2014-01-16, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Mycket rykten nu om att Real gjort klart med Moreno från Sevilla. Detta bör i sin tur betyda att Coentrao är fri att lämna. Make it happen!

21 miljoner euro för en vänsterback herregud, reserv dessutom

ibland fattar jag inte mig på perez! Moreno har gjort en bra säsong ok men 21m är väldigt mycket, 11 skulle vara bra
2014-01-16, 22:39
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men lär er nån gång. Det sker inga större affärer i januari så ofta..speciellt inte mellan två CL-klubbar.

Han är portugis, inte tysk..

Om Real Madrid värvar en ny vänsterback betyder det att Coentrao petas ner ett hack till nummer tre, tror du han är sugen på det med ett halvår till vm?
Vad har det för betydelse att det råkar vara cl-klubbar? Tror inte direkt Real ser sig själva sälja bort titeln till United om Coentrao går dit.

Att det sällan är större transfers betyder inte att dom aldrig sker, i synnerhet när det är vm-år.
2014-01-16, 22:45
Medlem
Citat:

Om Real Madrid värvar en ny vänsterback betyder det att Coentrao petas ner ett hack till nummer tre, tror du han är sugen på det med ett halvår till vm?
Vad har det för betydelse att det råkar vara cl-klubbar? Tror inte direkt Real ser sig själva sälja bort titeln till United om Coentrao går dit.

Att det sällan är större transfers betyder inte att dom aldrig sker, i synnerhet när det är vm-år.

Han syftar nog på Julian Draxler.

Wenger verkar vara intresserad av att förstärka anfallet med Paul-Georges Ntep från Auxerre. Född 92, gjort 6 mål på 7 U21-matcher för Frankrike. 13 mål för Auxerre.

Låter det inte som vi köpte exakt samma spelare i somras i Yaya Sanogo?
2014-01-16, 22:46
Medlem
Citat:

Vart har du hört att Real har värvat en vänsterback?

EDIT: Hittade artikeln. http://www.mundodeportivo.com/20140115/real-madrid/el-real-madrid-habria-atado-a-alberto-moreno-por-21-kilos_54398158578.html
Senast redigerad av jdahl 2014-01-16 kl. 22:52.
2014-01-16, 22:56
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Han syftar nog på Julian Draxler.

Wenger verkar vara intresserad av att förstärka anfallet med Paul-Georges Ntep från Auxerre. Född 92, gjort 6 mål på 7 U21-matcher för Frankrike. 13 mål för Auxerre.

Låter det inte som vi köpte exakt samma spelare i somras i Yaya Sanogo?

Det måhända, jag var så exalterad över ryktet att jag tände på alla cylindrar

Fast då var det ju bara ännu ett meningslöst inlägg. Har vi inte bombats nog med inlägg från bundesligamaffian om hur tyska spelare på inga som helst villkor kan tänka sig att lämna för små ickeklubbar utanför tyska gränsen?

Ntep verkar vara i ropet hos fler än er. Sanogo fanns det väl knappt något intresse för när han kom?

Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Vart har du hört att Real har värvat en vänsterback?

Du hittade den Ursprungligen från sevillansk(?) radio.
2014-01-16, 22:59
Medlem
Citat:

Fast då var det ju bara ännu ett meningslöst inlägg. Har vi inte bombats nog med inlägg från bundesligamaffian om hur tyska spelare på inga som helst villkor kan tänka sig att lämna för små ickeklubbar utanför tyska gränsen?

Ntep verkar vara i ropet hos fler än er. Sanogo fanns det väl knappt något intresse för när han kom?

Nä, han var alldeles för skadebenägen för att någon skulle vara intresserad. Han kom in gratis som en chansning som det kanske blir något av. Just nu så är han ju dock värre än Diaby.

Och Ntep tror jag faktiskt på som en realistisk värvning. Morata eller Draxler kommer nog inte komma. Även om den sistnämnda mycket väl skulle kunna värvas under sommaren.
Senast redigerad av dickpUmp 2014-01-16 kl. 23:10.
2014-01-16, 23:05
Medlem
Citat:

Du hittade den Ursprungligen från sevillansk(?) radio.

Ja, tydligen någon tidning/radio i Sevilla som är källan.
Om det stämmer så måste det ju innebära att Coentrao är på ingång till United.
2014-01-17, 07:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Vad fan yrar du om?
Det står väl rätt klart att han kommer lämna men vart och när det är frågan.

Men att Tyska spelare sällan har lämnat BL för spel ute i Europa är dock en sanning eller sitter du inne med uppgifter som är helt nya för oss alla andra.
2014-01-17, 07:53
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vad fan yrar du om?
Det står väl rätt klart att han kommer lämna men vart och när det är frågan.

Men att Tyska spelare sällan har lämnat BL för spel ute i Europa är dock en sanning eller sitter du inne med uppgifter som är helt nya för oss alla andra.

Lugn nu, jag försökte bara ta bort fokus från min egen missuppfattning

Nej jag har inga andra uppgifter än vad du har tillgång till. Jag tycker bara det är lite löjligt att man sällan kan spekulera i var tyska spelare hamnar utan att några härinne måste påpeka att dom absolut inte har något intresse av att lämna. Det vore liksom inte en sensation om Draxler flyttade till Arsenal eller om Reus flyttade till England eller Spanien.
2014-01-17, 08:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Lugn nu, jag försökte bara ta bort fokus från min egen missuppfattning

Nej jag har inga andra uppgifter än vad du har tillgång till. Jag tycker bara det är lite löjligt att man sällan kan spekulera i var tyska spelare hamnar utan att några härinne måste påpeka att dom absolut inte har något intresse av att lämna. Det vore liksom inte en sensation om Draxler flyttade till Arsenal eller om Reus flyttade till England eller Spanien.

Det är ingen sensation om dom eller någon annan lämnar BL.

Om han lämnar så lär det väl bli Arsenal som det ser ut nu och kanske dom vill avvakta och se hur pass allvarligt det är med hans skada innan det blir någon affär.
Att han missar starten av vårsäsongen är dock klart.

Jag tycker det är bra att Wenger har koll på spelare i Tyskland och tar in spelare därifrån och Arsenal är nog en bra skola för vidare utveckling skulle jag tro.

Bayern verkar ha bestämt sig för att köpa in en back av yttersta klass och åter igen så bubblar David Luiz ryktet upp men han är väl för bra för att Chelsea släpper honom?
2014-01-17, 09:27
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:

Om han lämnar så lär det väl bli Arsenal som det ser ut nu och kanske dom vill avvakta och se hur pass allvarligt det är med hans skada innan det blir någon affär.

Jag tycker det är bra att Wenger har koll på spelare i Tyskland och tar in spelare därifrån och Arsenal är nog en bra skola för vidare utveckling skulle jag tro.

Bayern verkar ha bestämt sig för att köpa in en back av yttersta klass och åter igen så bubblar David Luiz ryktet upp men han är väl för bra för att Chelsea släpper honom?

Svårt att säga hur Mourinho känner för David Luiz. Just nu verkar han gilla ett Terry-Cahill mittbackspar mer, dock får Luiz sin speltid ändå. Ryktas ju en del om Zouma så det kan hända att Luiz säljs om ett bud på ~30 kommer. Dock är det väldigt osannolikt att det händer innan sommaren.
2014-01-17, 09:28
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

Luiz är lite av ett enigma. Han har varit fantastiskt bra ibland, men blandat det med mediokra insatser som gjort att de flesta tränare tappat förtroendet för honom någon period. Han var dock riktigt bra med Iva som partner.

Med det sagt så skulle jag absolut sälja honom för £35m+. Det ryktas om Zouma in ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in