2014-01-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Okej då vet jag anledningen till dom låga betygen vilket jag tackar för. Hur fick du reda på detta?

Köpte ett gäng förra säsongen och gillade den skarpt och skulle nu fylla på lagret lite när jag av en slump fick se dom låga betygen i år.

Vad det gäller andra sorter så har jag någorlunda koll på läget. (Det som finns tillgängligt på bolaget.)
Eskilstuna Imperial Stout funkade inte med mig.
Jag kom inte överens med smaken.
Men tack för tipset iaf.

Diskuterar mycket öl med andra, varav andra har provat ölen och mycket annat ifrån South Plains, feljäsning och infektion har varit ett genomgående tema på deras öl. Själv har hållt mina pengar borta ifrån deras produkter.
Citera
2014-01-12, 13:34
Medlem
StefPhoenixs avatar
Hört en del bra om Baladin Nora. Någon som provat?
Citera
2014-01-12, 15:50
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Hört en del bra om Baladin Nora. Någon som provat?
läst tråden?

ja den är bra. men jag tycker inte den är värd 80 spänn. så jävla skoj är den inte.
Citera
2014-01-13, 19:45
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag ser att South Plains Russian Imperial Porter får idelt dåliga betyg på öltorget och inte fullt så dåliga på ratebeer.
Vad säger ni här på forumet?
Jag testade ett 1år gammalt exemplar och den var god.
Är det denna säsongens brygd som gått åt pipan?
Hade tänkt att beställa hem en knippe men med tanke på den sista tidens sågningar så vet jag knappt om jag vågar beställa mer än 2st.

Jag var väl en av dessa personer som gav ett dåligt betyg. Men ja, jag verkade garanterat ha fått en dålig flaska. Skummade över direkt och verkade varken lukta eller smaka som den skulle. Var nog en klump som ploppade ut när jag vaskade ölen också om jag minns rätt. Väldigt trist när man var lite pepp på den. Den var helt odrickbar i alla fall.
Citera
2014-01-14, 12:42
Medlem
Hej öl-vänner!

Är snart dags för debuten på systemet och tänkte dra en redig runda med massa olika öl. Har ni några förslag om vad jag bör testa? Nils oscars IPA och staropramen är favoriterna än så länge.
Citera
2014-01-14, 12:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floppz
Hej öl-vänner!

Är snart dags för debuten på systemet och tänkte dra en redig runda med massa olika öl. Har ni några förslag om vad jag bör testa? Nils oscars IPA och staropramen är favoriterna än så länge.

Säger som jag alltid gör i sådana här sammanhang; prova Punk IPA, en lättälskad öl. Kanske en Trooper (Iron Maiden ölen) också, rätt dyr dock, men god.
Citera
2014-01-14, 13:36
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floppz
Hej öl-vänner!

Nån belgare (Chimay blå, Westmalle Tripel etc), nån porter/stout (London Porter, Yeti etc), nån veteöl (Schneider TAP4, Hoegaarden)...
Citera
2014-01-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Säger som jag alltid gör i sådana här sammanhang; prova Punk IPA, en lättälskad öl. Kanske en Trooper (Iron Maiden ölen) också, rätt dyr dock, men god.
Vad tyckte du var på bra med Trooper? Jag anser att det var en riktigt intetsägande öl...

Punk IPA och dubbel IPA är däremot ett bra tips, ofta riktigt gott, precis som ovanstående inläggs tips, Chimay är en riktig höjdare. Kwak är ju bland det bästa om den finns att få tag på hos er...
Citera
2014-01-14, 21:23
Medlem
Citat:

56kr/L är dyrt, Nej det är det inte...
Citera
2014-01-14, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson

För något som smakar som en flaska kranvatten så är det ganska dyrt.
Citera
2014-01-14, 21:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson

hehe, njaa, är sjukskriven för tillfället så för mig är det dyrt...

Dessutom anser väl de riktiga ölexperterna här att den är en aning överprissatt.
Citera
2014-01-14, 22:04
Medlem
Citat:
hehe, njaa, är sjukskriven för tillfället så för mig är det dyrt...

Dessutom anser väl de riktiga ölexperterna här att den är en aning överprissatt.
Sammanfattningsvis så är den ju alltså dyr för vad man får, och därmed inget att rekommendera enligt mig. Ungefär samma pris på exempelvis Chimay är ju däremot inte att beakta som dyrt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in