2014-01-17, 20:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ har inte varit ensam om eventet med Vatchareeta Bangsuan - det, om något, är ställt bortom tvivel.

Du glömde, bortom ditt tvivel. Inte de flesta andras tvivel här i tråden. Vi andra är nog rätt övertygade att KJ varit ensam om både mordet och styckningen. Såvida KJ inte är maffialedare i ett världsomspännande kriminellt nätverk i all hemlighet, men det vet vi ju inte förekommer i Boden, eller Stockholm, eller ens sverige.
Citera
2014-01-17, 21:00
Medlem
Citat:
KJ har inte varit ensam om eventet med Vatchareeta Bangsuan - det, om något, är ställt bortom tvivel. Gärningskumpaner intressegemensamma med KJ är inblandade i det här och går troligtvis att spåra bland/till personer med intresse för "Schlangekraftsajter", dvs att styckmordet på VB utfördes med samma eller liknande 'modus operandi' som KJ & Co tagit intryck av från det mest bisarra man hittat på internet. Det finns många exempel - "the Black Dahlia murder" (Betty Short, 1947) är ett av dem.
Har du någon bra idé om hur MB/AN kommer in i sammanhanget ovan?
Citera
2014-01-17, 21:16
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
KJ har inte varit ensam om eventet med Vatchareeta Bangsuan - det, om något, är ställt bortom tvivel. Gärningskumpaner intressegemensamma med KJ är inblandade i det här och går troligtvis att spåra bland/till personer med intresse för "Schlangekraftsajter", dvs att styckmordet på VB utfördes med samma eller liknande 'modus operandi' som KJ & Co tagit intryck av från det mest bisarra man hittat på internet. Det finns många exempel - "the Black Dahlia murder" (Betty Short, 1947) är ett av dem.

Vad är så bisarrt med detta? Han har sågat av hennes händer. Ja killen är galen men jag blir inte imponerad.
Citera
2014-01-17, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att du tror att blodet har planterats där gör att du helt klart sett för mycket CSI.
Den enda som skulle kunnat misslyckas så rejält med allt detta är just KJ.

inge snack om att blodet i bagageluckan är hennes, dock hur vet man att KJ satt dit det?? anses det vara självklart att alla ens ägodelar (bil, lgh. väskor, kläder, osv) alltid är direkt personligt knutna till en själv?? känns ju bisarrt för oss alla, att vi i alla lägen är knutna till våra egendomar.

Om en närstående till mig skulle dö/mördas i min veboda..är jag då per automatik skyldig till detta?
pga att jag har lagfarten på huset?
Senast redigerad av pikespeak11 2014-01-17 kl. 21:27.
Citera
2014-01-17, 21:36
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
inge snack om att blodet i bagageluckan är hennes, dock hur vet man att KJ satt dit det?? anses det vara självklart att alla ens ägodelar (bil, lgh. väskor, kläder, osv) alltid är direkt personligt knutna till en själv?? känns ju bisarrt för oss alla, att vi i alla lägen är knutna till våra egendomar.

Om en närstående till mig skulle dö/mördas i min veboda..är jag då per automatik skyldig till detta?
pga att jag har lagfarten på huset?

Ja om personen några minuter innan var i ditt hem. Det är en mycket mycket grav omständighet. I synnerhet om du är en man och offret en kvinna. Om du dessutom är en lång man och hon är liten och spinkig... Då ligger du risigt till.
Citera
2014-01-17, 21:42
Bannlyst
[quote=afvongreve|47093868]Ja om personen några minuter innan var i ditt hem. Det är en mycket mycket grav omständighet. I synnerhet om du är en man och offret en kvinna. Om du dessutom är en lång man och hon är liten och spinkig... Då ligger du risigt till.

ponera att jag har släktingar som jag har ett minst sagt ansträngt förhållande till (inte ovanligt!) ex. halvbröder/systrar/kusiner/plastfarsor osv.. osv. Ofta har ju dessa personer även ansträngda relationer till fler personer än mig...Men jag skall alltså utan prob. bli fälld för att jag "råkar" vara ägare av en viss sak? Dvs. ägarförhållandet i sig blir en extremt stark (i detta fall helt avgjörande) pusselbit.
Senast redigerad av pikespeak11 2014-01-17 kl. 21:45.
Citera
2014-01-17, 21:47
Medlem
afvongreves avatar
[quote=pikespeak11|47093954]
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja om personen några minuter innan var i ditt hem. Det är en mycket mycket grav omständighet. I synnerhet om du är en man och offret en kvinna. Om du dessutom är en lång man och hon är liten och spinkig... Då ligger du risigt till.

ponera att jag har släktingar som jag har ett minst sagt ansträngt förhållande till (inte ovanligt!) ex. halvbröder/systrar/kusiner/plastfarsor osv.. osv. Ofta har ju dessa personer även ansträngda relationer till fler personer än mig...Men jag skall alltså utan prob. bli fälld för att jag "råkar" vara ägare av en viss sak? Dvs. ägarförhållandet i sig blir en extremt stark (i detta fall helt avgjörande) pusselbit.

Ja, om tjejen några minuter innan varit i din bostad. Det måste inte finnas vittnen för en fällande dom.
Citera
2014-01-17, 21:49
Bannlyst
Ja, om tjejen några minuter innan varit i din bostad. Det måste inte finnas vittnen för en fällande dom.[/quote]

så det du säger är att den personen som senast sett (eller blivit sedd) är alltid skyldig alt. huvudanklagad??? finns det undantag?? intressant! Om detta vore sant skulle ju Lisbet* Palme* suttit på livstid!
Senast redigerad av pikespeak11 2014-01-17 kl. 21:56.
Citera
2014-01-17, 22:01
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
så det du säger är att den personen som senast sett (eller blivit sedd) är alltid skyldig alt. huvudanklagad??? finns det undantag?? intressant! Om detta vore sant skulle ju Lisbet* Palme* suttit på livstid!

Nej de var inte hemma hos paret Palme när det hände. Det var många andra än Lisbet som var "sedda".
Citera
2014-01-17, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Nej de var inte hemma hos paret Palme när det hände. Det var många andra än Lisbet som var "sedda".[/quote]

Lisbeth stod och höll i olof när det pumpade ut 0.5 l per minut, tror nog vi kan vara rätt eniga att hon var den som såg den mördade (O.P) senast!! tror för övrigt att det är det mest väldokumenterade dödsfallet/dödsögonblicket genom tiderna (inkl J.F.K) , självklart var det C.P som gjorde det.

Men min fråga var enkel greven..! när ett grovt brott begås, så begås det ju alltid någonstans, oftast
i en relativ närhet till där ett dussintal personer (släkt, vänner, kompisar, kk, fiender,osv....) oxå har en naturlig habitat....skall alltid ägaren till denna habitat bli den skyldiga? alt huvudanklagade? eller
bör man sprida på detta?
Citera
2014-01-17, 22:33
Bannlyst
sen övergår det mitt förstånd att föräldrarna/syskon/godeman låter en semiretard som Forsberg få fortsätta efter 6 månaders haveri...(och 1.3 milj i kostnad för oss skattebetalare)

Tror även själv att KJ gjort det hela på ett eller annat sätt, dock skall det faan bevisas!! Några blodfläckar i en ständigt öppen/olåst bagagelucka hos en förståndshandikappad (eller hur, en normal person hade ju inte glömt blod i sin egen bagagelucka, eller??) är inte övertygande bevisning enligt mig.

Hade försvarsadvokat Olsson haft hand om detta från början istället för infödde Forsberg hade nog detta
sett helt annorlunda ut.

Det största misstaget denna semi-retard gjorde var att peka ut en oskyldig person MB, Forsberg hade inte behövt pin-pointa nån överhuvudtaget, det hade räckt att säga att det finns möjligheten att andra än KJ som hade kunnat göra det..Forsberg agerade nån slags åklagare..pinsamt!
Senast redigerad av pikespeak11 2014-01-17 kl. 22:40.
Citera
2014-01-17, 22:44
Medlem
Ang mordvapen
Verktyg som ger sår som visas i fup finns på (sushi)restauranger för att ge frukt och grönt speciellt utseende och form!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in