2014-01-17, 15:19
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Luiz är tyvärr lite som Torres. Han kritiseras större delen av tiden men ibland så kommer han in i en bra period och då känner sig de flesta supportrar manade att försvara honom.
Sanningen är att jag är ganska trött på honom, han må ha en mycket högre högstanivå än Cahill men vad spelar det för roll om man ser den i tre av tio matcher? Ibland gäller det för en klubb att acceptera att en spelare inte når sin maxpotential och casha in medan det fortfarande går (speciellt när man faktiskt kan göra en vinst på spelaren).

Jag tror dock att hans landslagsstatus samt popularitet ger honom mer tålamod än vad kanske Ivanovic hade fått. Jag litar dock på Mou fullt ut, han ser nog bättre än de flesta vad som är den bästa utvägen.

Jag är nyfiken på hur vår backlinje kommer att se ut nästnästa säsong. Shaw och Zouma ryktas det väldigt mycket om, Cesar är fortfarande ung så det lämnar en plats kvar. Cahill och Luiz kommer båda att vara i bra åldrar ifall de är kvar. I så fall skulle vi 2015/16 ställa upp med:

Shaw - Luiz/Cahill - Zouma - Cesar

Du vill inte se Ivanovic från start?

Bor i Italien, och har inte kunnat kolla någon Premier League fotboll här, men Ivanovic är enligt mig en grym back. Väljer Chelsea att sälja honom är han mer än välkommen till Roma.
2014-01-17, 15:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-spottornado
Var har du läst detta? Tycker det låter befängt. Bayern har redan mittbackar så det räcker, om man räknar in Martínez i den kategorin.

Alternativet(alltså att Javi bara räknas som "6:a") - med Peps 4-1-4-1 - är ju att antingen Martínez, Schweini, Kroos, Götze, Thiago eller Müller får sitta på bänker för det mesta.

Spela istället Martinez som mittback ibland, så kan det motivera att t.ex Schweini är ensam på innermittfältet. En ny back tror jag förstör balansen i laget. Särskilt om en 40m£-värvning offras på grund av det.

I stort sett i varje Tysk sporttidning skriver att Bayern beslutat att köpa in en mittback inom snar framtid och då troligtvis inte i vinterfönstret.

Visst inte tycker du att våra mittbackar tillhör dom bästa?

Martinez har blivit ett lyxproblem då han definitivt konkurrerar med Peps lilla gunstling Thiago och när jag såg honom i senaste träningsmatchen i Qatar så blev jag bara ledsen över hur usel min favoritspanjor var.
Vad har Pep tänkt med honom, ska Bayern kasta bort den svindyra värvningen?
2014-01-17, 15:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Fast Bayern har ju ett komplett lag...förutom en riktigt jävla bra mittback. Så om jag vore Bayern så skulle jag leta efter en Mats Hummels. Det enda dom behöver nu när dom fick Lewandowski. Helt rätt agerat av Bayern. Får jag fråga, spottornado, var du skulle lagt dina pengar om du vore Bayern? Ny innermitt?
Hummels har vi avklarat här för länge sedan. Antagligen den spelare som Bayernfansen helst vill ska värvas, eftersom han är uppväxt i klubben. Skit samma egentligen om han behövs eller inte, man ogillar helt enkelt att se honom i den fula gula tröjan. Men han har tackat nej flera gånger, så det blir nog inte av.

Många gånger mer behövligt än en ny mittback är att hitta en bättre högerback. Lahm spelar ofta som sexa och då står man där med Rafinha och han håller inte. Märkligt att man läser så få rykten om en sådan solklar förstärkning.

Visst kan en mittback behövas, och som kalle skriver har de existerande inte alltid spelat perfekt. Håller däremot inte med om att van Buyten varit bäst. Men det har inte blivit någon försvagning de matcherna han spelat istället för Dante eller Boateng, vilket säger en del. Då ska man komma ihåg att Bayern spelar utan ett traditionellt defensivt mittfält, vilket utsätter mittbackarna för en hel del.

(Man har de facto nyss värvat en ny innermittfältare, Sebastian Rode från Frankfurt. Han är eg DM och ansluter i sommar. Dessutom har man lånat ut en mittback/DM, Kirchhoff, till Schalke för några veckor sedan.)
2014-01-17, 15:28
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Du vill inte se Ivanovic från start?

Bor i Italien, och har inte kunnat kolla någon Premier League fotboll här, men Ivanovic är enligt mig en grym back. Väljer Chelsea att sälja honom är han mer än välkommen till Roma.
Ivanovic var kanske PL's bästa högerback för några säsonger sedan (under Carlo), men har i min åsikt gått ner sig. Han erbjuder taktisk flexibilitet då han kan gå ner i en trebackslinje och är även nyttig i fasta situationer, men det finns också klara problem med honom där.
Han kan inte slå ett inlägg om så hans liv stod på spel, han är dessutom dålig på att läsa spelet vilket gör att han ofta inte stänger ner ett inlägg eller hamnar efter en kvick ytter.
Cesar är ingen färdig produkt än, men han är i min åsikt bättre som högerback. Stark, smart och väldigt hårt jobbande har han sett till att vi inte har släppt in ett enda mål som kommit från hans kant (om jag minns rätt), vänster som höger denna säsong.
2014-01-17, 15:31
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ivanovic var kanske PL's bästa högerback för några säsonger sedan (under Carlo), men har i min åsikt gått ner sig. Han erbjuder taktisk flexibilitet då han kan gå ner i en trebackslinje och är även nyttig i fasta situationer, men det finns också klara problem med honom där.
Han kan inte slå ett inlägg om så hans liv stod på spel, han är dessutom dålig på att läsa spelet vilket gör att han ofta inte stänger ner ett inlägg eller hamnar efter en kvick ytter.
Cesar är ingen färdig produkt än, men han är i min åsikt bättre som högerback. Stark, smart och väldigt hårt jobbande har han sett till att vi inte har släppt in ett enda mål som kommit från hans kant (om jag minns rätt), vänster som höger denna säsong.

Tja, det kan stämma.

Kanske har jag blivit förblindad av Ivanovic prestationer under Ancelotti, för hemma i Sverige ser jag typ varenda match med Chelsea och borde således ha märkt av kvalitétssänkningen.

Hm.
2014-01-17, 16:41
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Fast Bayern har ju ett komplett lag...förutom en riktigt jävla bra mittback. Så om jag vore Bayern så skulle jag leta efter en Mats Hummels. Det enda dom behöver nu när dom fick Lewandowski. Helt rätt agerat av Bayern. Får jag fråga, spottornado, var du skulle lagt dina pengar om du vore Bayern? Ny innermitt?

Ja precis, Bayern har ett nästintill komplett lag. Skulle kunna hitta en bättre mittback såklart, men det funkar rätt bra som det är nu(i Peps spelsätt blir som sagt mittbackarna väldigt exponerade, så de felen som tagits denna säsongen är förståeliga). Men hur nödvändigt är egentligen en ny mittback? Inte alls.

Hade jag bestämt, hade pengarna lagts på en ny högerback(och samtidigt skickat iväg Rafinha) samt en ung anfallstalang med god utvecklingspotential(Pizarro lär väl lämna, och Mandzukic kanske tröttnar på bänken om han ej lyckas konkurrera ut Lewan).

In med typ De Sceglie och en ung anfallare. Gör Guidetti det bra i Stoke hade jag gärna sett honom, men det är ur mitt svenska samt bayerska perspektiv(samtidigt borde Guidetti spela i en klubb där han får spela varje match). Men en Guidetti-lik ung anfallare, åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
I stort sett i varje Tysk sporttidning skriver att Bayern beslutat att köpa in en mittback inom snar framtid och då troligtvis inte i vinterfönstret.

Visst inte tycker du att våra mittbackar tillhör dom bästa?

Martinez har blivit ett lyxproblem då han definitivt konkurrerar med Peps lilla gunstling Thiago och när jag såg honom i senaste träningsmatchen i Qatar så blev jag bara ledsen över hur usel min favoritspanjor var.
Vad har Pep tänkt med honom, ska Bayern kasta bort den svindyra värvningen?

Jaså, det har jag missat helt. Förvånar mig dock inte...

Tycker inte våra mittbackar är de bästa i världen, förutom Dante som är i toppen någonstans när han spelar som bäst. Men jag tycker inte det behöver förstärkas direkt. Om nu inte Boateng vill lämna, eller Badstubers inte lyckas komma tillbaka i forngammal form. Behövs dock en ersättare för Van Buyten snart, men det trodde jag vi redan hade i Kirchhoff...

Ja, Martínez är inte i samma gamla form men får han bara spela så tror jag det kommer tillbaka snabbt. Saknar faktiskt 4-2-3-1 med Schweini och Javi på innermittfältet. Oslagbart!
2014-01-17, 16:57
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
För att han gör minst ett grovt misstag varje match.
Nää. Det är något alla Chelseahatare och median har fått för sig
2014-01-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
David Luiz är ju kung. Fortsår inte varför ni vill ha bort honom

Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Nää. Det är något alla Chelseahatare och median har fått för sig

#factsonfactsonfacts

Uppenbarligen en spelare som alltid kommer vara utsatt för kritisism men varit vår bästa försvarare senaste 3 säsongerna och definitivt en spelare i världsklass.
2014-01-17, 17:14
Medlem
keranos avatar
Manchester Uniteds Anderson är klar för Fiorentina, lån + köpoption.
2014-01-17, 17:42
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Manchester Uniteds Anderson är klar för Fiorentina, lån + köpoption.

Han kommer inte bli saknad!
Han var väl inte en av våra toppenvärvningar direkt.
Bort med honom för att kunna plocka in tyngre spelare och bjuda mer i lön!

Man ser dagarna gå och gå och blir orolig för ett nytt fiasko i klass med sommarfönstret.
2014-01-17, 17:43
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Han kommer inte bli saknad!
Han var väl inte en av våra toppenvärvningar direkt.
Bort med honom för att kunna plocka in tyngre spelare och bjuda mer i lön!

Man ser dagarna gå och gå och blir orolig för ett nytt fiasko i klass med sommarfönstret.

Garay blir United's enda värvning i detta fönster, tyvärr..
2014-01-17, 18:00
Medlem
Arsenal verkar vara intresserade av Juventus anfallare Mirko Vucinic, någon här som kan säga om denna spelaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in