Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Jag tror att han ljuger om minst en sak. Att koppargangstrar och bensintjuvar förrättar sitt värv opåverkade är i det närmaste unikt. Särskilt som det inte är Lennart som kör. I mina ögon hade han varit mer trovärdig om han sagt: Jag tror jag sett FS, men vete fan vilken dag det var om jag ska vara ärlig. Visst var jag påtänd, men det här är så ovanligt att jag inte glömmer vad jag sett.
Har jobbat med uteliggare och varje dag i veckan föredrar jag en påtänd amfetaminist, till exempel, framför en vrång och abstinent pundare. Jag litar också betydligt mer på en amfetaminists minne om han är påtänd än annars.
Nej, det tror inte jag att han gör han visste inte vad han såg för det är närmare 3,5 år sedan hans fru ringde polisen och berättade. Han höll sig till sitt förhör som han gjorde då och det va samma i dag,.
Däremot fintade han bort Hansson då Hansson trodde att Lennart hade ringt sin fru från platsen innan han kom hem, och då har Hansson genom slasken att det inte fanns samtal från Lennart.
Lennart sa i dag att frun ringde honom, så Hansson fick inget att hämta från Lennart.
Hans vittnesmål kan HR ta till sig det vet man inte, och en man iförd kalsonger med ett stort vitt paket på rastplatsen i Spekeröd ser man inte varje dag. Han såg sin grannes bil eller en lika dan bil som Marina hade därför reagerade han.
Han har alltså
ingen som helst anledning att ljuga det är just det som är grejen. Han plockades upp vid resningsansökan av RÅ, och då fattade man först vad han kan ha sett. Ingen har tänkt på¨det innan mer än några postare i tråden som snackat om det.
Varför ska han överhuvudtaget lämna upplysningar när Marina är försvunnen?
Han kunde själv åkt fast. Så nej, detta är inga lögner till skillnad från försvarets svammelvittne som sett så mycket att man tror det är en hel roman med episoder.
Hansson kammade noll med Lennart. Inget fick han att rucka på vad han sett. Helt återgivet efter första förhöret. Lennarts vittnesmål fanns redan långt innan man fann Marina och domstolarna som inte ansåg att hon va död.