Citat:
Ursprungligen postat av
Konservatic
Jag har sagt det tidigare och säger det igen , allt sammantaget kommer att sätta fs i buren och Han är ute vid 50+.
Läs gärna på rättegång.se, där står allt vittnen säger .
Lennart är småkriminell men går ändock med på att vittna , det säger väl ganska mycket ? Den typen brukar inte vilja vittna direkt
Jag har läst bloggarens rapport om Lennart Jonssons vittnesmål. Jag har även läst förhöret i FUP: et.
Det händer väl att småkriminella och missbrukare vittnar om de inte själva har något större att förlora eller om de anser att det är en skitsak i jämförelse med att hjälpa till att lösa ett mord. I själva verket tror jag det är ganska vanligt i olika rättegångar att vittnen själva kan ha kriminell bakgrund av något slag, även då deras iakttagelser är helt orelaterade till deras egen brottslighet, dvs att de inte befinner sig på platsen som vän till gärningsmannen eller något sådant. Här var ju LJ och hans kamrater ute efter att stjäla bensin.
Jonsson verkar inte helt säker på att bilen var Marina Johanssons bil och att mannen som slängde invirade sopor var Fredrik Svensson. Är det riktigt uppfattat? Det måste rimligen försvaga hans vittnesmål något.
Är hans vittnesmål trovärdigt är det ju ändå ett rätt starkt indicium på att om det hela stämmer med övriga uppgifter i utredningen, så var det antagligen den åtalade hans såg slänga grejor på rastplatsen.