Citat:
Ursprungligen postat av
speedi-
Fast Bayern har ju ett komplett lag...förutom en riktigt jävla bra mittback. Så om jag vore Bayern så skulle jag leta efter en Mats Hummels. Det enda dom behöver nu när dom fick Lewandowski. Helt rätt agerat av Bayern. Får jag fråga, spottornado, var du skulle lagt dina pengar om du vore Bayern? Ny innermitt?

Ja precis, Bayern har ett nästintill komplett lag. Skulle kunna hitta en bättre mittback såklart, men det funkar rätt bra som det är nu(i Peps spelsätt blir som sagt mittbackarna väldigt exponerade, så de felen som tagits denna säsongen är förståeliga). Men hur nödvändigt är egentligen en ny mittback? Inte alls.
Hade jag bestämt, hade pengarna lagts på en ny högerback(och samtidigt skickat iväg Rafinha) samt en ung anfallstalang med god utvecklingspotential(Pizarro lär väl lämna, och Mandzukic kanske tröttnar på bänken om han ej lyckas konkurrera ut Lewan).
In med typ De Sceglie och en ung anfallare. Gör Guidetti det bra i Stoke hade jag gärna sett honom, men det är ur mitt svenska samt bayerska perspektiv(samtidigt borde Guidetti spela i en klubb där han får spela varje match). Men en Guidetti-lik ung anfallare, åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
I stort sett i varje Tysk sporttidning skriver att Bayern beslutat att köpa in en mittback inom snar framtid och då troligtvis inte i vinterfönstret.
Visst inte tycker du att våra mittbackar tillhör dom bästa?
Martinez har blivit ett lyxproblem då han definitivt konkurrerar med Peps lilla gunstling Thiago och när jag såg honom i senaste träningsmatchen i Qatar så blev jag bara ledsen över hur usel min favoritspanjor var.
Vad har Pep tänkt med honom, ska Bayern kasta bort den svindyra värvningen?
Jaså, det har jag missat helt. Förvånar mig dock inte...
Tycker inte våra mittbackar är de bästa i världen, förutom Dante som är i toppen någonstans när han spelar som bäst. Men jag tycker inte det behöver förstärkas direkt. Om nu inte Boateng vill lämna, eller Badstubers inte lyckas komma tillbaka i forngammal form. Behövs dock en ersättare för Van Buyten snart, men det trodde jag vi redan hade i Kirchhoff...
Ja, Martínez är inte i samma gamla form men får han bara spela så tror jag det kommer tillbaka snabbt. Saknar faktiskt 4-2-3-1 med Schweini och Javi på innermittfältet. Oslagbart!