går det då att tömma kapslarna på pulvret och hälla det i ett glas vatten för att sedan dricka det?
Hur snabbt är påslaget om man sväljer kapslarna respektive hur lång tid tar det ifall man bombar det?

Mvh

Totalt meningslöst att snorta gabapentin, blir en massa pulver att snorta o det svider satan, ger inget extra eftersom gabapentin har en sådan hög biotillgänglighet oralt.

Det slår på något snabbare om du tömmer kapslarna i vatten men inte mkt. Tar 1-2 timmar beroende på maginnehåll.
Citera
2014-02-04, 19:54
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Totalt meningslöst att snorta gabapentin, blir en massa pulver att snorta o det svider satan, ger inget extra eftersom gabapentin har en sådan hög biotillgänglighet oralt.

Det slår på något snabbare om du tömmer kapslarna i vatten men inte mkt. Tar 1-2 timmar beroende på maginnehåll.
Okej tack så mycket! Blev att dra en snok på en 300mg sedan resterande 9 bombade jag med vatten. Tog dem strax efter jag skrev mitt inlägg, och det är väl nu det börjat slå "ordentligt".
Mvh
Citera
2014-02-18, 22:49
Medlem
sandra92s avatar
Så.. detta går alltså att 'flumma' . 'må bra' på?
Har detta utskrivit mot nervsmärta och tar de 3ggr dagligen.

Om jag vill flumma, hur mycket ska man ta och vilket sätt är bäst att inta på?
Citera
2014-02-19, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92

900-1800mg ungefär, bästa är att inte ta allt på en gång utan dela upp dosen. Svälj det som man ska, blanda med kaffe har jag hört från vissa ska hjälpa till så det slår på snabbare. Sedan beror det på hur mycket du tar nu dagligen och hur länge, kan då krävas en högre dos.
Citera
2014-02-20, 00:02
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92

Kör på runt 800MG-1.2 gram nånstans så blir du nog lagom skön, må bra på det går helt klart.
Citera
2014-02-28, 16:22
Medlem
weirdbeatss avatar
Gabapentin är min räddning. Jag tar de mellan mina drograce. Har jag gått på sub en vecka, fine… Då brukar det rasa in recept på gabapentin. Dämpar alla möjliga abstinenssymptom och får mig att må bra.När jag inte tar någonting, dyker lustiga kroppsliga och psykiska känslor av obehag upp. Jag är en blandmissbrukare, så jag får lite olika abstinensäckelkänslor, men jag vet inte vilken abs det rör sig om.

Jag lider dels av så kallad dagabstinens, eftersom jag ätit imovane i fem, sex år. Den är rätt jobbig, då jag fryser som fan när det är kallt, samtidigt som jag svettas. Är det lite för varmt slår det om åt andra hållet istället. Är ordinerad 2st till natten, men de är slut på ett par dagar, sen börjar skiten om igen.

Gabapentinet dödar dessa symptom helt och "rycker upp" mig. När gabapentinet är slut brukar det dröja några dagar, så har jag imovane. Emellan dessa perioder röker jag ganska mycket rökmix, det är ju nästan gratis om man blandar själv. När det är slut efter någon vecka blir min dagabstinens värre och jag får svettningar som fan. Obehag i kroppen och rastlös blir man.

Men… jag har lärt mig att inte ta en typ av substans FÖR länge, så jag får akut abstinens, det gjorde jag förr och har haft helt sjuka beroenden… Opiater, Lyrica, Bens o.s.v.

Men ett tips till folk som absar på valfri drog. Ta gabapentin eller lyrica i höga doser. Lyrica är förbannat bra mot opiatabstinens, gabapentin också - men man måste ta mycket mer. Nu har jag smällt i mig 23st på 300mg… Jävla Sandoz… Inte alls lika bra som Neurontin.

Den här substansen är lurig och man få inte byta ut den mot ett annat märke på apoteket, då de kan ha olika effekt. Helt sjukt egentligen eftersom det är samma substans. Har det med kapslarna och olika hjälpämnen att göra eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in