2014-01-14, 22:12
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Sammanfattningsvis så är den ju alltså dyr för vad man får, och därmed inget att rekommendera enligt mig. Ungefär samma pris på exempelvis Chimay är ju däremot inte att beakta som dyrt...

Njaa, är inte så förtjust i jästsmaken man får på köpet med Chimay. Kan ju också bero på att jag inte druckit så mycket av den.

Gillade Trooper för att den gav en ingång till hela den engelska pubtraditionen, men självklart kan man introduceras via andra, billigare, märken. Dessa finns dock inte på mitt Bolag. Och jag anser nog att Trooper mycket väl kan bidra till ett vidare intresse för den engelska ölkulturen.

Och så tyckte jag nog att den var god också helt enkelt, mina smaklökar är väl inte så avancerade.
Citera
2014-01-14, 22:18
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Hört en del bra om Baladin Nora. Någon som provat?
Bra är den men inte prisvärd.
Lägg till en tia och du får en Brewdog Tokyo som är betydligt roligare.
www.systembolaget.se/1558

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
så jävla skoj är den inte.
Framförallt inte om man glömmer den i frysen.
Citera
2014-01-14, 22:47
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus

fuuuuuuuuuuck. :-)

hmmm. visst är tokyo roligare men en helt annan öl. kanske inte så rättvist att jämföra.

maiden-ölet för mig var ingen hit. köp fullers esb istället.
Citera
2014-01-14, 22:58
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
fuuuuuuuuuuck. :-)

hmmm. visst är tokyo roligare men en helt annan öl. kanske inte så rättvist att jämföra.

Kanske inte. Men min tanke var att är man beredd på att betala 80kr för en öl kan man läggatill en tia och få en roligare öl även om det inte är samma öltyp.
Att jämföra ölen somsådana är som du säger inte rättvist.
Citera
2014-01-15, 16:46
Medlem
Hajafintens avatar
Testade Pistonhead Flat tire och kan inte säga att jag gillade smaken överhuvudtaget. Vet inte om det var just min burk som det var fel på eller något annat men den smakade mest jäst och vatten.

Indeed a flat tire
Citera
2014-01-16, 00:19
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus

Förvånar mig inte att ölbranschen går så bra. En motsvarande flaska BT kostar 204kr, dvs 124kr mer.
Det bara löjligt och inte värd för fem öre. Roligt att läsa alla internetexperter
Citera
2014-01-16, 13:08
Medlem
Lunaticxs avatar
Har en chimay blue flaska från 2007, tänkte öppna den ikväll. Ser att det finns mycket mer jäst inuti min flaska än i flaskor från 2013. Är den fortfarande drickbar? Ska man filtrera bort jästen eller går det bra att dricka den också?
Citera
2014-01-16, 13:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Har en chimay blue flaska från 2007, tänkte öppna den ikväll. Ser att det finns mycket mer jäst inuti min flaska än i flaskor från 2013. Är den fortfarande drickbar? Ska man filtrera bort jästen eller går det bra att dricka den också?

Det är bara att dricka och njuta.
Citera
2014-01-16, 13:23
Medlem
Citat:

Att det är mer jäst i beror säkert på att den stått i så många år så den klarnat och får större bottensediment. Kan säkert skilja lite från batcher med. Häll upp den försiktigt utan jäst och smaka, sen kan man ju om man så vill ta lite jäst med.
Citera
2014-01-16, 16:49
Medlem
Citat:

Jäst är gott i lagom mängd, i många fall. Låt den stå i kylskåp ett par dagar så sätter sig bottensatsen bättre i botten. Samt ta ett tillräckligt stort glas så du kan hälla upp ölen i ett svep. Sedan kan du smaka på bottensatsen genom att tillsätta den eller smaka på den enskilt.

Aldrig varit med om att jästsmaken gjort ölen sämre, men det är upp till var och en. Däremot har jag varit med om att det funnits så pass mycket jäst så att man känner klumpar i munnen. Kanske inte så trevligt, men smakar fortfarande bra.
Citera
2014-01-17, 18:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
2007? Det är ju snudd på färsköl! Har en 1999 i gömmorna som ska få stå ett tag till.
Jäst eller inte bestämmer du själv, har flaskan stått upp så hantera den varsamt när du öppnar och slå upp i ett ganska stort glas så att du kan tömma nästan hela flaskan på en "hällning" och låta botensatsen vara kvar. Vill du dricka med jäst är det bara att slå på.
Citera
2014-01-19, 17:08
Medlem
Dricker en Beer Here SoD just nu, den var ingen höjdare. Alldeles för besk och ytterst små hintar av choklad och kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in