Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Tack för svaren och jag tror inte heller att Bayern kommer göra någon vintertransfer av rang då dom inte brukar göra det(Gustavo undantaget men har var ett panikköp)¨
Jag skrev en gång att jag tyckte att Luiz var lite svajig och då jävlar blev det liv i luckan för det var han minsann inte.
Som Bayernsupporter är man dock van med rätt svajiga backar ett tecken på det är att jag tycker att van Buyten är vår bästa mittback och då jävlar är det svajigt.

Luiz är tyvärr lite som Torres. Han kritiseras större delen av tiden men ibland så kommer han in i en bra period och då känner sig de flesta supportrar manade att försvara honom.
Sanningen är att jag är ganska trött på honom, han må ha en mycket högre högstanivå än Cahill men vad spelar det för roll om man ser den i tre av tio matcher? Ibland gäller det för en klubb att acceptera att en spelare inte når sin maxpotential och casha in medan det fortfarande går (speciellt när man faktiskt kan göra en vinst på spelaren).
Jag tror dock att hans landslagsstatus samt popularitet ger honom mer tålamod än vad kanske Ivanovic hade fått. Jag litar dock på Mou fullt ut, han ser nog bättre än de flesta vad som är den bästa utvägen.
Jag är nyfiken på hur vår backlinje kommer att se ut nästnästa säsong. Shaw och Zouma ryktas det väldigt mycket om, Cesar är fortfarande ung så det lämnar en plats kvar. Cahill och Luiz kommer båda att vara i bra åldrar ifall de är kvar. I så fall skulle vi 2015/16 ställa upp med:
Shaw - Luiz/Cahill - Zouma - Cesar