Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Inte formellt, men kanske rent faktiskt om man likställer rejält med allvarlig. Jag vet inte men förlitar mig på myndigheterna i just den här frågan.
Förvaring säger du, ja om du frågar mig så är det just vad ett fängelse är till för, hålla de farliga individerna åtskilda ifrån de som kan leva sida vid sida utan att t ex. ha ihjäl varandra, det är väl därför det finns galler på fönstren?
Håller med om fängelse, galler etc men jag tänkte mest på denna enskilda GM, tror inte att fängelse är rätt medicin om han skall ut i samhället. Han kommer få ca 16 år (perrongmordet 14 år) för detta är betydligt mer brutalt. Man kommer ta hänsyn till hans ålder.
Denna kille är dyngknäpp lindrigt sagt och är fullständigt empatilös mot offret.
Han är ute efter ca 10-11 år (2/3-del) och bär på sig denna handling och har inte insikt om vad han gjort i hans bubbla. På rättspsyk kan det
finnas chans att hitta nyckeln och insikten vilket gör honom mindre farlig den dag han skrivs ut. Ut kommer han och frågan blir bara när och i vilket skick.