2014-01-17, 12:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ännu en osanning ifrån din sida. När QFnurran skrev sitt inlägg hade redan bloggaren lagt upp förhöret med LJ, vilket inleddes med upplysningen om att hovrätten självklart spelar in förhöret ifråga.

Vidare är det inte särskilt svårt att plocka fram Rättegångsbalken och söka på ljudupptagning för att få fram vilket avsnitt ordföranden hade hänvisat till och då framstår det som glasklart vad som avsågs.
Att som du hellre spåna och tramsa än att kolla upp fakta är inte förenligt med god sed.
Båda skrev kl. 11:50.
Citera
2014-01-17, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
LJ påminner lite om KH fast tvärtom:

KH vet inte vad hon sett, men när.
LJ vet vad han sett, men inte när.

Stjärtadvokatens slakt uteblev dock. Vi får se hur domstolen värderar detta.
Jag tyckte han hade bra svar på alla frågor.

Tele2 har redan utrett att det inte var 26-30e det hela kan ha hänt.
SMHI också.

Det har inte med vittnets utsaga att göra. LJ har sagt vad han sett:
En låda med vit plast på, samt ett antal kebabrullar.
Detta vid ca. 00:15. En helt annan vecka.

Citat:
LJ: Roine hämtade mig, jag vet inte hur Jan-Ola kom därifrån, vi snackade inte på ett par dagar, han blev väl upphämtad. Maggan kan ha ringt när jag var på rastplatsen, hon ringde jämt och tjatade.
A. du säger att du ringt Maggan och Roine och att Jan-Ola fick låna din telefon,
//
ja, den dan det regnade, jag frös som fan, men jag vet inte om det var samma vecka eller en vecka efteråt, jag kommer inte ihåg när Roine hämtade mig.

Vittnet är slaktat, eller rättare sagt ÅKs påhitt om vittnet.
Citera
2014-01-17, 12:26
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Båda skrev kl. 11:50.

Nu vet jag att bloggarens inlägg kom upp först, men det är av mindre betydelse med tanke på att hänvisningen till Rättegångsbalken kom dryga 50 minuter tidigare.

Jag skrev mitt inlägg här 12 minuter tidigare och länkade till detsamma 5 minuter tidigare genom detta inlägg:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-17, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tele2 har redan utrett att det inte var 26-30e det hela kan ha hänt.
SMHI också.

Det har inte med vittnets utsaga att göra. LJ har sagt vad han sett:
En låda med vit plast på, samt ett antal kebabrullar.
Detta vid ca. 00:15. En helt annan vecka.

Vittnet är slaktat, eller rättare sagt ÅKs påhitt om vittnet.

Marinas bil hittades den 5 augusti så spannet är större än så.
Citera
2014-01-17, 12:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Å hade du börjat vara på flashback redan i augusti 2010
KH. ja, en granne sa gå in på flashback och kolla. På Flashback blev jag uppmanad att gå till polisen med mina iakttagelser. jag hade inte tyckt att det var så viktiga att tala om för polisen
Å. var det innan du kontaktade polisen då med dina uppgifter första gången?
KH det kommer jag inte ihåg.
Å. läser ur Kias förhör där hon tittar på bilder av den gående mannen på golfbanan och bilen hon mötte
KH: det blev så snurrigt så när jag pekade ut att det kanske kunde ha varit Fredrik som körde bilen jag mötte så blev jag påverkad av förhörsledaren och det var därför jag pekade ut honom
Å. vad fick dig att bli intresserad av bilen? Är det storleken och frgen som stämmer eller är det något mer?
KH: nä, det var bara storleken och färgen jag kände igen

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/

Å: känns bilen bekant?
KH: vet inte, det har gått för lång tid, det kan ha varit en annan bil.
Å: och någon annan som körde vårdslöst?
KH ja
Å: du har ju sett bilder på Marina i pressen, var det hon som körde?
KH: jag vet inte. Jag har aldrig sett henne förut. Det kan ha varit hon men det kan ha varit någon annan också

Det vittnet kan Hansson glömma, och ett stort nederlag helt klart.
Ej trovärdig i sina iakttagelser på några sekunder.
Citera
2014-01-17, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Marinas bil hittades den 5 augusti så spannet är större än så.

Möjligt, men LJ var inte på rastplatsen den 26-30e, så ÅK måste ändra sitt upplägg och utreda skyndsamt ett nytt scenario om LJ skall vara med på ett hörn.

Rättegången är snart över.
Citera
2014-01-17, 12:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Å: Margareta sa att du kom hem vid halvtre, kan det stämma?
LJ: Jag tror att jag gjorde iakttagelsen vid den tiden jag sagt.
LJ: jag ringde inte upp den som skulle hämta mig, det var hon som ringde mig, jag växlade mellan olika telefoner men jag hade bara en i taget på mig, det kan hända att man växlar mellan olika telefoner, jag minns inte vilka telefoner jag hade på gång just dne här tiden.

Jaha halv tre alltså vilket ger större utrymme och det tar 8 minuter hem till L.
Bra jobbat Lennart.

jag är inte så intressarad av bilar men det var en silverfärgad stadsjeep som påminde om marinas bil, jag visste inte att det var en hyundai. han hämtade grejer ur bagaget. det var en kombibil. grejerna var 30-40 cm långa, runda avlånga "kebabrullar" och han sprang ett par ggr ttill soptunnorna. han hade en stor kartong/fyrkantig låda bak i bilen, han kröp in brevid den där grejen i bilen. det såg väldigt trångt ut för grejen därbak tog upp plats. jag vet inte om sätena var fällda. Jag satt bakom bilen. jag hade insyn mot den öppna bakluckan. I förhållande mot bakluckan så var den 20 cm från kanten och jag vet inte hur hög den var men den gick nog upp till taket, lådan fyllde upp 75 % av utrymmet. Han åkte sen innan vi åkte. Han hade bara t-shirt och kalsonger. han var barfota. Det var lite udda med klädseln, det var därför jag reagerade på det. mannen var mörkhårig, halvlångt hår, lite längre än axlarna, normal kroppsbyggnad,, drygt trettio år
Å: fick du titta på foton av bilen?
LJ: det kommer jag inte ihåg om jag fick göra
Å enligt bil 3 till resn. ans fick du se bild på marinas bil och du sa att du inte var säker på om det var samma bil men att bilen stämde bra överens med den du såg och att sätena måste varit nedfällda
LJ: ja, det är möjligt, jag kommer inte ihåg det förhöret
Å: du lämnade ett signalement till polisen, mannen var 35-40, c:a 180 cm normal till smal, råttfärgat hår etc. och att du skulle känna igen honom om du såg honom igen. har du fått se något foto av mannen efter detta?
LJ: nej, det fick jag inte
Å: tror du mannen såg dig?
LJ nej
Å: var du påverkad vid detta tillälle?
LJ nej

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-17 kl. 12:45.
Citera
2014-01-17, 12:51
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag har haft tankarna om att en annan kvinna är inblandad.

Är väldigt övertygad om att föraren inte har fel. Polisen frågade om det kunde varit en man som körde, men vittnet var säker. Det var en kvinna och kvinnan liknade Marina. Bilarna kom så nära o nästan stannade brevid varandra, så vittnet kunde se skillnad på en man o kvinna. Det var inte FS som körde. Stämde inte med kroppsbyggnad, hår eller ansiktsform alls. Polisen ville gärna att det skulle varit FS!

Intressant inlägg. : )

Lilla asfaltsblomman är rätt lik MJ och kan köra bil trots avsaknaden av körkort.
Citera
2014-01-17, 12:56
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Intressant inlägg. : )

Lilla asfaltsblomman är rätt lik MJ och kan köra bil trots avsaknaden av körkort.

hur vet du att jag kan köra bil? Jag håller nämligen inte med dig.
Citera
2014-01-17, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos

Det gör inte vittnet heller. "Körde som en idiot".
Citera
2014-01-17, 13:10
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Det är det fina med internet...när man lägger ut material där kan andra också finna det.

Du befinner dig bakom ratten på den ena bilden och bildtexten till en annan bild förklarar att du är van vid bilkörning i skogen. Det innebär dock inte att du kan köra bil enligt hur bilar bör framföras men det kunde inte den mulliga blonda idioten som körde bilen heller, om man nu skall tro på miss Saffy.
Citera
2014-01-17, 13:23
Bannlyst
Citat:

Vem var slynan du hatade så mycket att du skulle pissa på hennes grav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in