2014-01-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
har också läst att MB är vänsterhänt. Vad är det som tyder på att GM är vänsterhänt?

Tre saker;
1. Snittytan på vänster ben vid styckningen är bättre utförd än den andra sidan. Det blir bökigare att stycka höger ben med vänster hand, alternativt svårare för en vänsterhänt med höger hand.
2. Benen i huset ligger till höger längs med väggen. OM de har pendelkastats in så är det troligt att gm är vänsterhänt.
3. Huggen i ryggen tyder på att det är gjort med vänster hand.
Citera
2014-01-07, 22:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag tror inte att det är din påse heller vännen.

Låt oss stanna vid det .. Men jag tror det är lika mkt min bag som karate är MB:s, dock - har svart bälte i BDSM.
Citera
2014-01-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte formellt, men kanske rent faktiskt om man likställer rejält med allvarlig. Jag vet inte men förlitar mig på myndigheterna i just den här frågan.

Förvaring säger du, ja om du frågar mig så är det just vad ett fängelse är till för, hålla de farliga individerna åtskilda ifrån de som kan leva sida vid sida utan att t ex. ha ihjäl varandra, det är väl därför det finns galler på fönstren?

Håller med om fängelse, galler etc men jag tänkte mest på denna enskilda GM, tror inte att fängelse är rätt medicin om han skall ut i samhället. Han kommer få ca 16 år (perrongmordet 14 år) för detta är betydligt mer brutalt. Man kommer ta hänsyn till hans ålder.
Denna kille är dyngknäpp lindrigt sagt och är fullständigt empatilös mot offret.

Han är ute efter ca 10-11 år (2/3-del) och bär på sig denna handling och har inte insikt om vad han gjort i hans bubbla. På rättspsyk kan det finnas chans att hitta nyckeln och insikten vilket gör honom mindre farlig den dag han skrivs ut. Ut kommer han och frågan blir bara när och i vilket skick.
Citera
2014-01-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
När AN gjorde sina uttalande på MSPs sida, så gick MB in och försvarade henne.
Kan det vara på det sättet att det är AN som mött VB på vägen
. Taxi chauffören mindes bara att han körde MB.
VB s ärende kan varit att möta AN den kvällen.
Var det AN som låg på golvet i den parkerade bilen vid KJs parkering?
MB är för stor och fet för att få plats att gömma sig på golvet i en bil. Kvinnor har oftare ljusa kläder än män.
AN kände till både VB och KJ...
Efter RPU bedömningen tror jag än mindre på KJ som ensam gärningsman.

Instämmer. Jag tror också att VBs ärende primärt var att möta AN och konfrontera henne och MB var såklart med...- bråket spårade ur!

Vid vilken tidpunkt har det setts en kvinna ligga ner på golvet i en bil vid KJ? (har missat detta)

samma här, jag blir bara mer och mer övertygad om KJs oskuld. Det finns INGET som bevisar att KJ skulle vara GM. Mycket mer pekar åt MB/AN. Det är skrämmande!
Citera
2014-01-07, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om nu nedre bilden är från en sko tror jag det kan vara en orienteringssko med dubb. Googla på orienteringssko och bilder. Om Gm hämtat torso från ex värnet är dubbar inte fel. Sen har vi den minderåriga tjejen som sett två personer vid gula huset. Hon hade enligt pm varit på orienteringsträning. Har ingen uppgift om att hon skulle varit in i huset, men vem vet.

Har du ett exempel på någon skomodell som du misstänker kan vara intressant? Jag kan inte hitta något intressant iaf, finns mycket att gå igenom, kanske du kan snabba på processen lite?
Citera
2014-01-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Tre saker;
1. Snittytan på vänster ben vid styckningen är bättre utförd än den andra sidan. Det blir bökigare att stycka höger ben med vänster hand, alternativt svårare för en vänsterhänt med höger hand.
2. Benen i huset ligger till höger längs med väggen. OM de har pendelkastats in så är det troligt att gm är vänsterhänt.
3. Huggen i ryggen tyder på att det är gjort med vänster hand.

Tack. Ja det är ju tre STARKA indikatorer på att GM är vänsterhänt måste jag säga.
Citera
2014-01-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Uffe är nog minst sagt partisk när det gäller Unos kvaliteter:evilgrin39:
Hittar hunden ett sjölik som man bärgar då finns det ju ingen tvekan. I bilen fanns inget sådant bevis.

Ja, har man hunden som levebröd så gäller det att sälja in den. Inga fel får begås...
Citera
2014-01-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bara den sammanlagda längden och antalet bitar.
Påminn mig igen, hur många bitar och hur långt?
Citera
2014-01-07, 22:19
Medlem
En trevlig nyhet idag iaf. KJ kommer få tillbringa dom kommande 15-20 åren (minst) på anstalt istället för på psyk. Den förvirrade pojken kommer bli uppäten levande när han slängs in bland vargarna på Kumla (förhoppningsvis blir han placerad där), som sagt trevligt trevligt. Nu väntar vi bara på att HR fastställer domen så är allt i sin ordning, rätt man på rätt plats så att säga.

Minns när en bekant som suttit en liten del av sitt straff på just Kumla berättade om när en mördare av en ung tjej inställde sig på anstalten, han fick en stekpanna i huvudet som välkomnande. Enligt min bekant hade han då befunnit sig innanför murarna i mindre än ett dygn innan någon kände igen honom och hälsade hjärtligt välkommen.

Jag är ingen förespråkare av våld men skulle definitivt inte känna någon empati med en person som genomfört ett såpass vidrigt brott som KJ gjort ifall han får ett liknande välkomnande.
Citera
2014-01-07, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Påminn mig igen, hur många bitar och hur långt?
Påminn mig när du har slagit upp det.
Citera
2014-01-07, 22:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, har man hunden som levebröd så gäller det att sälja in den. Inga fel får begås...

U*f är polisinspektör, och mig veterligen har han jobb inom myndigheten även om hunden skulle visa sig totalt värdelös, precis som alla andra poliser som sköter sitt jobb. Jag kan inte se någon anledning för U*f att behöva sälja in något som det råder stor efterfrågan på men där tillgången tyvärr för myndigheten, men desto bättre för U*f, är begränsad.
Citera
2014-01-07, 22:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du ett exempel på någon skomodell som du misstänker kan vara intressant? Jag kan inte hitta något intressant iaf, finns mycket att gå igenom, kanske du kan snabba på processen lite?
Får återkomma under morgondagen. När jag kollade tidigare var det två orienteringsskor man såg sulor som var tänkbara. Är det dubbar i sulorna så blir avtrycken lite annorlunda. Jag tittade främst på mönstren på högra sidan av bilden som kan vara avtryck från smala klackar.
Senast redigerad av highfive 2014-01-07 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in