2014-01-18, 12:03
Medlem
Kan man ha ISK på Avanza Mini? Eller är det bara Bas och Premium det finns på?
Citera
2014-01-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawezil
Saxat från Avanza:s sajt för minikunder
Citat:
Som Minikund kan du handla med aktier och fonder för så lite som 7 kronor per affär. För att kunna hålla priset nere har vi skalat bort flera kringliggande tjänster från Mini, däribland möjligheten att pensionsspara och koppla ihop flera konton i samma hushåll för bästa möjliga villkor. För dig som är intresserad av detta och andra praktiska kringfunktioner erbjuder vi istället Premium och Bas.
Citera
2014-01-18, 14:38
Medlem
Ja, fast det står ju inget om man kan öppna ISK-konton eller inte.
Citera
2014-01-18, 17:35
Medlem
Citat:

Det går inte.
Citera
2014-01-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ja, fast det står ju inget om man kan öppna ISK-konton eller inte.
Nej det gör det visserligen inte. Men jag tolkar skrivningen (”däribland möjligheten”) och det faktum att det inte finns några uppgifter om ISK på Avanzas minihemsida som att det inte är möjligt att öppna ett miniISK.
Efter helgen kommer säkert Avanza att besvara din fråga, i den här tråden.
Citera
2014-01-20, 10:08
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:

Precis som en annan användare skrev så går det inte att ha ISK på Avanza Mini. På Avanza Mini går det endast att ha ett aktie- och fondkonto och är således lite mer begränsat än avanza.se. Om du önskar öppna ett ISK går det att göra under Hem > Konton > ISK på avanza.se.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-20, 10:26
Medlem
Hur lång tid tar det innan man får in sina insättningarna, pengarna drogs direkt från min andra bank (SEB), men inte kommit in på Avanza än?
Citera
2014-01-20, 10:29
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuke
Hur lång tid tar det innan man får in sina insättningarna, pengarna drogs direkt från min andra bank (SEB), men inte kommit in på Avanza än?

Det brukar generellt sett ta ungefär en halv till en hel bankdag för överföringar mellan olika banker. Du kan däremot höra av dig till SEB och få en preliminär tid när pengarna ska finnas hos oss

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det brukar generellt sett ta ungefär en halv till en hel bankdag för överföringar mellan olika banker. Du kan däremot höra av dig till SEB och få en preliminär tid när pengarna ska finnas hos oss

/Hanna, Avanza Bank

OK, tack!
Citera
2014-01-20, 13:49
Medlem
Öppnade ett "Sparkonto+ Collector**" nyss, men hur sätter jag in pengarna? Förde över från min bank till Avanza, men hur överför jag väl inne i Avanza till Sparkonto+ Collector**?

Tar man de med bindningstid kommer det ju upp direkt hur mycket man vill sätta in, men inte Sparkonto+ Collector**.

Edit: Glöm det, jag hitta det.
Senast redigerad av Yosuke 2014-01-20 kl. 13:59.
Citera
2014-01-20, 14:00
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuke
Öppnade ett "Sparkonto+ Collector**" nyss, men hur sätter jag in pengarna? Förde över från min bank till Avanza, men hur överför jag väl inne i Avanza till Sparkonto+ Collector**?

Tar man de med bindningstid kommer det ju upp direkt hur mycket man vill sätta in, men inte Sparkonto+ Collector**.

Det enklaste och snabbaste sättet är att sätta in pengar direkt på kontot från din andra bank, det vill säga att du anger clearingnummer och kontonummer till ditt obundna Sparkonto+. De uppgifterna hittar du under Mina sidor > Överföringar > Insättningar.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-20, 15:05
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det enklaste och snabbaste sättet är att sätta in pengar direkt på kontot från din andra bank, det vill säga att du anger clearingnummer och kontonummer till ditt obundna Sparkonto+. De uppgifterna hittar du under Mina sidor > Överföringar > Insättningar.

/Hanna, Avanza Bank
När ska ni fixa Avanza Trader till mac?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in